Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Jumpstartet bensin suv fra Leaf 2014 modell!

Startet av Mippen, torsdag 05. juni 2014, klokken 13:03

« forrige - neste »

Mippen

artikkel i vg i dag om fordelene til elbiler som skaper forvirring og diskusjon.

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10123527
Fremtiden er elektrisk.

timingbeltkiller

For Frp er det ikke noe problem om bilavgiftene minker med noen/mange milliarder. De har hele Skruebingen å ta av.
Det er verre med H. For det er partiet med overlegent mest fanatisk dyrking av avguden Handlingsregelen.

Og siden Erna har større kjøttvekt enn Siv (No pun intended), er det ikke tvil om vilken vei det går med elbilens økonomiske særfordeler.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

elektrolux

Denne delen av artikkelen falt i smak hos undertegnede.

Kanskje vi en gang or alle kan avslutte debatten om tapte inntekter og sponsing.

Eller kanskje tvert imot, og vi må be regjeringen slutte å sponse fossilbiler med milliarder. ;D

Men det er ikke fritak for avgifter på elbiler, men derimot vanlige biler, som snyter staten for penger.

NAF har regnet ut at inntektstapet til staten er større for vanlige biler enn for elbiler.

- Siden toppåret i 2007 har engangsavgiften per bil gått ned med 40.000 kroner, som følge lavere vekt på bilene, ny motorteknologi og omlegging fra hk-avgift til vektavgift. Bare i 2013 utgjorde dette 5,4 milliarder kroner, sier Sagedal.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Mippen

Sitat fra: elektrolux på lørdag 17. mai 2014, klokken 21:11
Denne delen av artikkelen falt i smak hos undertegnede.

Kanskje vi en gang or alle kan avslutte debatten om tapte inntekter og sponsing.

Eller kanskje tvert imot, og vi må be regjeringen slutte å sponse fossilbiler med milliarder. ;D

Men det er ikke fritak for avgifter på elbiler, men derimot vanlige biler, som snyter staten for penger.

NAF har regnet ut at inntektstapet til staten er større for vanlige biler enn for elbiler.

- Siden toppåret i 2007 har engangsavgiften per bil gått ned med 40.000 kroner, som følge lavere vekt på bilene, ny motorteknologi og omlegging fra hk-avgift til vektavgift. Bare i 2013 utgjorde dette 5,4 milliarder kroner, sier Sagedal.



Ditto, det er et godt bevis på at elbiler ikke er syndere :)
Fremtiden er elektrisk.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA