Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lade muligheter på Værnes.

Startet av Mippen, mandag 02. juni 2014, klokken 20:02

« forrige - neste »

elektrolux

Disse 3-4 til 10 milliardene er da heller ikke stortinget sine penger, men alle innbyggerenes. Det betyr at vi risikerer litt mer skatt eller litt mindre støtte i neste omgang.

Med tanke på hvor mange som sier de er villige til å ofre litt for å være med på å bremse oppvarmingen av jordkloden er det leit å stadig høre hvor stor belastning elbilistene er på samfunnet. Grunnet norske incentiver er lille Norge med på å gjøre det attraktivt for bilindustrien å satse på energieffektive kjøretøy som kan bruke gjenvinnbar energi til framdrift.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: elektrolux på fredag 16. mai 2014, klokken 06:22
Disse 3-4 til 10 milliardene er da heller ikke stortinget sine penger, men alle innbyggerenes. Det betyr at vi risikerer litt mer skatt eller litt mindre støtte i neste omgang.

Med tanke på hvor mange som sier de er villige til å ofre litt for å være med på å bremse oppvarmingen av jordkloden er det leit å stadig høre hvor stor belastning elbilistene er på samfunnet. Grunnet norske incentiver er lille Norge med på å gjøre det attraktivt for bilindustrien å satse på energieffektive kjøretøy som kan bruke gjenvinnbar energi til framdrift.
Sant. 10 mrd tilsvarer 2000 kr per person i Norge. Det slår meg som ganske billig i forhold til den revolusjonen som pengene er med på å starte.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Reodor

Elbil satsingen er vel Norges viktigste internasjonale bidrag etter at månelandingen tok et hvileskjær.

Et fullskala forsøk med en betydelig andel elbiler i et spredt bebygget land med alle sesonger og et ikke standard elnett.

Får vi dette til å funke er det få unnskyldninger for andre land til ikke å stimulere til det samme.
2012 Ion, Kjøpt Februar 2014
Tesla M3 LR AWD 19", kjøpt Juni 2019.
Henger: Tredal T-10.

sn0le

Tro om vi får se følgende artikkel: "Staten taper milliarder på taxi-free salg"?

http://www.aftenposten.no/okonomi/Haver-inn-pa-vin_-sprit-og-parfyme-pa-flyplassene-6986005.html#.U3jM0cIaySM

Ser at TRN som er på de norske flyplassene omsetter for flere milliarder pr år.
Så har man grensehandel og handel på ferger i utenrikstransport.
Sirius gjorde noen beregninger for et par år tilbake og anslo et inntektstap i avgifter rundt ca 1,7 milliarder kroner pr år bare for tax-free på flyplasser og ferger.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

OleT

For ikke å snakke om avholdsfolket som snyter staten for milliarder i alkoholavgifter hvert eneste år! Noen har til og med egen brønn og betaler ikke engang vannagift!
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

timingbeltkiller

Avholdsfolket er det ikke noe å gjøre med.
Men harryhandelen med alkohol (og nikotin) vil dampe bort som dugg for sola dersom de norske avgiftene reduseres til svensk nivå.

Det vil ikke føre til mer alkohol/nikotin(mis)bruk.
Bare til at kjøp flyttes fra S til N.
Med andre ord eksporten av norske avgiftsinntekter bortfaller.
Og den norske statskassa får mange nye milliarder i avgiftsinntekter.

Det er ikke uten grunn Krf og profesjonelle smuglere er varme tilhengere av norsk avgiftspolitikk.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

timingbeltkiller

Sitat fra: Reodor på fredag 16. mai 2014, klokken 09:12
Får vi dette til å funke er det få unnskyldninger for andre land til ikke å stimulere til det samme.
De aller fleste land i verden har ikke økonomi til å subsidiere med tilnærmet samme omfang som i "verdens rikeste land".
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

jkirkebo

Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 18. mai 2014, klokken 18:53
Sitat fra: Reodor på fredag 16. mai 2014, klokken 09:12
Får vi dette til å funke er det få unnskyldninger for andre land til ikke å stimulere til det samme.
De aller fleste land i verden har ikke økonomi til å subsidiere med tilnærmet samme omfang som i "verdens rikeste land".

Det behøver ikke koste penger. Det er bare å innføre en avgift tilsvarende den norske CO2-avgiften. Lag den slik at f.eks biler som slipper ut 95g (EUs mål for gjennomsnittet av bilparken) koster det samme som i dag, mens de over koster mer og de under får et fradrag i prisen. I starten trenger ikke avgiften være spesielt høy for å gi store lettelser til elbiler og moderate lettelser til plug-in hybridene. Etterhvert som forbruket vrir seg må avgiften økes for de bilene som slipper ut mye, så sant ikke elbilene faller bra i pris av seg selv (noe som er ganske sannsynlig).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA