Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Semiportabel 22 kw DC hurtiglader til introduksjonspris kr 129 000.-

Startet av leifm, torsdag 05. juni 2014, klokken 23:38

« forrige - neste »

leifm

Da har jeg fått innhentet et par tilbud for ca 3meters 16a kurs med kontakt. Selv om parkeringen min er vegg i vegg med hovedtavlen her i blokka, ville dette altså koste 10.000 + moms?! Vill pris synes jeg da!

Ettersom det står en 32a blå 3fas i garasjen fra før, tror jeg det blir en semiportabel løsning fra Elbilhjelpen på meg i steden. Håper det vil være mulig å få denne med en liten strømmåler for denne(ser at noen modeller av Ratio laderne har dette), slik at jeg kan lese av forbruket til styret her i blokka :) Jaja..
-i3 i mai

ali_ben

Jeg betalte 4.500 kroner inkludert MVA for ny 16A kurs med 8 meter kabel og CEE uttak. Jeg syntes det var dyrt jeg, men 10k + mva er jo helt hinsides!
BMW i3 levert 2. mai 2014

Klykken

Kostet 3000kr for meg i Trøndelag. Strakk kabelen selv (9m 16A), mens elektriker koblet i endene. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

bruisepristine

Jeg betalte i overkant av 8.000,- inkl mva for det samme på Jessheim, pluss snaue 45-50 meter ledning og boring gjennom brannvegg med etterfølgende forskriftsmessig tetting, og CEE uttak med lås.  :)
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

Bmwi3

Jeg er en av de som er heldig å kan gjøre sånt selv, og med mine rabatter koster kanskje utstyret jeg tipper du trenger i skapet + det andre rundt 2000kr(dette er uten kWh måler) Men ingen rabatt, arbeid og moms så bør du havne rundt 5000kr ink mva. Noe som er en grei pris. Men den prisen du har fått er helt vill!
TM3(Kansellert), BMWi3.
Polestar2.

Griffel

Sitat fra: leifm på søndag 18. mai 2014, klokken 23:25
Da har jeg fått innhentet et par tilbud for ca 3meters 16a kurs med kontakt. Selv om parkeringen min er vegg i vegg med hovedtavlen her i blokka, ville dette altså koste 10.000 + moms?! Vill pris synes jeg da!
Dersom dette er en type 2 kontakt (som det bør være i en felles garasje) er det vell ikke så galt. Er det til en 16A industrikontakt er det en vill pris.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

leifm

-i3 i mai

Griffel

Sitat fra: leifm på mandag 19. mai 2014, klokken 11:54
Vanlig stikk.. og vill pris :(
http://www.wiig.no/c-230-Ladestasjoner.aspx
"Priseksempel:
16 A hjemmelader Type 1 med kabel for LEAF, I-Miev, Ford Focus osv. kr 9875,- inkl mva
(Forutsetter maks 5 meter kabel til tilgjengelig kurs.)"

Hyundai Ionic.

Gondron

Phuuu, fatn ut at eg kon har 10 A i garasjen, Sjølv om eg har hatt både E-up og Leaf på lading der så anka litt på korfor sikringa ikkje er gått i skapet(gamle type sikringer)   Noen som veit om E-up og leaf trekker 16 eller mindre?

Nå er eg glad eg har mange elktrikker venner som kan legge opp 16 A til meg og CCE stikk og.

Griffel

Sitat fra: Gondron på tirsdag 20. mai 2014, klokken 08:23
   Noen som veit om E-up og leaf trekker 16 eller mindre?
Det ser du på ladekablen (kladden) du bruker.
Hyundai Ionic.

leifm

I3 kladd har 12a kladd mener jeg.. bekrefter til helga :)
-i3 i mai

LMOR

Det stemmer, i-Up har 10A, og Leaf har noe mellom 10-13A. Ingen av disse leveres med 16A som standard. Tror ikke 16A som standard kladd er lov i EU lengre.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Gondron

På grensa eg då at eg kunne lade leafen da eg prøvekjørte den. Hvor la g var ladetid på i3 med 10 amp? Kan stille bilen på det om eg tenker rett nå.

LMOR

Du kan stille på 9A, eller kjøpe en ekstra lader som kan trekke 10A.

På 9-10A, så tar det vel ca 10-11 timer til 100%, og 8-9t til 80%.

Siden i3 er mest effektiv av alle bilene, så tar det uansett kortere tid til samme kjørelengde på samme A.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA