Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Balanserere, en god ide?

Startet av froland, fredag 12. desember 2008, klokken 16:41

« forrige - neste »

froland

Ja,nå har jeg fått den. Som den første på sørlandet har jeg fått denne fantastiske bilen. Jeg kjørte på jobben i dag 4,6 mil og da kjørte jeg i 90-100. Jeg kom frem og da hadde jeg 70% igjen. Nå har dere som tviler,ingen unskyldninger lenger. Løp å kjøp!! En kompis prøvde den  i går og det resulterte i at han bestilte bilen i dag. Jeg gleder meg til fortsettelsen, at det offentilige bestiller osv osv. Det er ikke farlig å se at de har erfaring fra før når det gjelder å lage elbil. Nei som sagt      løp å kjøp!!! :o :o Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

III

Gratulerer! Synd at jeg må vente 5måneder på vår.  :( Bra misunnelig jeg nå  :)
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

Elmo

#2
Det at å mange tilsynelatende fremdeles venter på ny Think og har leveringsdato langt utpå våren rimer ikke helt med at det hevdes i Aftenpostens morgenummer idag at den nå kan kjøpes på dagen nå. 
Sitat: "Nå har vi for første gang også bilen på lager, sier Andreas Bjørnson hos Røhne og Selmer på Skøyen"

http://elbil.no/forum/index.php?topic=1451.msg10940#msg10940
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Laban

Sitat fra: Elmo på mandag 01. desember 2008, klokken 09:04
Det at å mange tilsynelatende fremdeles venter på ny Think og har leveringsdato langt utpå våren rimer ikke helt med at det hevdes i Aftenpostens morgenummer idag at den nå kan kjøpes på dagen nå. 
Sitat: "Nå har vi for første gang også bilen på lager, sier Andreas Bjørnson hos Røhne og Selmer på Skøyen"

Leste også den artikkelen: http://e24.no/spesial/article2798363.ece#AF

Mener å ha lest her på forumet at de første bilene som blir levert har en litt annen spesifikasjon, så hvis man har bestilt en med litt ekstrautsyr må man vente. 4 setere kan man ihvertfall ikke få før til våren pga annen ramme.
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

GliX

Det stemmer. Ingen av bilene som produseres nå har servo. Den svenske servoleverandøren skulle levert servo fra uke 44, men klarte ikke å levere som ventet. Think er nå lovet leveranser fra årsskiftet. Mange har nok derfor is i magen og venter til dette er på plass.

Den andre årsaken er mulighet for bakseter. Bilen kan ikke godkjennes med bakseter uten at festeanordningen til disse blir integrert i en ny variant av rammen. Den nye rammen skal visstnok være på plass en gang i februar eller noe. Dersom alt går etter planen med godkjenning og produksjon av den nye rammen er jeg blitt fortalt at produksjonen av biler med baksetet - eller mulighet for ettermontering av disse - vil kunne starte i mars.

Av erfaring bør en nok ta dette med en klype salt og en god porsjon is i magen.

--
GliX

elox

Hei froland,

Tror det var deg jeg traff på deg hos R&S i Sandvika på torsdag,  du hentet thinken med henger?  :)

Jeg fikk min på fredag, og ja, dette var gøy!

Dere ser meg på E18 fra Asker hver morgen


Th!nk 2008, kjørt 40000

Nå Leaf Tekna reg 27.1.2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA