Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla, nå må dere komme med nye ladekabler!

Startet av wesnym, søndag 01. juni 2014, klokken 02:48

« forrige - neste »

snippet

Beklager at jeg var litt upresis. Med tre streker mener jeg når batteriet er helt tomt.
BMW i3 - Bergen

JonKn

Hei igjen og takk for gode svar og tilbakemeldinger.
Jeg satser nok på å bruke I3en når vi skal avgårde. Kan komme med tilbakemelding når turen er gjennomført. Er egentlig ganske spent på hvor mye guffe som brennes av gjennom de to undersjøiske tunellene med 8% stigning og 80 km/h.  Blir spennende å se.

Batteritralla

Dette bildet mener jeg at jeg tok når bilen stoppet helt.
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

LMOR

#153
Det var synd. Da er vi på an igjen... Er du sikker på det? Mener du i teksten skrev at du kjørte til null.
Jeg har også kjørt den til 3-4 km igjen, med samme bilde som du viser over, uten at den har stoppet.

Du beskriver hva du gjorde på 3km, og så kommer:
I det jeg begynner en svingete stigning passerer kapasitets indikatoren 0 km, og det dukker bare opp .. i displayet.

Nå går bilen merkbart dårligere, men det fortsetter allikevel opp til en liten bakketopp el liten km lengre fremme. Fra denne bakketoppen er det nedover en liten km, før siste kneika opp til huset mitt.

Jeg er overbevist om at bilen vil regnerere såpass at jeg kommer meg helt hjem.

Men nå er ikke dette første gangen jeg har tatt feil, og i det jeg nærmer meg postkassestativet nedenfor huset ånder bilen HELT UT
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Batteritralla

Det er godt mulig jeg tar feil, det har faktisk skjedd før :-)

Det var litt kaotisk når bilen "åndet helt ut", midt i en oppkjørsel som er felles for oss 4 naboer, så det er mulig at jeg glemte å ta bilde da....

Skal se om det er noen form for "time stamp" på bildene, så jeg kan fastslå i hvilken rekkefølge de ble tatt (jeg har flere bilder).

Initiell tekst i innlegget skrev jeg ganske umiddelbart etterpå, så teksten er nok mest beskrivende i forhold til hendelses forløpet.
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Rabiat22

Husker eg feil når eg sier at vi har gratis veihjelp. Transport til nærmeste lader. SOS knappen i taket :) kommer rett til Viking.

haggen

Du husker rett, jeg har prøvd. Jeg ringte ett nummer for å få hjelp.

LMOR

SOS knappen er bare for nødhjelp. For veihjelp ligger telefonnummeret i iDrive, eller står i papirene.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Vind

Sitat fra: LMOR på lørdag 18. oktober 2014, klokken 12:09
SOS knappen er bare for nødhjelp. For veihjelp ligger telefonnummeret i iDrive, eller står i papirene.
nummeret står også i døren
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Aberg88

Fikk ikke tynt mer enn 96 Km etter full lading denne helgen. rest 3 (måleren farget gul), ute temp 13.5 grader, gjennomsnitts forbruk 13 kWh. Dette må vel være feil, har aldri hatt så dårlig rekkevidde før. Hva kan være årsaken til dette? kjører forresten stort sett i Eco Pro mode.
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

Vind

Det er veldig vanskelig å svare på - om du ikke forteller litt om hvor du kjørte og hva slags forhold.  Rekkeviddeindikatoren starter ofte på 100-120 nå i høstværet, men kjører man fornuftig  kan man lett få 140-150 km rekkevidde.  Selv kjørte jeg fra Høvik til Son og tilbake på lørdag - i passe vått vær. kjørte mye motorvei, men småvei fra Drøbak i stedet for motorvei.  Startet med 113 km på rekkeviddemåler og 100% batteri, etter 65 km var rekkeviddemåler på 70km og rest batteri var på 60%, kom hjem igjen akkurat med 18% batteri og 20 km på rekkeviddemåler.  Totalt kjørte jeg 128 km.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Aberg88

Jeg kjører stort sett fornuftig. Men har kjørt en del på motorvei så jeg vet ikke om det nødvendigvis har noe med saken å gjøre. Grunnen til at jeg reagerer er at bilen har fått så liten rekkevidde de siste ukene med samme kjørestil som jeg alltid har hatt. vet at rekkevidden minker når temperaturen ute synker, men syns det var litt i overkant mye jeg mistet. For 3 uker siden kjørte jeg 135 km på langtur frem og tilbake med rest på ca 15km og nå får jeg ikke mer enn 96 km som sagt.
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

moonbuggy

Det er totalt uforståelig med et snitt forbruk på 13kwt/100km. Da spiller det jo liten rolle hvor du kjører eller hvor fort du kjører. 13kwt/100km sier jo sitt. Jeg ville sjekke batterikapasitet. Du får jo bare ca. 13kwt ut av ditt.

LMOR

Hvis en f.eks varmer opp fra kald bil 3 x i løpet av dagen, kan det fort spise opp 30km rekkevidde.
Dette forbruket er fremdeles ikke (alltid) med i gjennomsnittberegningen. Har ikke helt funnet ut hvorfor det er med av og til, mens det ofte ikke er med.
Det er med hvis du har kjørt et stykke, og så venter på et fergeleie.
Det er f.eks. ikke med hvis du varmer opp bilen mens du står på fergen, eller setter på forvarming. Da er det forbruket fom du begynner å kjøre som regnes inn.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Aberg88

Sitat fra: moonbuggy på mandag 20. oktober 2014, klokken 12:19
Det er totalt uforståelig med et snitt forbruk på 13kwt/100km. Da spiller det jo liten rolle hvor du kjører eller hvor fort du kjører. 13kwt/100km sier jo sitt. Jeg ville sjekke batterikapasitet. Du får jo bare ca. 13kwt ut av ditt.
Jeg har forøvrig også lagt merke til at bilen sier den er ferdig ladet lenge før estimert tid. I går satte jeg den på lading i 11 tiden på kvelden. Da antok bilen å være ferdig ladet ca 9:45 (redusert). Bilen ble ferdig-ladet klokken 07:00, altså 2 timer og 45 min tidligere enn hva den antok når jeg satte den på. Er dette noe som er vanlig eller kutter bilen ladingen for tidlig eller er det vanlig at den som regel blir ferdig før antatt tid?

Det er forøvrig sant det du sier LMOR at forvarming stjeler strøm, dette forstår jeg når det er frost, men ikke når det er 13 grader ute?
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA