Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Norgest Eldste Elbil

Startet av mrjalle, lørdag 31. mai 2014, klokken 22:20

« forrige - neste »

mrjalle

Sitat fra: Jærbuen på søndag 25. mai 2014, klokken 19:38
Sitat fra: mrjalle på søndag 25. mai 2014, klokken 19:36
Da kom jeg til 114 Teslaer, hvorav to stk Roadster....

Så du igjennom hele filmen? Var vel en helt fremme + kanskje noen slengere bak?

Så gjennom hele filmen ja. En stik helt tidlig, pluss to slengere etterpå. :-)

MrDriveby

Magisk stemning å se teslaer så langt øye kunne se, fantastisk opplevelse!
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

NilsRo

Gratulerer med ny verdensrekord. Dette så artig ut! Skulle ikke forundre meg om det blir et nytt rekorkforsøk i østlandsområdet :)
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Tai

Gratulerer masse med verdensrekorden, vel unnt!!

Er kjempespent hvordan det gikk med lading og utfordringene der. Kom alle seg hjem i god behold, ingen elbiler med tomt batteri på fjellet? :)

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

espen1976

Har postet Gopro fangsten fra taket av bilen min. Lyden fra Gopro blir sjelden bra, og det var ikke meningen at den skulle brukes, men så ble det noen artige øyblikk der likevel...

Artig å være med, ungene digget det også...

Sitat fra: Tai på søndag 25. mai 2014, klokken 23:42
Gratulerer masse med verdensrekorden, vel unnt!!

Er kjempespent hvordan det gikk med lading og utfordringene der. Kom alle seg hjem i god behold, ingen elbiler med tomt batteri på fjellet? :)

Tai

Jeg tror at det ble lagt ned utrolig mye arbeid i å etablere ekstra midlertidige ladepunkter, men dessverre ble disse kommunisert litt seint. Her hadde det vært kapasitet for mange tilreisende ;)

Flott å se starten på kortesjen; de fleste Tesla'ene kommer etter 8:30min.

drphev

For det det er verdt, ikkje verdens beste lydopptak, men: Intens pipelyd og lite hjulstøy frå alle leafane, ingen pipelyd for mine 35 år gamle øyrer men meir hjulstøy frå Teslaane.
Hjelmeland i Rogaland
Kansellert Model X Sig. res. #157 27.02.2015
Mitsubishi Outlander PHEV

Her finnes fasiten på antall kjøretøy fordelt på merke.
http://www.evunion.eu/world-record-ev-parade-bryne-2014/
(I slutteksten på videoen :-))

VigdisA

Sitat fra: drtmx på mandag 26. mai 2014, klokken 17:58
For det det er verdt, ikkje verdens beste lydopptak, men: Intens pipelyd og lite hjulstøy frå alle leafane, ingen pipelyd for mine 35 år gamle øyrer men meir hjulstøy frå Teslaane.

Tenkte det samme, det var en mer intens pipelyd på leafene.
På Teslaene mer hjulstøy, men det er jo tyngre biler med større hjul, så det er vel naturlig
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

thilo

S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

Kjell Leaf

Sitat fra: VigdisA på onsdag 28. mai 2014, klokken 00:18

Sitat fra: drtmx på mandag 26. mai 2014, klokken 17:58

Tenkte det samme, det var en mer intens pipelyd på leafene.
På Teslaene mer hjulstøy, men det er jo tyngre biler med større hjul, så det er vel naturlig
Jeg syns alle Leaf'ene i det minste kunne slått av den irriterende "fotgjengerlyden".
På filmen var det like høyfrekvent piping fra BMW'ene , men ikke mye fra Tesla.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA