Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lett vibrasjon under pedaler når jeg svinger på rattet ved kjøring ut fra parkering

Startet av hma, lørdag 31. mai 2014, klokken 18:42

« forrige - neste »

Dr.Ling

Skal kjøre Bodø - Sandnessjøen på søndag 15.juni, retur tirsdag 17. Er 325 km, så det skal gå i en smell med 2 passasjerer og brede sommerdekk, tror jeg....

Er greit å vite at lading på Mo er en mulighet. Er det type 2 kabel på ladern ved telehuset der (mellomvika)?
Jeg har nemlig ikke klart å kjøpe meg en type 2 kabel enda....
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

RaBalder

Sitat fra: Dr.Ling på mandag 09. juni 2014, klokken 10:54
Jeg har nemlig ikke klart å kjøpe meg en type 2 kabel enda....

Det bør du bare få skaffet deg.
Og et par overganger slik at du kan lade på de vanligste kontaktene.

Det er for dumt "å sulte ihjel" ved siden av "matfatet" fordi kontakten ikke passer  ;)

Dr.Ling

Enig, og jeg har fullt adapterkit fra kirkebø.
MEN, hadde ikke i min villeste fantasi sett for meg at det var kommet type-2 ladere her nord allerede, trodde Teslas SC skulle komme først og de vil dekke mine behov. Nå trenger jeg ikke strengt tatt type2-type2 lader på denne turen heller... men lurte på om noen vet om de på Mo har kabel montert, som antydet tidligere i tråden.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

RaBalder

Utfra denne tråden litt nedpå siden, så har ikke laderen ved telehuset Mo noen kabel. Man må ha med sin egen.

Tror heller ikke Ole Tobias/Mo heller hadde kabel.


((Er faktisk mest fleksibelt uten kabel på laderen, da kan man plugge i både type2-type2 og type2-type1))

Car-El

Ingen av disse eRoute 71 North har kabel. Kabel må vi forbrukere ha selv når vi skal benytte oss av disse Mode3-ladeplassene.

Ved noen av overnattingstedene så har dem kabel til utlån.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Arntiv

Er i Mo i Rana nå utenfor telemixhuset, men ingenting skjer...

Ser ut som om man må ha et "nøkkelkort". Noen som vet?
Bekreftet 27.07.13. Levert 21.12.13, Svart S85 med pano, lyd, luft og hattehylle. 19" Polar Wheels med Hakka 8.

Car-El

Det skulle ikke være noe nøkkel eller kort, men den Mode3-boksen var ikke koblet til strøm for en uke siden. Spørs om det er koblet til strøm nå. Det var snakk om at boksen skulle være operativ på fredag, 6 Juni.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Arntiv

Ledningene var koblet i og det var et blinkende grønt lys oppe til venstre (kan sammenlikne med bilde fra Nordkapp-tråden mtp ledningene).

Hvis du ser nederst på denne route71 boksen ser det ut som du kan vifte med ett eller annet kort!? Er dette for aktivisering?

Kan legge til at dette er første gang jeg har prøvd min type2-kabel. Jeg kan ha gjort noe galt, eller den kan være feil type eller i ustand...
Bekreftet 27.07.13. Levert 21.12.13, Svart S85 med pano, lyd, luft og hattehylle. 19" Polar Wheels med Hakka 8.

jkirkebo

Sitat fra: Arntiv på mandag 09. juni 2014, klokken 17:55
Er i Mo i Rana nå utenfor telemixhuset, men ingenting skjer...

Ser ut som om man må ha et "nøkkelkort". Noen som vet?

Har du prøvt et RFID kort? F.eks Type 2 stolpene til Oslo Kommune trenger aktivering via RFID (eller SMS), men et hvilket som helst kort gjør jobben.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Karkris

Er det ikke mulig å få informasjon eller forklaring fra de som er ansvarlige for E Route 71? Bellona, Salto, eller??
Tesla Model S 85, hvit, Namsos

Car-El

Har søkt på sidene til Bellona og Salto. Ingenting. Hos Sønico fant jeg litt informasjon som ikke va nyttig.

Finner heller ikke denne Mode3-boksen som skal stå ved/på Jekta i Tromsø...
Begynner å tro at hele prosjektet er "mye ull og lite BÆÆÆ".  :-\
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

hma

Sitat fra: Karkris på mandag 09. juni 2014, klokken 22:11
Er det ikke mulig å få informasjon eller forklaring fra de som er ansvarlige for E Route 71? Bellona, Salto, eller??
Kontakt:
Martin Hviid Nielsen
martin@bellona.no
+47 938 77 418
http://bellona.no/employee/martin-hviid-nielsen


Sitat fra: Car-El på mandag 09. juni 2014, klokken 23:16
Har søkt på sidene til Bellona og Salto. Ingenting.
http://bellona.no/nyheter/samferdsel/elbiler/2014-05-bellona-sonnico-og-salto-bygger-ladekorridor-elbil-trondheim-nordkapp
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

OddB

Snakket med Telehuset nettopp og de hevdet at boksen var oppkoblet på fredag. De hadde ikke testet den mot en bil enda.
Er det noen i området som kunne tatt seg en tur innom å testet ?

Telehuset: 75126003
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Fjaegtne

Beklager at det har vært lite informasjon på elbilforum i det siste om eRoute71. Jeg skal prøve å svare på de spørsmålene jeg har registrert.

Tilgang til laderne:
Alle ladere skal være åpne og tilgjengelige. De er forberedt med RFID leser men den er ikke koblet til og satt i drift. Vi valgte å sette opp RFID modulen nå slik at ladestasjonen enkelt kan oppgraderes på et senere tidspunkt dersom det blir aktuelt. Mao så skal det bare være å plugge seg til som på en vanlig lader uten RFID modul. Si fra hvis det er noen som har problemer med dette.

Ladekabel:
Vi har valgt å utstyre laderne uten fast ladekabel nettopp for å gjøre dem fleksible i forhold til også andre bilmerker enn Tesla. De aller fleste Tesla eiere har i dag med seg en Type2 ladekabel i bilen. De fleste Type 2 laderne i landet er montert uten kabel så jeg anbefaler uansett at de som ikke har en slik kabel skaffer seg den - et must for en Tesla eier. Her kan Salto være behjelpelig da de selger Type2 kabel til nærmest kostpris. Vi tar kontakt med lokasjonene for å høre om de ønsker å ha liggende en ekstra ladekabel til utlån - men det blir opp til den enkelte lokasjon om de ønsker å administrere dette.

Idriftsettelse:
Det er beklagelig at de to stasjonene som er nevnt (Telehuset i Mo i Rana og Jekta Storsenter i Tromsø) ikke var satt i drift i tide. På våre montørers (Sønnico) rundtur i landet monterte vi alle ladere selv. Disse to lokasjonene ønsket dog å benytte seg av egen huselektriker. Avtalen var at disse umiddelbart skulle settes i drift men det ble dessverre av ulike årsaker ikke gjort. Vi har fulgt opp dette og her er status:

- Laderen ved Telehuset skal nå være i drift. Her blir det etter planen også montert en lader til i løpet av neste uke (22kW). Kommer tilbake med beskjed om når den er satt i drift.

- Jekta Storsenter lovet å ha sine ladere i drift (2x22kW) i løpet av neste uke. Kommer tilbake med bekreftelse når det er gjort.

Utover dette skal alle andre ladere være i drift og fungere. Hvis det er problemer med noen av laderne så er det fint om dere melder fra så vil vi umiddelbart følge opp dette. Beklager på det sterkeste den ulempe det har vært for dere som ikke fikk ladet i Mo i Rana. Vi ønsket å få til et positivt prosjekt som bidrar til at flere kan nyte elbilen og Norge i sommer. Håper vi likevel får til denne opplevelsen etter at den siste ladestasjonen også kommer på plass.

Beste hilsen
Frank Jaegtnes
Adm.dir
Sønnico AS
Signatur Model S P85+, Signaturrød med alt utstyr.

OddB

Kanskje lurt å ta ut disse fra nobil.no inntil det er verifisert at de virker?
Det er nok ikke alle som leser dette forumet....
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA