Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Alternativer for 3 fase 220 IT/TT nett lading av Tesla

Startet av TeslaLeaf, søndag 01. juni 2014, klokken 16:16

« forrige - neste »

TeslaLeaf

Er det noen som har dette?

Mannen min kjører Tesla og jeg kjører Leaf og han har ladet sin bil med Salto. Nå har jeg fått meg kabel til Leafen så at jeg kan lade den på Salton også. Teslaen har straks ladet ferdig og da skal jeg kople til Leafen. Jeg er spent på hvor raskt det går!
Leaf november 2011
Tesla august 2013

emil

Kommer jo helt an på effekten ladestasjonen tillater, bilen kan motta og kabelen støtter.

Men en enkel huskeregel for lading er 1% pr A pr time. Original ladekladd lader dermed 10% i timen. Støtter Saltoboksen 32A og du har 6.6kW lader i Leafen får du ca 30% pr time. Men det mest normale vil vel være 16A med da ca 16% pr time.

TeslaLeaf

Dette hade mannen min full kontroll på, viste det seg. Begrensningen ligger i bilen som har 16 Ah. Det går betydelig raskere enn med den vanlige kabelen som gir 10 Ah. Den vanlige kabelen skal jeg dog få gjort om snart så at den kan lade fra 6-16 Ah.
Leaf november 2011
Tesla august 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA