Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 22kW Amfi Orkanger - erfaringer?

Startet av strommen, tirsdag 03. juni 2014, klokken 01:11

« forrige - neste »

elektrolux

Sitat fra: cra på torsdag 12. juni 2014, klokken 11:34
Hvis alle skulle brukt bare fornuften når de kjøpte bil - spesielt ut fra økonomisk vinkel - ville Tesla (og de fleste andre som produserer litt store og/eller dyre biler) solgt sånn ca null biler i året. ;)

Nesten uansett hvilken bil du kjøper så vil der være et alternativ som er et lite hakk mer fornuftig. Så kommer det inn andre "unnskyldninger" som rettferdiggjør valget, så som litt mer plass til barnevogna, litt tryggere, enklere å parkere, gunstige ordninger (typisk for elbil), osv osv. :)

Tipper det for de fleste er brukt veldig mye hjerte under bestemmelsesprosessen, men forhåpentligvis også en god porsjon hjerne.

He he.

Godt sagt. Hadde dere visst hva jeg planlegger å kjøpe hadde dere vurdert å sponse time hos terapaut. Selv syntes jeg det er svært så fornuftig. 8)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Leon

Sitat fra: elektrolux på fredag 13. juni 2014, klokken 06:03
Godt sagt. Hadde dere visst hva jeg planlegger å kjøpe hadde dere vurdert å sponse time hos terapaut. Selv syntes jeg det er svært så fornuftig. 8)

Denne? :http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=49166352&searchclickthrough=true ;) 
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

elektrolux

Nei. Er nok i andre enden av skalaen.
Stavanger:

Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

elektrolux

Feil vei på skalaen, og dette må vel snart kvalifisere til en av de største avsporingene av en tråd jeg har vært med på.

Kommer tilbake med hva jeg pønsker på når penger er lagt på bordet.
Stavanger:

Leif1

Tipper at trådstarter har kjøpt en Model S.
I motsetning til oss andre skrullingene har han vett til å kjøre den
Isteden for å sitte her og kjekle...  ;D
Konvertitt fra S til X

Balrog

Som økonom har jeg regnet mye på dette. Kostnaden ved å eie, kjøre og vedlikeholde en TMS beregnet jeg til å være det samme som på å eie, kjøre og vedlikeholde en ny VW Golf med bensinmotor.

Nå har jeg hatt TMS i 3/4 år, og ingen av forutsetningene er endret i Teslas disfavør. Serviceprisene er satt ned, annenhåndsverdien er fremdeles vanvittig høy.

Har man råd til en Tesla Model S? Om alternativet er kollektivtransport eller en utgammel småbil er selvsagt Tesla ikke konkurransedyktig. Om alternativet er en nyere mellomstor bil, uansett merke, er svaret:

Ja du har råd til en Tesla.

Så er spørsmålet om man blir fornøyd med en Tesla Model S?

Ja, det er verdens beste bil i sitt prissegment i Norge. Uansett hva du vektlegger.

Det er ikke mange som har angret sitt Tesla-kjøp. Sjekk finn.no så ser man at dette ikke er en bil folk vil bli kvitt. Sammenlign gjerne med hva som helst annet.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA