Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla, nå må dere komme med nye ladekabler!

Startet av wesnym, søndag 01. juni 2014, klokken 02:48

« forrige - neste »

wesnym

Sitat fra: ali_ben på fredag 16. mai 2014, klokken 08:21
Yohoo.. I går hadde jeg 150 km rekkevidde når jeg satte meg inn i bilen etter lunsj.


Dette er for meg en gåte. Har sett i andre innlegg at noen også har hatt 156 km ved 100% SOC og 2,5 grader. Grunnen til at jeg sier at det er en gåte, er vi ALDRI har vært over 136 km. Ikke en gang når bilen var splitter ny, og vi hentet den i Oslo, og den dagen var det 20 grader. HVordan folk da klarer å få 150 km ved 100% SOC.... Det er mulig vi rett og slett kjører for mye rally, men hvorfor vi kun hadde 136 km når vi hentet bilen hos Bavaria, ja det må gjerne noen hjelpe meg med å forklare....
BMW i3, Oslo

LMOR

Den hadde vel sjekket ut kjøringen din på forhånd  :D

Den begynner litt lavt, så det er nok forklaringen. Kjør er par dager på ECO PRO (still inn ECO PRO med det laveste du kan leve med), og kjør forsiktig, slik at du får 100% score i appen. Hvis du da fremdeles ikke ser 145-150, så er det litt mystisk.

Jeg har vært oppe i ca 146, og nå med ca 10 grader, får jeg i dag 129 som fortjent straff for at jeg bare fikk 41% i score på forrige tur.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

wesnym

Greit LMOR, jeg skal prøve så får vi se.... Det er også noe jeg lurer på, men det legger jeg inn i tråden for "Ting jeg lurer på" :-)
BMW i3, Oslo

SE

Varmen ga personlig rekord i rekkevidde i dag. 

snakkis


Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

leifm

-i3 i mai

Gondron


leifm

>>Wow, kor låg e då kwh per 100 km?

.. litt for lav :) Jeg satt NAV'en på tur til Tyskland og med båten som da forvirrer rekkevidden i stor grad. Lov til å drømme da :) Maks km. her enn så lenge er på ca. 140km.
-i3 i mai

atkhobby

#39
Hehe, godt det ikke var reelt på en måte, for det beste jeg har hatt er 149 i comfort og 170 i EcoPro+

Jeg har tenkt meg en full-til-null (dvs 2-3km rest) runde snart med rolig kjøring i 50-70 og se hva den virkelig er god for. Får jeg 170 ut av den er jeg godt fornøyd.

EDIT:
Fikk kjørt testrunden nå og endte på 185km med 1(!) km igjen i batteriet.
Jeg syns dette viser at BMW har sine ord i behold med tanke på maks rekkevidde 190km.Kjørte EcoPro+ med viften på 2 og BT streaming av audio hele veien + to korte stopp. Mest i 50-70 og noe i 80km/t.



MortenH

#40
Bryne - Flekkefjord 111 km
Beklager dårlige bilder
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

MortenH

#41
Vanse - Bryne 154 km
Jeg skulle klattlade på hurtigladeren i Flekkefjord, men den virker tydeligvis ikke på i3, så jeg ga opp etter en halvtime. Derfor kjørte jeg hele turen uten å lade. Det interessante er at bilen oppga rekkevidde 124 km ved start. Rekkevidden økte hver gang jeg hadde passert gjennom tunneler (3D kart- visningen viste bratte bakker, mens jeg suste gjennom på flat vei). Derfor hadde jeg 7 km igjen nå jeg kom fram.

De nederste bildene viser appen. Det fikk med seg at jeg hadde stoppet i Flekkefjord (last trip ble derfor 112 km) Hele turen ble 155 km og det var altså 7 km rekkevidde igjen.

Selv om utregnet forbruk er 18 kilowatt-timer, krevde full oppladning etter denne turen 21,89 kilowatt-timer (målt mellom stikket og ladekabelen). Temperaturen var 16 grader celsius. Vindstille. Soltaket åpent deler av turen pga sterk varme inni bilen. Vifta på fullt (AC virker ikke).
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Rapid

Kjekt med 45km til overs etter turen fra Bryne til Flekkefjord. Da burde  strekket Sandnes- Flekkefjord gå som en drøm med 10 minutter ladestopp på Helleland selv om været er normalt dårlig ;)

Litt rart at ikke kartene har med seg tunnellene? Da blir jo rekkeviddeindikatoren et gjettometer nesten i Nissan stil på vestlandet.

Takk for rapporten. Nå gleder jeg meg enda mer til bilen kommer :P

Vind

Endelig en ordentlig biltest av elbiler som viser det jeg har påstått lenge - at i3 har betraktelig lengre rekkevidde enn en Leaf.

Motor har testet i3, Zoe, Leaf og e-up.  i3 oppnådde 182km, Leaf kom på tredje plass bak Zoe med 163 km.  e-up kom ikke overaskende på siste plass med 158 km.



Artikkelen nevner også at i3 var den eneste bilen med sommerdekk.  Jeg opplever svært liten forskjell i rekkevidde mellom sommer og vinterdekk på i3, det kan skyldes at sommerdekkene er litt bredere - men tror ikke dette betydde mye i testen.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

LMOR

Flott, nå har jeg sett 2 som har kjørt ca 185.
Synd det oppgis 129 ved start.
Skal du på langtur kan du altså ikke stole på estimatet, fordi det baserer seg på småkjøring hjemme.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA