Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Framtidige elkraft tariffer

Startet av cstromme, torsdag 05. juni 2014, klokken 23:19

« forrige - neste »

tony@lunatech.no

Sitat fra: Marius84 på lørdag 31. mai 2014, klokken 10:24

Jeg fikk brikke for ca en uke siden. Men får ikke opp lys når jeg passerer bommen. Prøvde å holde den ut vinduet for å sjekke om den fungerte, det gjorde den.
Er det nok å bare ha den i hanskerommet? Alternativer?

Du må feste den i ruta i det "skraverte feltet" ved speilen. De sier faktisk at den skal settes vertikalt her, men tipper det fungerer greit horisontalt. Alternativt kan du lese deg opp på noen av guidene her på forumet for å montere den i nosecone.
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

Amoss

Sitat fra: BMW850 på lørdag 31. mai 2014, klokken 10:50
Har bare kjørt jeg :o Ikke fått ordna brikke ennå. Må jeg betale?

Derom strides de lærde ;)

Strengt talt så kjører du elbil og er derfor fritatt fra å betale i bommene. Men bomselskapene har bestemt seg for at dette fritaket kun gjelder dersom du har etablert en fritaksavtale med dem. Hvorvidt de har noe juridisk holdbart bak dette kravet er for meg ukjent, men det man vet er at det kan bli en seriøs krangel med dem - som sannsynlig kommer til å havne i rettsalen - før de evnt. gir seg, dersom de altså ikke har belegg for praksisen.

Se f.eks. denne tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9286.0.html - det er flere tråder om dette....

Dersom du forter deg å tegne en avtale så kan du jo prøve å tilbakedatere avtalen til når du fikk bilen - kanskje de lar deg slippe unna?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA