Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lett vibrasjon under pedaler når jeg svinger på rattet ved kjøring ut fra parkering

Startet av hma, lørdag 31. mai 2014, klokken 18:42

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Baldrian på torsdag 18. desember 2014, klokken 02:31
Statoil på Majorstuen har satt opp en ladestasjon på 22 KW med tre "slanger" tilkoblet: én CCS, én CHAdeMO og én Type 2.  Lading koster kr. 75,- pr. halvtime, så med dobbeltlader betaler en Teslaeier altså 150 kr. for 22 KWh, og med enkeltlader det dobbelte.  Sier man 'full tank', koster det med andre ord ca. kr. 600,- (det dobbelte med enkeltlader).  Dette gir en pris pr. mil på kr. 14 (ved 200 wh/km) og det dobbelte ved enkeltlader.  Er det på denne måten Statoil skal erobre det norske lademarkedet?  Godt vi har superladerne.

Dette er samme prisingen vi får på 22kW fra flerstandard hurtigladerne som Fortum setter opp. De tilbyr også 22kW til 1,- pr. minutt fra separate 22kW stolper, men det virker på meg som om de ofte bare setter opp hurtigladeren og ikke separate 22kW. Da blir det for dyrt synes jeg også...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Olatho

Nå er det vel de færreste som baserer seg på å kun lade på disse stedene. Se heller motsatt på det. For 150 kroner kan du parkere en time midt på Majorstua, og får gratis strøm nok til å kunne kjøre ti mil videre når du er ferdig med hva du nå enn skulle gjøre.
Mange parkeringsplasser i sentrum koster adskillig mer enn dette.

Thomas Parsli

Sitat fra: Baldrian på torsdag 18. desember 2014, klokken 02:31
Er det på denne måten Statoil skal erobre det norske lademarkedet?

Jeg er overbevist om at Statoil ikke ser på Tesla-eiere som viktige kunder, all den tid de lader gratis på SC!
At man betaler for tiden man opptar ladepunktet -ikke strømmen man får på batteriet- tror jeg er åpenbart for de fleste nå.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Eip

Sitat fra: OddB på torsdag 11. september 2014, klokken 00:57
Sitat fra: Eip på onsdag 10. september 2014, klokken 22:11

Hei.

Som finnmarking er nesten elbiler et fremmedord i nordnorge.
Sist jeg sjekket går det 6 teslaer i finnmark.

Ladestasjon plaseringer.

Mange i Finnmark kjører sørover til Sverige/Finland på sommeren mot luleå/haparanda.
Nå er det kommet en bra lader i Levi som er midt i ruten sørover.
Men det skulle ha vært ladere i Kautokeino-Karasjok og Storslett (nord-troms)
Alle tettstedene er langt fra andre ladere så det hadde vært super med mulighet for lading her.
Har prøvd meg på kafeen på Storslett men de hadde ikke 400V og var ganske lunken til ideen...
Det har nok som du sier med at elbiler stort sett er et ukjent begrep nord for Trondheim.
Da er det enda viktigere at det dukker opp noen MED elbil og etterspør lading.
Tar som sagt gjerne imot tips om det er noen som kjenner noen som vet om noen som synes ladestasjoner er en kul ting å ha :D

TOCN , er det noe nytt i nord-troms og finnmark ?

Jeg frykter (Tr.heim) - Setermoen SC - Alta på 42 mil i mars , blir litt skummelt
VIN: 509XX PD

sn0le

Er vel 41-42 mil den veien ja.
En liten topup i Målselv Fjellandsby på 22kW bidrar vel muligens litt, men fremdeles hårete.

Hva med SC Setermoen - Tromsø, toppe opp på 22kW der før du kjører til Alta derifra?
Er vel 30 mil fra Tromsø til Alta. Total avstand blir 46 mil, og betyr litt lengre kjøretid, men så får dere jo besøkt Nordens Paris og Car-El stiller med varmt øl og kaldt popcorn. ;)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Eip

Sitat fra: sn0le på onsdag 07. januar 2015, klokken 16:57
Er vel 41-42 mil den veien ja.
En liten topup i Målselv Fjellandsby på 22kW bidrar vel muligens litt, men fremdeles hårete.

Hva med SC Setermoen - Tromsø, toppe opp på 22kW der før du kjører til Alta derifra?
Er vel 30 mil fra Tromsø til Alta. Total avstand blir 46 mil, og betyr litt lengre kjøretid, men så får dere jo besøkt Nordens Paris og Car-El stiller med varmt øl og kaldt popcorn. ;)

Nød-løsningen er omveien via tromsø å ferger. 29 mil da.
VIN: 509XX PD

sn0le

Ikke verst nødløsning. Vil gi 4 mil ekstra å kjøre, samt en fergetur.
Men alternativet er 42 mil og en lang ladestopp på saktelading.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Heart of Gold


Nordtroms

Om noen tenker seg Setermoen Alta uten lading så er det mulig det går om en kjører Pollfjelltunnellen og tar fergen Lyngseidet-Olderdalen. Ellers så er det ikke noe problem å stikke innom meg for å få det til å gå opp på en ubekymret måte. Garasjen er oppe og går og jeg kan stille med 22 kW for de som har dobbeltlader. ;D
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

OddB

Om ikke lenge er "all sorger slukket"  :D
Joker Sørkjosen er i ferd med å sette opp to ladepunkter fra TOCNs ladefond, og vi har i dag tatt kontakt med Skaidi hotell om å få sette opp ladepunkt der og, de må bare klarere strømtilgangen først.
Da er ruta til Nordkapp i boks.
I tillegg er det to bokser på vei til Amfi Finnsnes i disse dager, og en boks er klar til å settes opp ved Ayanda på Andenes. OG ikke minst et punkt hos Arvidsjaur i SVERIGE :D Det gjør veien fra Saltdalen (Graddis) til Botnvika farbar, denne ruta ligger ikke inne på SC-planene...
Vi har også kommet igang med et prosjekt hos Magneten i Levanger.

og....er det noen som har fått testet vår nyeste lader hos Røros Hotel ?

http://instagram.com/p/x4vAkZj0a0/


"Framdriftskartet" vårt :D
https://www.zeemaps.com/map?group=930157


Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

V-2

Arvidsjaur er Bra!

Nord-Sverige er jo ellers helt blank, og for de som liker å kjøre snarveien E45 mellom nord og sør, så ser man jo at en strategisk plassert ladestasjon i Storuman nå vill vært kjekt. I tillegg til å åpne opp E45 ned mot Østersund, så ville det jo også gjøre det mulig å kjøre fra helgeland til Umeå (E12).

Eip

Sitat fra: OddB på mandag 26. januar 2015, klokken 19:25
Om ikke lenge er "all sorger slukket"  :D
Joker Sørkjosen er i ferd med å sette opp to ladepunkter fra TOCNs ladefond, og vi har i dag tatt kontakt med Skaidi hotell om å få sette opp ladepunkt der og, de må bare klarere strømtilgangen først.
Da er ruta til Nordkapp i boks.
I tillegg er det to bokser på vei til Amfi Finnsnes i disse dager, og en boks er klar til å settes opp ved Ayanda på Andenes. OG ikke minst et punkt hos Arvidsjaur i SVERIGE :D Det gjør veien fra Saltdalen (Graddis) til Botnvika farbar, denne ruta ligger ikke inne på SC-planene...
Vi har også kommet igang med et prosjekt hos Magneten i Levanger.

og....er det noen som har fått testet vår nyeste lader hos Røros Hotel ?

http://instagram.com/p/x4vAkZj0a0/


"Framdriftskartet" vårt :D
https://www.zeemaps.com/map?group=930157

Utrolig bra denne utbyggingen dere har i nord-norge!. Måtte det bare fortsette
VIN: 509XX PD

OddB

I morgen åpner Rørosmartnan og på Røros Hotell finner du et gratis 22kW ladepunkt betalt av Signatumedlemmene i TOCN, drevet av Røros Hotell.
(9 mil fra Alvdal SC ,14 mil fra Klett SC)

Vi har 6 nye ladere på gang, og ladefondet begynner å tynnes ut, så om flere vil bidra til å få satt opp ladere på steder ingen andre prioriterer er det bare å melde seg inn i klubben om Signaturmedlem :)
http://www.tocn.no/index.php/blimedlem/signaturmedlemsskap
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Tønsberg

Sitat fra: OddB på mandag 16. februar 2015, klokken 16:48
....
Vi har 6 nye ladere på gang, og ladefondet begynner å tynnes ut, så om flere vil bidra til å få satt opp ladere på steder ingen andre prioriterer er det bare å melde seg inn i klubben om Signaturmedlem :)
....
I tillegg burde det vel være mulig å motta donasjoner?
Kanskje gjøre det tilgjengelig via nettsiden mulighet til å donere en slant til ladefondet?
Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

jkirkebo

Sitat fra: OddB på mandag 16. februar 2015, klokken 16:48
I morgen åpner Rørosmartnan og på Røros Hotell finner du et gratis 22kW ladepunkt betalt av Signatumedlemmene i TOCN, drevet av Røros Hotell.
(9 mil fra Alvdal SC ,14 mil fra Klett SC)

Vi har 6 nye ladere på gang, og ladefondet begynner å tynnes ut, så om flere vil bidra til å få satt opp ladere på steder ingen andre prioriterer er det bare å melde seg inn i klubben om Signaturmedlem :)
http://www.tocn.no/index.php/blimedlem/signaturmedlemsskap

Burde det ikke være mulig å fornye medlemsskapet til signatur-pris på 865 kroner? Jeg var klar for å betale dette også år 2 men da var det en mye lavere pris som gjaldt. Tror det er endel mer inntekter til ladefondet å hente der.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA