Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mulig å fjerne varsellyd ved åpning av dør?

Startet av Arne Mith, fredag 06. juni 2014, klokken 10:28

« forrige - neste »

Electric

Sitat fra: Daeedor på tirsdag 06. januar 2015, klokken 07:10
Sitat fra: Balrog på lørdag 03. januar 2015, klokken 12:07
Sitat fra: emil på fredag 10. oktober 2014, klokken 18:31
Og det værste/beste er at om du må legge 50.000 i nytt batteri til din Leaf vil den gamle batteripakken sansynligvis fortsatt har en verdi på ~10.000kr eller mer for folk med solcelleanlegg o.l.

Hvor får man nytt batteri til Leaf for 50.000kr?

I USA koster det ca 5500 USD , men man får ikke igjen det gamle batteriet , og bilen må være kjøpt der.
link : http://www.autoblog.com/2014/06/27/nissan-leaf-replacement-battery-costs-5500/

Det skal visstnok komme en lignende avtale i norge i 2015 , men jeg har ikke lest noe mer om dette. Prisen er jo bra !

1000 dållars i pant på det gamle. 6500 mao uten pantebatteri.

Daeedor

Sitat fra: Electric på tirsdag 06. januar 2015, klokken 12:08
Sitat fra: Daeedor på tirsdag 06. januar 2015, klokken 07:10
Sitat fra: Balrog på lørdag 03. januar 2015, klokken 12:07
Sitat fra: emil på fredag 10. oktober 2014, klokken 18:31
Og det værste/beste er at om du må legge 50.000 i nytt batteri til din Leaf vil den gamle batteripakken sansynligvis fortsatt har en verdi på ~10.000kr eller mer for folk med solcelleanlegg o.l.

Hvor får man nytt batteri til Leaf for 50.000kr?

I USA koster det ca 5500 USD , men man får ikke igjen det gamle batteriet , og bilen må være kjøpt der.
link : http://www.autoblog.com/2014/06/27/nissan-leaf-replacement-battery-costs-5500/

Det skal visstnok komme en lignende avtale i norge i 2015 , men jeg har ikke lest noe mer om dette. Prisen er jo bra !

1000 dållars i pant på det gamle. 6500 mao uten pantebatteri.

Ikke helt riktig:
Det stemmer at det koster ca 6500 dollar inkludert ombyggings kit dersom det skal monteres i en 2011 eller 2012 modell. For 2013 modell og nye trenges ikke noe ombyggings kit , og da blir det litt billigere.
Du får ikke kjøpt nytt batteri uten å levere det gamle !  ( de 1000 dollar i "innbytte pris" er inkludert i totalbeløpet og er således uinteressant , da du ikke får denne dealen uten å levere inn det gamle batteriet uansett....)

Detaljene står i artikkelen jeg linket til , syntes ikke det var nødvendig å oversette hele greia. ;D

Electric

#167
Sitat fra: Daeedor på tirsdag 06. januar 2015, klokken 18:31
Sitat fra: Electric på tirsdag 06. januar 2015, klokken 12:08
Sitat fra: Daeedor på tirsdag 06. januar 2015, klokken 07:10
Sitat fra: Balrog på lørdag 03. januar 2015, klokken 12:07
Sitat fra: emil på fredag 10. oktober 2014, klokken 18:31
Og det værste/beste er at om du må legge 50.000 i nytt batteri til din Leaf vil den gamle batteripakken sansynligvis fortsatt har en verdi på ~10.000kr eller mer for folk med solcelleanlegg o.l.

jepp - en batteribank på hytta med 16-17 kwh er jo ganske ok.

Hvor får man nytt batteri til Leaf for 50.000kr?

I USA koster det ca 5500 USD , men man får ikke igjen det gamle batteriet , og bilen må være kjøpt der.
link : http://www.autoblog.com/2014/06/27/nissan-leaf-replacement-battery-costs-5500/

Det skal visstnok komme en lignende avtale i norge i 2015 , men jeg har ikke lest noe mer om dette. Prisen er jo bra !

1000 dållars i pant på det gamle. 6500 mao uten pantebatteri.

Ikke helt riktig:
Det stemmer at det koster ca 6500 dollar inkludert ombyggings kit dersom det skal monteres i en 2011 eller 2012 modell. For 2013 modell og nye trenges ikke noe ombyggings kit , og da blir det litt billigere.
Du får ikke kjøpt nytt batteri uten å levere det gamle !  ( de 1000 dollar i "innbytte pris" er inkludert i totalbeløpet og er således uinteressant , da du ikke får denne dealen uten å levere inn det gamle batteriet uansett....)

Detaljene står i artikkelen jeg linket til , syntes ikke det var nødvendig å oversette hele greia. ;D

Hvis man ikke får kjøpt uten å pante et gammelt, da blir det jo litt værre med tilgang på disse også. Man kan jo importere, men da kommer det vel MVA på batteriet også (bildeler til el-bil er vel tollbelagt men ikke selve bilden). Merkelig bestemmelse.

smaug01

Du kan ikke importere et batteri fra USA og få den dealen. Bilen skal være kjøpt der(en US Leaf), bytte skal utføres hos et autorisert Leaf verksted og det gamle batteriet skal returneres, sikkert for å sikre korrekt gjenvinning og evt gjenbruk av dyrebar lithium.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Electric

Sitat fra: smaug01 på torsdag 08. januar 2015, klokken 21:53
Du kan ikke importere et batteri fra USA og få den dealen. Bilen skal være kjøpt der(en US Leaf), bytte skal utføres hos et autorisert Leaf verksted og det gamle batteriet skal returneres, sikkert for å sikre korrekt gjenvinning og evt gjenbruk av dyrebar lithium.

Hvis man kan bytte selv......så er det mulig. Dog er det selvsagt mva på batteriet - og ikke minst frakt -  og noe jobb - men sikkert muligheter modulsalg osv.

Togge

Hei
Har gått til det skrittet å kjøpt meg en US import Leaf. Dette er min andre Leaf, den første var "Norsk".
Sjekket litt om denne har vært skadet, men finner ikke noe. JN1AZ0CP4CT022091, EL28329. Noen som finner noe annet?

Ble kanskje mest overasket over at det ikke var mulig å få Carwings, trodde ikke det var så regid??
Hel-elektrisk bilpark.

emil

Sitat fra: Togge på mandag 12. januar 2015, klokken 11:02
Hei
Har gått til det skrittet å kjøpt meg en US import Leaf. Dette er min andre Leaf, den første var "Norsk".
Sjekket litt om denne har vært skadet, men finner ikke noe. JN1AZ0CP4CT022091, EL28329. Noen som finner noe annet?

Ble kanskje mest overasket over at det ikke var mulig å få Carwings, trodde ikke det var så regid??

"Salvage history not found" fra http://www.salvagedb.com/search?q=JN1AZ0CP4CT022091. Så den ser grei ut.

Carwings har vært diskutert flere ganger. Her er det både fysiske sperrer i bilen og psykiske sperrer hos Nissan som må overvinnes. Kanskje også programvaremessige forskjeller mellom USA og Europa biten. Det enkleste er å bare late som om Carwings ikke eksisterer.

Den store fordelen er at du slipper å bli irritert alle gangene Carwings er nede.

Togge

Takker Emil
Da er det bare som du sier å "late" som Carwings ikke eksister. Hørte med ElBilmek, de kunne heller ikke, bare Europeisk.
Hel-elektrisk bilpark.

Daeedor

Sitat fra: Electric på fredag 09. januar 2015, klokken 08:27
Sitat fra: smaug01 på torsdag 08. januar 2015, klokken 21:53
Du kan ikke importere et batteri fra USA og få den dealen. Bilen skal være kjøpt der(en US Leaf), bytte skal utføres hos et autorisert Leaf verksted og det gamle batteriet skal returneres, sikkert for å sikre korrekt gjenvinning og evt gjenbruk av dyrebar lithium.

Hvis man kan bytte selv......så er det mulig. Dog er det selvsagt mva på batteriet - og ikke minst frakt -  og noe jobb - men sikkert muligheter modulsalg osv.

Du misforstår :  man kan IKKE kjøpe batteriet uten videre. Man må levere inn på verkstedet 1 stk Leaf MED gammelt batteri , og verkstedet monterer det nye , og returnerer det gamle til Nissan. De regner verdi på det gamle batteriet til ca 1000 USD , men du kan ikke velge en annen løsning uansett. Dette er bare gjort for å synliggjøre at det gamle batteriet har en verdi. Etterpå får du 8 års garanti på det nye batteriet. (i USA , og bilen må være solgt ny der .)  8)

Vi får håpe en lignende løsning kommer i Norge.

TorC

Lureriene i Norge er åpenbart bare småtterier sammenliknet med Russland. Se bare på denne stakkaren:
http://auto.ru/cars/used/sale/1007894747-3d70d6/

Jeg stusset litt på at VIN i annonsen var annerledes enn VIN i et bildene.

Og siden jeg ikke er spesielt dreven i russisk brukte jeg google translate... og fikk dette ut:

Beware scammers !!!!
I bought the car 25dekabrya 2014 against the backdrop of mass hysteria, the person who told me that it was not broken and painted, that its history is known and everything is in order. And in fact it turned out that:
Machine drowned in America !!!
nominal audio system has a different code wines bat machine.
at auction my car stood for more than six months.
American car was a write-off.
I introduced this man Maxim his body ends at (xxxx) xxxx-13-34 and assured that 12goda machines come with heated battery, but in fact they moved the entire interior from another machine and probably the old battery from the 11d. without heating. Moreover, I doubted that the charger staffing, and he replied in the affirmative, it is original. This blatant lie. Charger-yourself !!! well done, but the self-made!
It is a top grade in which must be winter package. But it is not. Apparently his torn when reinstalling another cabin on the other machine. In the photos of the auction can be seen that the buttons were heated seat. I think that the mirrors and steering wheel left over from 2012 and their machines will be able to connect so that they are heated.
Battery power is lost from the first week of operation one unit. Apparently, it is possible that before the sale, they reset the counter fatigue battery.
body parts are different in color.
The second key does not work, I'll try to fix it.
I'm too late became interested in the history of this car.
After the purchase, I saw a lot in it that was suspicious . In particular, bought a full data on this car online epicvin
There, in black and white that flooded ie 2012 hurricane drowned Sunday. And the car was not running, as she stood in the new showroom. This Maxim said that she had run 27500tkm and so this is the mileage that they took from 2011 machines. Well, maybe the battery and interior too. I realized this after punching wines code from the head of navigation is just out of the car, 2011.
Etc.
Knowing that this is a new car, I was able to register for Carwings, expectedly, wines code belonged to no one. I also changed the built-in SIM card, but carwings run until he could.
At an auction in Britain, I won a lot of European navigation (sd navigation card). Maybe something happen when she comes. I also ordered a aliekspress blutus scanners work through mobile applications and leaf hack, which will give me the opportunity to monitor litioionnyh battery in real time. It is necessary to understand the real residual battery capacity of the bodice.
Also, I ordered America unit for charging and bought aliekspress charging socket on the bodice. In general, make the most convenient and compact extra charge. I also made ​​a compact adapter to charge from a 3-phase outlets both 32A and 16A standards (see. Photo).
In short comrades - punch machine code on the wines through Carfax or other Internet sources !!!! Pay for the service punching, otherwise the surface and understand the information that either is not real. Scammers want you to hide this information. And most likely will not write his name in the ad. Require a passport !!! Require photo vinkoda and newspapers with the date on the background of this vingoda and machines. I think in these vendors have a lot of tools as you dissolve, so consult with knowledgeable people and do not engage in cronyism !!!
If the machine came from Belarus, ask the Old about how long she stayed there (customs plate).
I sell because they do not see no reason to leave. In principle, I do not want to leave.
On the machine, I installed Webasto heater to save energy in a battery for heating the cabin. Established not anywhere, and my friend - the owner of a hybrid service where I serve bodice and my Prius. I have under the hood there is a small canister of gasoline (5L) is enough for a long time !!! And I resolder block climate to have the opportunity to disable the automatic heat in the interior electric heating elements by pressing the button (turn off AC). Webasto works for me with the phone (gsm module TermoCall) and in summer you can include Webasto only for interior ventilation.
I'm writing this because I believe that cheating is always returned bumerangom- it's not my way !!!.
I put my dead body. because they do not want me to be fetched annoying dealers. So accessed only by email !!!
dealers, please do not bother !!!!!!! at all !!! Auto ru, shame on you !!!!! once posted it, immediately fell sms from dealers. Why do you merge them base ??? all the same to them no one goes. Personally, I do not regret smsok and I send them to, and on the F-poo !!!
One crooks around. You only repels us from your site.
PS: Comrades, if you want me to answer you, you have to allow the opposite !!!! letter
C uvazheniem- Nicholas.


En annen bil http://auto.ru/cars/used/sale/1007561031-b7d79/ kommer åpenbart rett fra England. Hvorfor er har noen valgt å importere en Leaf fra England mon tro? Med rattet på "feil" side... Noen har altså valgt å importere en bil fra England, hvor bilene er langt dyrere enn i Russland. Noen har kanskje mistet sin Leaf i England?

Og hva med disse luringene på youtube som reklamerer for tjenestene sine: .

Et PAR ting man bør stusse litt på... 1 et sertifisert Nissan verksted som tar ut batteriet uten å ta hovedsikringen til fremdriftsbatteriet? Men 12 volten har de tatt!  Verkstedet hevder at batteriet ble byttet på garanti. Pussig da at eieren av bilen har valgt å kjøre rundt med den orginale plastfolien på felgene. Og har valgt å kjøre rundt i snø og is (det detter is ned fra hjulbuene) på sommerdekk. Enda mer pussig er det at dette er en USA versjon, som ikke har garanti i Russland...

Nei vi skal være glade for at vi ikke har mer lureri enn vi har her i landet.

2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

kaiat

Bilen med høyreratt kommer trolig fra Japan. Helt øst i Russland er det populært å importere bruktbiler fra Japan da det ligger jo bare en liten båttur unna. :) Faktisk er det så vanlig med høyrerattete biler der borte at de lokale myndighetene ville legge om til venstrekjøring, men det ble nei i Moskva...

TorC

Sitat fra: kaiat på lørdag 21. februar 2015, klokken 23:35
Bilen med høyreratt kommer trolig fra Japan. Helt øst i Russland er det populært å importere bruktbiler fra Japan da det ligger jo bare en liten båttur unna. :) Faktisk er det så vanlig med høyrerattete biler der borte at de lokale myndighetene ville legge om til venstrekjøring, men det ble nei i Moskva...


Jo du har nok helt rett. Irkutsk ligger jo langt nærmere Japan enn England. Som nordmenn flest er min kunnskap om Russland særdeles slett.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Brorson

Har det blitt ny ordning ang EU -kontroll?
Mener det var 4år etter førstegangsregistrering i Norge og deretter hvert annet år? Har fått  4 år på årsmodell på mine USA import, ikke 4 på førstegangs reg?

pwb

Sitat fra: Brorson på fredag 27. februar 2015, klokken 18:03
Har det blitt ny ordning ang EU -kontroll?
Mener det var 4år etter førstegangsregistrering i Norge og deretter hvert annet år? Har fått  4 år på årsmodell på mine USA import, ikke 4 på førstegangs reg?
Hvorfor skal det være 4 år fra registrer i Norge? Klart det er 4 år fra bilen er ny.

trondi

#179
Heisann! Da har jeg endelig tatt steget inn i elbil verdenen.  Kjøpte meg en 2012 Leaf og hentet den igår faktisk. Bilen er importert, og fikk en tålig grei pris egentlig.

Leser meg litt opp på carwings jeg også, men skjønner at det kan være lost case. Samme også med NAVI. Selv om en forhandler på nissan her nede (kristiansand) nevnte at det var mulig å fikse..  Jeg vet ikke. Men tenkte å undersøke litt.

Noen som har brukt Leaf Spy pro , til android?
Sørlending nylig konvertert til elbiltrenden med foreløpig rekkevidde angst for våre vanlige 6-8 Oslo-Kristiansand turer i året.

USA import Nissan Leaf 2012. 34000km
Charge Amps 16A.
87% SOH

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA