Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Åpne vinduer

Startet av wesnym, onsdag 04. juni 2014, klokken 20:21

« forrige - neste »

wesnym

Sol og sommer i Oslo i dag. 20 grader, og godt og varmt i bilen kan man vel si.... Derfor skrur man jo på A/C. Stiller ned til 16 grader fordi jeg har masse strøm og vil ha det kjølig...... Har ikke startet prekjøling. Men hvor blir det av den kjøle gode luften? Regner med at den kommer etterhvert... men nei..... Jeg er rett og slett fryktelig skuffet. jeg gruer meg rett og slett til sommeren, og lurer jo på om det rett og slett er noe feil.... Andre erfaringer som kan deles nå som det nærmer seg sommer ?
BMW i3, Oslo

Håkon T

Du er dessverre ikke den eneste som har denne erfaringen - har allerede vært diskutert her:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14135.0.html

Asker.
BMW i3 (fra januar 2014)
Saxo 2003 mod, 45 000 km (solgt)

LMOR

Hvis du ikke starter kjølingen med appen, så bør du lufte ut godt før du kjører, og sette på A/C maks til det er OK temperatur, samt la viften på stå på et hakk over min etterpå.

Hvis ikke det fungerer, så er det noe galt.

Du mister fort 10km per grad forskjell i temperatur mellom ute/batterier og inne, så dette kan også forklare noe av rekkeviddeproblemene dine. God lufting først, kan spare deg for 10-20km i rekkeviddetap.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

wesnym

I dag var første gang jeg brukte A/C, så det er nok ikke det som gjør at jeg "sliter" med rekkevidde.
Ser nå at jeg har gjort litt dårlig research på forumet, så jeg fortsetter diskusjonen på tråden som allerede var opprettet.

Denne tråden slettes snart :-)
BMW i3, Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA