Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rekkevidde - hvor langt er DU villig til å strekke deg?

Startet av Klykken, tirsdag 03. juni 2014, klokken 18:59

« forrige - neste »

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3


Klykken

Jepp. Må til noen skikkelige forhandlinger i lønnsoppgjøret, ser jeg. :p
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Muligens det er nok å argumentere i lønnsoppgjøret med at "siden jeg har elbil er dere forpliktet til å gi meg en årsinntekt på 900 000+??"  ;D

TS

#4
Elbilforeningen sendte ut en slik undersøkelse ..  Er det den som ligger til grunn? 

Jeg skulle gjerne sett hvor mange av disse velstående som kun har elbil i hustanden?
Er redd for at endel av disse det henvises til har elbil som nr 3 eller 4..
Hadde man fjernet goden med kollektivfeltkjøring i vest for Oslo for to år siden, hadde kanskje tallet sett helt annerledes ut. Eller? 

Vi har kun én bil, og det er en elbil.... Vi er ikke fattigfolk, men jeg hadde ikke brukt så mye som 600.000 på en fossil bil. 
Har møtt Tesla eiere som har Model S som nr 2 og 3, men tror ikke det er mange av de.
Så fall er det manglende infrastruktur som er problemet. og Eventuelt hengerfeste.. Eventuelt at noen trives best i en høy bil..
Mye av dette løses nå Model X kommer.

Ps. Dersom Petter Stordalen har svart på undersøkelsen med sine  88 millioner i inntekt, så drar han opp snittet sitt.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Finnøy (Arne Johan Larsen)


elektrolux

Egentlig ikke så oppsiktsvekkende.

Elbiler er stort sett relativt dyre nye biler med bruksbegrensninger. Da er det naturlig at flertallet av kjøperne har en ryddig og romslig økonomi.

Etter besøket i Houston ser jeg store utfordringer for bilindustrien; hvordan klare å produsere en rimelig elbil som kan konkurrere med en 7 liters V8 pickup som bruker mindre enn 10-15 kr / milen i drivstoff. Du skal helst sitte 2 meter over bakken, alene og med aircon på full styrke og rekke fram og tilbake til jobb 4-6 mil vekke.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Klykken

Man må nok vri om litt på mentaliteten til disse folkene, ja. Blir drivstoffet dyrere, og slike biler får en prisjustering så kanskje... :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Trond Arve

Sitat fra: elektrolux på fredag 16. mai 2014, klokken 06:52
...hvordan klare å produsere en rimelig elbil som kan konkurrere med en 7 liters V8 pickup som bruker mindre enn 10-15 kr / milen i drivstoff. Du skal helst sitte 2 meter over bakken, alene og med aircon på full styrke og rekke fram og tilbake til jobb 4-6 mil vekke.
50 kr per liter for bensin eller diesel gjør nok susen.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Powerflux

Sitat fra: Finnøy på torsdag 15. mai 2014, klokken 14:16
Muligens det er nok å argumentere i lønnsoppgjøret med at "siden jeg har elbil er dere forpliktet til å gi meg en årsinntekt på 900 000+??"  ;D

Jeg vil da ikke ned til 900 000 i årets oppgjør ;)
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

timingbeltkiller

Sitat fra: Finnøy på torsdag 15. mai 2014, klokken 14:11
Skulle ønske det stemte  ;)
Statistisk stemmer det nok. Men det betyr ikke alle tjener så mye.
Jfr at det fins (noen få) jenter som ser ned på de fleste gutter til tross for at hunkjønnet
statistisk sett er lavere av vekst enn hankjønnet.

Ellers er fenomenet altfor lave inntekter til å ha råd til å nyttiggjøre seg subsidier meget utbredt.
Og følgelig ikke reservert elbilpolitikken.

Det er nå engang dyrt å være fattig.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

erikf

Noen få søkkrike trekker snittet opp. Statistikk rundt elbil er dessverre fortsatt for små datagrunnlag, så slike målinger gir ujevnt resultat.
Hvorfor er finansdepartementet ute etter elbilen? Medianinntekten er mer interessant, da får du et resultat som ligner på alle nybilsalg av samme pris som elbilene som blir solgt.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Griffel

#12
Sitat fra: erikf på søndag 18. mai 2014, klokken 10:46
Noen få søkkrike trekker snittet opp. Statistikk rundt elbil er dessverre fortsatt for små datagrunnlag, så slike målinger gir ujevnt resultat.
Hvorfor er finansdepartementet ute etter elbilen? Medianinntekten er mer interessant, da får du et resultat som ligner på alle nybilsalg av samme pris som elbilene som blir solgt.
Slik jeg leser teksten er det mediainntekten som menes, men alltid litt uklart etter at det har gått gjennom en journalist. Gjennomsnitte av elbileiere tjener over..., altså ikke elbileieres gjennomsnitts inntekt er over...

Andre sammenligninger er mer interesante:
Elbiler nyere enn to år mot andre nye biler
Enn å sammenligne en bilpark med gjennomsnittsalder 2år mot en bilpark på 8-10 år.
Men slik er det med statistikk, en kan vri utvalget dit en får det resultatet en ønsker.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

timingbeltkiller

Sitat fra: erikf på søndag 18. mai 2014, klokken 10:46
Hvorfor er finansdepartementet ute etter elbilen?
Fdeptet er (og har alltid vært) ute etter alt og alle som kan melkes til fordel for statskassen.


Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Voll1

Kjenner jeg blir litt irritert over slik "sensasjons-journalistikk".  Spesielt hvis det er departementet som bidrar til slikt.

Men ennå det er ingen som har publisert at gjennomsnitts-formuen på de som kjøpte ny Suzuki Jimny i 2013 er mer enn 1 MILLIARD  !!   Det er mulig at Olav Thons formue (ca 20 milliarder) drar opp snittet en smule bland de 17 nybilkjøperne.    :-)

kilde:   http://www.hegnar.no/motor/artikkel330250.ece
Model S  2013-2018
Model X  2017-

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA