Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Verdifall/Annenhåndsverdi.

Startet av tstens, tirsdag 03. juni 2014, klokken 17:02

« forrige - neste »

tstens

Hei
Har nå snart kjørt 17000 m min P85.Ser at skinnet i setet har begynt å bli litt blankere en resten av interiøret.
Har lyst til å beholde den matte finishen .Noen som har forslag på et middel jeg kan bruke på setene ?setene er sorte.
Mvh
Terje
P85,White

tjomswrx

Sitat fra: tstens på torsdag 15. mai 2014, klokken 13:39
Hei
Har nå snart kjørt 17000 m min P85.Ser at skinnet i setet har begynt å bli litt blankere en resten av interiøret.
Har lyst til å beholde den matte finishen .Noen som har forslag på et middel jeg kan bruke på setene ?setene er sorte.
Mvh
Terje

Hei,
Sjekket nylig dette til min fossilbil med sort skinn. Avla et besøk hos en meget kompetent bilpleier. Tenkte å legge igjen noen lapper, men han mente at setene kunne jeg shine like godt selv til en brøkdel av prisen. Tipset var å kjøp skinnrens/krem-sett hos f.eks IKEA eller Bolia etc. Typisk ca 250,- pr sett, nok til flere runder. Han hadde gått over til det selv, og det gav akkurat samme resultat som ved bruk av svindyre kremer "beregnet" til bil. Omtrent samme innhold på flaskene. Skinn er skinn som han sa, og slitasjen er like stor på gostolen i stua. Prøvde selv, og resultatet ble bra! Skinn blir litt blankt når det blir "slitt"....friksjon mot klær. Jeg ble anbefalt 2 behandlinger i året.
S85

Teslaguten

Lexol.
Bruk først leather cleaner og så conditioner. Beste produktet eg har brukt til behandling av skinn i over 30 år. Luktar ikkje bra når du bruker det, men lukta forsvinn fort. Prisen er grei, Bilnerden har combo pakke til 119,- og det vil holde ut levetida til min Tesla. Ikea/Bolia produkt veit eg lite om, men Lexol er ekspertar på skinnbehandling. Om skinn er skinn, går det samme for bil og? ;)

Model X #1094
P85D RN6614200

TS

Tror ikke man skal benytte "fett" på skinnet om man vil holde det matt.
Har selv bruk AutoGlym de siste 12 årene, med rensespray og "lotion". 
De holder lenge.. Har kanskje kjøpt 3-4 sett på disse årene og behandlet kvartalsvis.

Neste gang bestiller jeg noe slikt fra SwissWax eller Bilnerden hvor vi som TOCN medlemmer har rabatt.

http://tocn.no/index.php/fordeler
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Høgis

Jeg har kjøpt denne pakken http://www.partsandretards.no/bilpleie/swissvax/skinn/swissvax-leather-care-kit_1
men egentlig mere fornøyd med en pakke jeg kjøpte fra Haugens Bilshine. Syntes denne fungerte veldig bra på mine lyse skinnseter mot missfarging (blant annet fra mørke jeans). http://www.unimaster.no/produkter/bil/car-leather-interior-care.aspx
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Jimpec

Blankt og glatt skinn er som oftest bare fett og dritt.
Sterk APC og forsegling med Gtechniq L1 etter at det er tørt får setene som nye igjen. De andre midlene som er nevnt her er ofte litt for milde i rensen (jeg har alle i garasjen). Legger ved et bilde av en Landcruiser med 130' km på telleren som illustrasjon.

2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Cato76

Fint om dere legger ut linker til produktene som det snakkes om i denne tråden!

Er nyttig for oss som ikke kan alle forkortelser og merker...

-Thanks!
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Jimpec

Yes.. riktig Cato. Beklager.

APC er en All purpose cleaner - eller universalrens. Chemical Guys Green Clean er bra greier, det samme gjelder Gtechniq W2. Disse må blandes riktig ellers så kan man ødelegge skinnet. Det står som regel tips for blanding på pakken, alt etter formål.

Gtechniq er å få kjøpt blant annet hos Bilnerden.no og Concours.no
(For ordens skyld har jeg ikke et forhold til dem).

Om sorte seter i Tesla.
Jeg har disse setene selv. Og de er matte som bare det etter 9000 km. Rens en gang i måneden og forsegling med Gtechniq L1 er det som fungerer for meg. Greit å holde seg unna de oljete variantene om man vil beholde tørt og matt skinn over tid.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Elbilist79

Nokon som har nokon erfaring med forskjellen på Swizzvax leather milk og Gtechniq L1? Gjer det samme nytta?
S85, Sølv

Jimpec

Swissvax er mer en tradisjonell skinnpleie med oljer som skal gi fuktighet til skinnet. Gtechniq L1 er en forsegling som legger seg som en hinne for å beskytte.

Begge deler fungerer meget bra og det blir vanskelig å si at den ene er bedre enn den andre. Jeg har lenge brukt SV skinnpleie, men på min Tesla liker jeg veldig godt Gtechniq som gir en matt finish. Perfekt på rattet.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

tstens

Hei
Tusen takk for tips alle :D . Jimpec.. tror jeg går for de produktene du nevner .Forskjellen på høyre og venstre side av det setet var jo stor.
Terje
P85,White

Harlex

Bruker et middel fra swisswax som er beregnet for ny skinnseter. Observerer at mine seter ser betydelig bedre ut enn mange andre sine.. Har kjørt 16000 km med bilen... Kan sjekke spesifikt produkt hvis det skulle være interessant...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Thor2014

Sitat fra: Jimpec på fredag 16. mai 2014, klokken 15:25
Yes.. riktig Cato. Beklager.

APC er en All purpose cleaner - eller universalrens. Chemical Guys Green Clean er bra greier, det samme gjelder Gtechniq W2. Disse må blandes riktig ellers så kan man ødelegge skinnet. Det står som regel tips for blanding på pakken, alt etter formål.

Gtechniq er å få kjøpt blant annet hos Bilnerden.no og Concours.no
(For ordens skyld har jeg ikke et forhold til dem).

Om sorte seter i Tesla.
Jeg har disse setene selv. Og de er matte som bare det etter 9000 km. Rens en gang i måneden og forsegling med Gtechniq L1 er det som fungerer for meg. Greit å holde seg unna de oljete variantene om man vil beholde tørt og matt skinn over tid.

Setet ser jo veldig bra ut!
Uten tvil mye bedre enn de blanke jeg har i bilen i dag.
Jeg lurer på hva som beskytter best i lengden?
Jeg har alltid hatt den oppfatning av at skinnet ikke skal tørke ut?
Sprekker det ikke lettere da?

Resistes

Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

Resistes

Nyere skinn tørker ikke ut,de er overflate behandlet fra fabrikk og balsam er ikke nødvendig, jevnlig renhold er nøkkelen. Apc kan gi produkt rester i porene og er ikke anbefalt.
Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA