Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Verdifall/Annenhåndsverdi.

Startet av Olsleaf, tirsdag 03. juni 2014, klokken 14:32

« forrige - neste »

Olsleaf

Er ny Leaf eier, men har hørt at det lønner seg å lade 80%. Men hvordan gjøres dette? Er det fordi Leafen er importert fra Nederland at den lader til 100% hver gang?
Nissan Leaf 2012 hvit

Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

Sverre_E

Gratulerer med Leaf  :)

Legg inn en timer mellom 00:00 og 00:00 (Midnatt til midnatt)
Du vil få valg om å kun lade til 80%.

Her finner du den rette knappen: http://youtu.be/W0H9tkILs0w?t=1m18s

Blå Leaf. April 2012. Vår første elbil! Og eneste bil...

Olsleaf

Nissan Leaf 2012 hvit

Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

salo

Eller du setter på en "langkjøringsmodus" (fantastisk håpløs oversettelse) under innstillinger, da lader den bare til 80% når du kopler inn ladekabel uansett om du bruker timer eller ikke.

MindViruz

Sitat fra: salo på torsdag 15. mai 2014, klokken 17:17
Eller du setter på en "langkjøringsmodus" (fantastisk håpløs oversettelse) under innstillinger, da lader den bare til 80% når du kopler inn ladekabel uansett om du bruker timer eller ikke.

Stemmer ikke på 2014 ihvertfall. Når "langkjøringsmodus" er aktivert og du velger 100% som "gebyr" (håpløs oversettelse av charge?) i ladetimer overstyrer denne og lader til 100%.

En god måte å gjøre dette på i praksis er å slå av langkjøringsmodus, sette ladetimer til å lade til 80% fra kl 00:00 til 00:00. Når man så ønsker å lade til 100% er det bare å trykke på knappen for direktelading til venstre for rattet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA