Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lett vibrasjon under pedaler når jeg svinger på rattet ved kjøring ut fra parkering

Startet av hma, lørdag 31. mai 2014, klokken 18:42

« forrige - neste »

Fjaegtne

Sitat fra: Karkris på lørdag 14. juni 2014, klokken 01:12
Hvor vil en eventuelt finne oppdatert informasjon om E Route 71 North's ladestasjoner? F. Eks informasjon om feil, ute av drift eller lignende. Egen hjemmeside, egen Facebookside eller ?

Foreløpig har vi valgt å melde alle ladepunktene inn i NOBIL sin database slik at alle får lik tilgang til dem. Det er foreløpig ikke satt opp noen fjernovervåkning/sentral drift av dem, så det beste er å sjekke ut med hver lokasjon dersom man er usikker på ledig/status. Kontaktinfo skal ligge i NOBIL databasen.

De fleste ladestasjonene er koblet opp med RFID modul som ikke er tatt i bruk men som kan kobles opp til en kommunikasjonsløsning ved fremtidig oppgradering. Hensikten med prosjektet var å raskt få opp en ladekorridor til Nordkapp som var klar i god tid før sommerferien. Med stor grad av egenfinansiering (og støtte fra Elbilforeningen og TOCN, tusen takk for det!) ble dette en forholdsvis enkel men funksjonell løsning, dog forberedt for oppgradering/utvidelse.

Vi jobber med en større utvidelse av eRoute71 og har inne en spennende søknad hos Transnova der vi har fått med oss et betydelig antall lokasjoner over hele landet. Men det betinger at vi får tilslag hos Transnova noe vi venter i spenning på.
Signatur Model S P85+, Signaturrød med alt utstyr.

Dr.Ling

Jeg kan bekrefte at eRoute 71-laderen ved Telehuset på Mo (Mellomvika 13) funker fint som snus! Ladet på maks 52 km/t (for dem som ikke husker: 400V 3fas 16A Salto-lader med type 2 plugg, ta med ledning). Jeg så ikke noen lader nr 2.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Dr.Ling

Dobbellader. Jeg har ladet på 22kW på en Saltolader i november. På denne på Mo klarte jeg ikke få mer enn 16A.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

sn0le

Vet du om kabelen støtter 32A da? Vet ikke om det automatisk begrenser ladestrømmen om man har en 16A Type-2 kabel.
Hvis ladepunkter bare gir 11kW bør det rettes opp i det som har vært kommunisert om det ladepunktet.
For det har vært sagt at det er 22kW.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Dr.Ling

Testet med 2 stk Mennekes type 2 kabler, mode 3, maks 32A, så begrensingen må ha vært i boksen. Bilen stod innstilt på maks 26A som jo har vært bilens softwarebegrensing i lang tid.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Bjørn

Jæklig rart/irriterende at når/hvis dem tar seg bryet og kostnaden å sette opp en slik boks som er kapabel til 22kw så gir man denne bare muligheten å gå for halv maskin..!?
får håpe denne har 5g6mm kabel og 32A sikring, og at begrensningen bare er inst. i boksen..

Fjaegtne

Sitat fra: Bjørn på tirsdag 17. juni 2014, klokken 14:15
Jæklig rart/irriterende at når/hvis dem tar seg bryet og kostnaden å sette opp en slik boks som er kapabel til 22kw så gir man denne bare muligheten å gå for halv maskin..!?
får håpe denne har 5g6mm kabel og 32A sikring, og at begrensningen bare er inst. i boksen..

Da har vi sjekket opp med Telehuset i Mo i Rana og laderen skal være installert og satt opp for 22kW. Litt rart hvis det ikke fungerer slik, men det hadde vært veldig fint hvis flere kunne teste den og melde tilbake om de har samme erfaring.
Signatur Model S P85+, Signaturrød med alt utstyr.

Bjørn

Sitat fra: Fjaegtne på torsdag 19. juni 2014, klokken 20:57
Sitat fra: Bjørn på tirsdag 17. juni 2014, klokken 14:15
Jæklig rart/irriterende at når/hvis dem tar seg bryet og kostnaden å sette opp en slik boks som er kapabel til 22kw så gir man denne bare muligheten å gå for halv maskin..!?
får håpe denne har 5g6mm kabel og 32A sikring, og at begrensningen bare er inst. i boksen..

Da har vi sjekket opp med Telehuset i Mo i Rana og laderen skal være installert og satt opp for 22kW. Litt rart hvis det ikke fungerer slik, men det hadde vært veldig fint hvis flere kunne teste den og melde tilbake om de har samme erfaring.

Okai.. :) jeg skal teste den 3 Juli ihvertfall..!
Var forresten og testa de to på Namsskogan i går, kun den ene virket og ga 7.5kw som den skulle. Den andre hadde strøm (blinket i lampa) m ville ikke gi fra seg noe.

OddB

Jeg skal forbi Mo 29.6 og er det bare 11kW ryker hele skjemaet  :(
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

cairnz

Elbilist

hma

Ladepunktet til høyre på Namsskogan virker ikke.

Forøvrig fikk jeg 8kW på det andre punktet med dobbeltlader.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Bjørn

Sitat fra: hma på fredag 20. juni 2014, klokken 17:16
Ladepunktet til høyre på Namsskogan virker ikke.

Forøvrig fikk jeg 8kW på det andre punktet med dobbeltlader.

Jepp..! les tre poster opp.. ;) forøvrig fikk du 7580w.. og det har ingen betydning om du har dobbel, el enkeltlader på disse punktene.. tms er veldig snar til å runde opp på hele kw.. tror den viser 8kw allerede på 7200w.

OddB

Jeg har nettopp snakket med Føllingstua Camping rett nord for Steinkjer (65 mil fra Oslo, 33 mil fra Dombås og 35 mil fra Mo i Rana), de skal prøve å få opp 2-3 blå 32A kontakter i løpet av neste uke. 
Kommer tilbake med med mer konkret info etterhvert.
http://www.follingstua.no/


https://www.google.no/maps/place/F%C3%B8llingstua+camping/@64.1096401,11.5791134,763m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x46728fd5c3657935:0xabe9c2996e6267fa?hl=no
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

rene

Sitat fra: Bjørn på fredag 20. juni 2014, klokken 19:07
Jepp..! les tre poster opp.. ;) forøvrig fikk du 7580w.. og det har ingen betydning om du har dobbel, el enkeltlader på disse punktene.. tms er veldig snar til å runde opp på hele kw.. tror den viser 8kw allerede på 7200w.
Joda, Model S med enkeltlader spiser ikke mer enn 3,6 kW (16A) via Type 2 en-fase, så her er det kritisk med dobbeltlader. Som alle andre ganger du reiser på tur. Må være dødskjipt å ha mer strøm tilgjengelig enn din konfigurasjon av bilen kan utnytte.
Se forøvrig egen tråd om dette om du ønsker mer info.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA