Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mulig å fjerne varsellyd ved åpning av dør?

Startet av Arne Mith, fredag 06. juni 2014, klokken 10:28

« forrige - neste »

Rasmus.B

Sitat fra: Thomas Dubourcq på lørdag 28. juni 2014, klokken 22:10
Sitat fra: Rasmus.B på onsdag 25. juni 2014, klokken 20:42
Jeg ringte selgeren i dag. Spurte om han hadde en carfax utskrift eller noe lignende fra USA, men han hadde aldri hørt om noe slikt før. Jeg sa videre at det var en rapport som ville vise om bilen hadde en skade historikk, salvage, rebuild osv. Han kunne forsikre meg om at denne bilen ikke hadde noe skade historikk som han viste om. Tydelig at her er det selgere som gir blaffen i om de lurer noen.

Har finlest litt i tråden her. Rasmus, bare for å forsikre meg, det var Niklas du snakket med?
Ja, det var Niklas.
Nå er det eldste trikset i verden å spille dum og naiv. Det er det alle selgere gjør når de får ubehagelige spørsmål. Tviler sterkt på at Niklas ikke viste noe om at dette var salvage og junk biler.
Håper du får hevet kjøpet.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

stol

Hvis vin nummeret starter på SJN er det en euroleaf fra sunderland, og trenger ikke å sjekkes i usa. Det sparer vel litt tid.
Ny Nissan Leaf Tekna 1 aug 2013

pwb

Sitat fra: stol på søndag 29. juni 2014, klokken 00:45
Hvis vin nummeret starter på SJN er det en euroleaf fra sunderland, og trenger ikke å sjekkes i usa. Det sparer vel litt tid.

Takk for info :-)

emil

Sitat fra: pwb på søndag 29. juni 2014, klokken 08:50

Da er vi nede i  6.464 biler men vi bør få redusert listen enda mer

Testet VIN på noen biler solgt nye i Norge og Europa-import i en VIN-checker for USA og de feilet testen. Tror jeg skal kunne bruke dette til å fitrere bort alle de som ikke har gyldig USA-VIN

Edit:
Da var listen nede i 1.227 biler. Niklas sine tre biler og min USA import ligger fortsatt inne og et par tilfeldige Norske/Europa biler fra finn.no er ute fra lista så det kan være en grei basis for videre arbeid

pwb

Det gikk ikke å bla seg gjennom alle sidene hos salvagedb heller, den nekter å gi ut mer data etter å ha bladd gjennom 10-20 sider, så med 200000 sider blir det umulig. Men klarer man å få lista ned i ett fornuftig antall så kan man sikkert få det til manuelt hvis nok folk stiller opp. Lager en ny tråd hvor de som kunne tenkt seg å være med å sjekke sier fra, så kan vi lage en liste over de som er med og dele opp lista mellom disse. Bruker vi noen dager så kan man nok klare å sjekke noen hundre nr hver seg.

pwb

Sitat fra: emil på søndag 29. juni 2014, klokken 10:30
Sitat fra: pwb på søndag 29. juni 2014, klokken 08:50

Da er vi nede i  6.464 biler men vi bør få redusert listen enda mer

Testet VIN på noen biler solgt nye i Norge og Europa-import i en VIN-checker for USA og de feilet testen. Tror jeg skal kunne bruke dette til å fitrere bort alle de som ikke har gyldig USA-VIN

Edit:
Da var listen nede i 1.227 biler. Niklas sine tre biler og min USA import ligger fortsatt inne og et par tilfeldige Norske/Europa biler fra finn.no er ute fra lista så det kan være en grei basis for videre arbeid

Hvis da 12 stk melder sin interesse til å være med å sjekke så blir det 100 på hver, det bør gå greit. Deler du opp lista med 100 i hver?

emil

Kan dele opp lista, men er det noen flere måter vi kan redusere antallet på før man kjører gjennom salvagedb?

Gjorde et forsøk på den originale lista mot google for å se om det var treff som inneholdt "salvage", men ble stoppet grunnet for mange forsøk av dem også.

pwb

hvis du fikk den ned i 1200 så er det ingen umulig oppgave hvis andre er med. Kanskje dele den opp i 50 i hver liste. Hvis da 24 kunne tenkt seg å hjelpe til og man da sjekker 10 om dagen så er det løst til neste helg. Tar nok ikke mer enn 2 minutter pr dag å sjekke 10 stk. Men i hvertfall vitkig å ha små lister og holde styr på dem.

pwb

Jeg har tilgang til en del forskjellige maskiner/steder så send meg 200 når du har delt opp, noen timer i kveld og i morgen så bør jeg ha sjekket de.
Tenkte at de man får resultat på så lager man bare det i en ny liste og sender inn til f.eks deg, så vil vi til slutt sitte med en liste med vinnr som er salvage og er det da flere enn de som er funnet på finn til nå så er det vel bare å begynne å ta kontakt med kjøperne og fortelle dem sannheten.

TorC

2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

smaug01

Send meg også 100 stk. Har en del maskiner jeg kan søke på med forskjellig IP hvis de ikke sperrer for IP scope også da.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

emil

pwb

Det beste hadde vært om det ikke dukket opp noen nye biler, men da bør det spres at vi holder øye med importerte Leafer. Har jo nå oversikt over siste registrerte EL nr når jeg lastet ned på fredag. Er det slik at alle nye registrerte biler fra lugubre leverandører vil få nye nr etter dette, for det er vel ingen av disse som har mulighet til å ha en stor serie på lager slik at det kan dukke opp en ny USA Leaf med lavt EL nr?

emil

Sitat fra: pwb på søndag 29. juni 2014, klokken 13:51
Det beste hadde vært om det ikke dukket opp noen nye biler, men da bør det spres at vi holder øye med importerte Leafer. Har jo nå oversikt over siste registrerte EL nr når jeg lastet ned på fredag. Er det slik at alle nye registrerte biler fra lugubre leverandører vil få nye nr etter dette, for det er vel ingen av disse som har mulighet til å ha en stor serie på lager slik at det kan dukke opp en ny USA Leaf med lavt EL nr?

Hvis bilen registreres i et distrikt med "gamle" EL-nr på lager kan det jo skje. Så egentlig burde man ta hele EL-serien og ved hver oppdatering ta med alle EL-nr som ikke har vært registrert uavhengig av hvor lavt de går.

pwb

Så selgers løsning på den hvite Leafen ble denne teksten.

"Dette er en tidligere utstilling/demobil fra USA, som var med i orkanen sandy, og fikk derfor en god del vann over seg, den har blitt renset grundig nå, og er nå i helt fin stand.
På grunn av denne "ulykken" så fikk bilen en såkalt "salvage title" i USA, bilen er nå registrert som normalt i Norge."

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA