Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lett vibrasjon under pedaler når jeg svinger på rattet ved kjøring ut fra parkering

Startet av hma, lørdag 31. mai 2014, klokken 18:42

« forrige - neste »

Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Cheokeee

Noen her som har prøvd å lade i Målselv Fjellandsby?
Tok turen opp dit av nysgjerrighet på min tur til Tromsø idag. Det så for meg ut som at anlegget var sommerstengt, og begge ladepunktene var tildekket..
Var glad jeg hadde nok strøm, for det er ca 9 km å kjøre opp dit fra E6. Litt dumt om noen baserer langturen sin på lading der, og får nesten 2 mil ekstra i bomtur viss observasjonen min er korrekt...
S85 tech pakke, aktiv luftfjæring, sølv metallic, leveres mai 2014

Car-El

Sitat fra: Cheokeee på torsdag 10. juli 2014, klokken 00:15
Noen her som har prøvd å lade i Målselv Fjellandsby?
Tok turen opp dit av nysgjerrighet på min tur til Tromsø idag. Det så for meg ut som at anlegget var sommerstengt, og begge ladepunktene var tildekket..
Var glad jeg hadde nok strøm, for det er ca 9 km å kjøre opp dit fra E6. Litt dumt om noen baserer langturen sin på lading der, og får nesten 2 mil ekstra i bomtur viss observasjonen min er korrekt...

HVA?  ???  Det hørtes jo sprøtt ut!  :-\    Vet disse som satte ut disse "71-boksene" dette?
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Cheokeee

Jeg har ikke meldt ifra til noen ansvarlige enda. Velger å være litt forsiktig med kritikk enda... Ser at Målselv Fjellandsby reklamerer med ladepunktene både på sin hjemmeside og facebook, de har også delt reklamefilmen til e-Route 71 på sin facebookside for bare to dager siden. Det er fantastisk flott utsikt, og det er vel verdt å ta turen dit, men da bør man vite at laderene er disponibel og helst at f.eks kafeen der er åpen.
S85 tech pakke, aktiv luftfjæring, sølv metallic, leveres mai 2014

ew

De fungerer fint! De holder paa aa male, saa de har dekket til boksene. Loesnet litt paa teipen, saa fikk vi ladet uten problemer.


LITT ugreit med norske bokstaver i bilen, gitt...
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Cheokeee

Så bra at det var en fornuftig forklaring på at dem var dekket til  :)
S85 tech pakke, aktiv luftfjæring, sølv metallic, leveres mai 2014

Car-El

Så eRoute 71 i Målselv Fjelllandsby er oppe å virker!  KJEMPE BRA!  :)
Er det noe aktivitet i den kafen? Tenke på å svinge innom en søndag vi ikke gidde å lage middag.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

ew

Så ikke ut som mye action der da vi var der (mandag 7. juli, på morgenen), annet enn at det var rigget for oppussing på yttersiden. Men utsikten er fenomenal, og en liten lur mens man lader i stor høyde er ganske forfriskende, det også! Kan tenkes at kaféen er åpen, men det er vel mest en vinterplass...?

Tips: Fint om du har 7m type2-kabel, dersom de liftene fortsatt står i veien for ladeboksene. Gikk greit med vår 4m, men vi måtte 'leke litt nært' med en av liftene.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Bjoris

Da har vi benyttet deler av E-route 71, flott initiativ, håpløst å komt seg opp her uten. Erfaringen er likevel at det er "kamp" om ladepunktene og jeg vil oppfordre alle til å legge igjen lapp i vinduet når du regner med å være ferdigladet:)

Erfaringen vår er at det går veldig greit å lade 95% i Trheim og så lade vanlig 15 A (Kirkbø overgang) i Namskogan. Vi kom kl 23 og begge "hurtigladepunktene" var opptatt. Det er altså ingen krise:) Vi hadde da ok margin til Mo i Rana kl 07 dagen etter. I Mo toppet vi helt opp, kjørte 385 km frem til vår final destination og hadde fortsatt 53 km igjen til null, 169 kw pr km:) normal kjøring i fartsgrensen, men litt rolig i oppoverbakker. Nå har det også kommet en 22 kw i Mosjøen, Fru ett eller annet hotell:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

jkirkebo

Sitat fra: bjoris på mandag 14. juli 2014, klokken 13:11
Da har vi benyttet deler av E-route 71, flott initiativ, håpløst å komt seg opp her uten. Erfaringen er likevel at det er "kamp" om ladepunktene og jeg vil oppfordre alle til å legge igjen lapp i vinduet når du regner med å være ferdigladet:)

Jeg ladet 2,5 time på Jekta storsenter i Tromsø i dag, ingen kamp om ladingen der ihvertfall :) Det er den først eRoute71-laderen jeg benytter på veien oppover. Mulig jeg lader en kort stund på den i Alta i morgen, avhengig av om vi skal helt til Honningsvåg eller ikke.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Bjoris

Vil tro det blir færre og færre TMS jo lengre nord du kommer, dette i kombinasjon med at de lengre nord er 22 kw gjør jo at det skal mer til å havne i kø etter Fauske.

Vi var ikke innom i Fauske siden va var sikre på at vi skulle rekke frem.

Det hører med til historien at en kar ringte meg mens vi ladet i Mo i Rana, han skulle sørover og måtte lade, men da var det opptatt på begge 22 kw punktene der i 2 timer til... Kom på Fru Haugens i Mosjøen og ringte han tilbake og tipset om den!

Erfaringen er altså at det er supert om folk legger igjen en lapp med forventet tid for at bilen er ferdigladet, det skal ikke mye til før to biler dukker opp samtidig og det er fult i timesvis, spes på 7 kw uttakene, men også 22 kw er det vikig info å vite om det er 10 min eller 3 timer til bilen er ferdigladet...

Men det er ett unntaksår (kort tid til SC) og vi er vel alle på ferie så problemet er ikke stort:) Veldig trivelig å treffe på andre TMS eier på ladestoppene:)

Det var forresten ett tredje E-route uttak i Mo, ved ett hotell inne i sentrum, noen som kjenner til styrke og om du må overnatte for å få ladet? Så det på vei tilbake, tipper det ikke er 22 kw:)?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

hma

Det tredje punktet på Mo i Rana heter Comfort Hotell Ole Tobias. Det ligger sentralt passert i sentrum, men er så vidt jeg vet kun 7,4kW.

I dag tidlig da jeg spaserte forbi (mens min bil ladet på Telemix) stod det en fossilbil og sperret plassen.

Ladepunktet i Mosjøen heter "Mosjøen Hotell" i NOBIL-databasen. Det er et 230V 1-fase uttak med 32A og IEC60309 3-pins kontakt, noe som betyr at UMC kan kobles direkte med blått adapter. Det er også betaling for å lade på dette punktet.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Car-El

Har skrevet et elektriskbrev til Fru Haugens Hotell i Mosjøen. Der æ beskrev at jeg har hørt rykte om at dem har lade muligheter for elektriskbil. Dette kunne passe bra for min reiserute med muligens overnatting i Mosjøen.

Dem bekreftet at dem har 22kW ladepunkt. Om det kun er for gjester av hotellet eller om andre kan benytte seg av det, ble ikke nevnt.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

jkirkebo

Sitat fra: bjoris på tirsdag 15. juli 2014, klokken 21:16
Vil tro det blir færre og færre TMS jo lengre nord du kommer, dette i kombinasjon med at de lengre nord er 22 kw gjør jo at det skal mer til å havne i kø etter Fauske.

Det kan godt stemme, det var ikke mye kø utenfor Rica Hotell Alta i dag heller da jeg ladet 2t15m på 22kW :)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA