Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Framtidige elkraft tariffer

Startet av cstromme, torsdag 05. juni 2014, klokken 23:19

« forrige - neste »

cstromme

Kort fortalt, skal hente bil fredag den 30. hos Tesla Drammen, og ble plutselig nå litt usikker på om det bare er å kjøre rett igjennom bommene rundt Oslo, eller om jeg må ha en brikke?
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Sense

Om du ikke har fått ordnet brikke på forhånd, så får du tilsendt faktura av Fjellinjen AS, som sender ut disse på bileierens adresse.

cstromme

En faktura som jeg må betale, eller var det slik at man kunne ringe inn og få de til å slette den? Og hvordan får jeg tak i brikke?

EDIT: Gått igjennom sidene deres nå og ser jeg må tegne en "fritaksavtale". Men jeg har ikke bilnummer enda, så det blir jo vanskelig. :(
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

teslaz

Du kan hente bilen først og melde deg på fjellinjen.no innen 3 virke dager med tilbakevirkende kraft.
Tut og skjør.....   8)
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

Car-El

Jeg har ingen AutoPass-avtale fra før
Sist oppdatert: 24.09.2013 12:23:37
Hvordan skaffer jeg meg brikke eller endrer på en avtale jeg allerede har?

1. Inngå avtale online

2. Bestill avtale

3. Chat med oss (hverdager kl 8-20)

4. Ring oss (tlf 02050, hverdager kl 8-16)

Vi gjør oppmerksom på at det kan ta noen dager før din bestilling er registrert i vårt datasystem.

OBS! Det tar normalt 7- 10 virkedager fra du tegner avtale til du mottar brikke fra oss i posten. Avtalen er gyldig fra dagen du inngår avtale med oss selv om du ikke har mottatt brikke fra oss ennå.

Så når du har vognkortet eller det midlertidige vognkortet så setter du deg i kontakt med dem! Vanskeligere er det ikke.

Jeg vil anbefale å inngå avtale med det selvskapet som du vil ha mest med å gjøre. Det vil si det selvskapet som administrerer bomstasjoner nærmest der du bor.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Cobos

Kan også nevne at hvis selskapet du har mest kontakt med er fjelllinjen så har de avtale med Esso stasjoner, så der kan du signere på en brikkeavtale og få brikken over disk.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Øggen

Uansett må du ha en avtale for å kjøre gratis gjennom bommen. Har du ikke det må du betale faktura selv om det er el-bil.

Kagex

Det jeg gjorde var at jeg tok en chat med fjelllinjen da jeg hadde fått reg nr, oppga det og de lagde en avtale for meg, og jeg kunne kjøre gratis uten brikke intill brikken kom i posten.
P29687

cairnz

Sitat fra: Kagex på mandag 19. mai 2014, klokken 09:45
Det jeg gjorde var at jeg tok en chat med fjelllinjen da jeg hadde fått reg nr, oppga det og de lagde en avtale for meg, og jeg kunne kjøre gratis uten brikke intill brikken kom i posten.
akkurat det samme gjorde jeg. ring inn regnr så snart du har dette, de oppretter avtale med en gang for deg (hvis du er kunde fra før er det enda raskere) - og så slipper du tenke på dette den dagen du henter bilen. brikken min ligger fortsatt i hanskerommet, og eneste faktura jeg har fått fra de er for depositum av brikken og harryhandelpasseringer :)

Elbilist

Høgis

Sitat fra: Cobos på mandag 19. mai 2014, klokken 07:31
Kan også nevne at hvis selskapet du har mest kontakt med er fjelllinjen så har de avtale med Esso stasjoner, så der kan du signere på en brikkeavtale og få brikken over disk.

Cobos

De har kun avtale mded de 7 største Esso stasjonene.  http://www.fjellinjen.no/Om-Fjellinjen/Aktuelt/esso/
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

tony@lunatech.no

Sitat fra: Høgis på mandag 19. mai 2014, klokken 10:23
Sitat fra: Cobos på mandag 19. mai 2014, klokken 07:31

Cobos

De har kun avtale mded de 7 største Esso stasjonene.  http://www.fjellinjen.no/Om-Fjellinjen/Aktuelt/esso/

Kan informere om at de ikke har avtale med noen. Var innom Esso på Alna og de sa at de ikke lengere hadde avtale med Fjellinjen og at de nå kjørte alt over nett/direkte.
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

mecanica vergara

Jeg var innom Ramstadsletta for noen uker siden og hentet nytt feste for brikken min. Virker som de fortsatt har en avtale med Fjellinjen.

http://www.fjellinjen.no/Om-Fjellinjen/Aktuelt/esso/
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

tony@lunatech.no

Sitat fra: mecanica vergara på torsdag 29. mai 2014, klokken 09:19
Jeg var innom Ramstadsletta for noen uker siden og hentet nytt feste for brikken min. Virker som de fortsatt har en avtale med Fjellinjen.

http://www.fjellinjen.no/Om-Fjellinjen/Aktuelt/esso/

De har fester, men ikke brikker og skjema etc.
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

Marius84

[/quote]
akkurat det samme gjorde jeg. ring inn regnr så snart du har dette, de oppretter avtale med en gang for deg (hvis du er kunde fra før er det enda raskere) - og så slipper du tenke på dette den dagen du henter bilen. brikken min ligger fortsatt i hanskerommet, og eneste faktura jeg har fått fra de er for depositum av brikken og harryhandelpasseringer :)
[/quote]

Jeg fikk brikke for ca en uke siden. Men får ikke opp lys når jeg passerer bommen. Prøvde å holde den ut vinduet for å sjekke om den fungerte, det gjorde den.
Er det nok å bare ha den i hanskerommet? Alternativer?

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA