Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rekkevidde - hvor langt er DU villig til å strekke deg?

Startet av Klykken, tirsdag 03. juni 2014, klokken 18:59

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: Voll1 på mandag 26. mai 2014, klokken 09:31
Men ennå det er ingen som har publisert at gjennomsnitts-formuen på de som kjøpte ny Suzuki Jimny i 2013 er mer enn 1 MILLIARD  !!   

Et godt eksempel på at statistikk ikke er spesielt nyttig i mange sammenhenger. Men det er godt egnet til å argumentere for egen sak hvis man vet hvordan man skal bruke det!
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Zero-talent

Egentlig burde jo det argumentet om høy inntekt kunne snus på, for å vise at elbiler trenger incentiver i lang tid fremover for at vanlige folk skal få råd til dem?
Porsgrunn.
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
Pendler Porsgrunn - Horten

Mippen

Sitat fra: Zero-talent på onsdag 28. mai 2014, klokken 15:00
Egentlig burde jo det argumentet om høy inntekt kunne snus på, for å vise at elbiler trenger incentiver i lang tid fremover for at vanlige folk skal få råd til dem?

Det er sant. Mange selger sin 10-15 år gamle stasjonsvogn fordi de ikke har råd til å kjøpe en ny vanlig bil og betale bompenger, parkering, bensin, ferge og avgifter. Med alt blir bilen billigere enn den gamle stasjonsvognen fordi de sparer så mye på alt annet. Ikke for alle naturligvis, men for mange er det slik.
Fremtiden er elektrisk.

Zero-talent

For min del var det i alle fall ikke et vanskelig regnestykke, siden jeg pendler til jobb. Månedskort med NSB: 3200 (tror jeg), pluss at jeg måtte hatt busskort mellom Tønsberg og Horten, sikkert 5-600 til. Og en ekstra halvannen time i reisetid på toppen. Lån og forsikring på Leafen er omtrent det samme, men sparer meg for tre timer hver dag. Og selv om økonomi er viktigere enn miljø, så teller det ganske mye at jeg slipper å kjøre dieseldyret, som slipper ut noen kg co2 på turen til jobb.
Porsgrunn.
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
Pendler Porsgrunn - Horten

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA