Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lett vibrasjon under pedaler når jeg svinger på rattet ved kjøring ut fra parkering

Startet av hma, lørdag 31. mai 2014, klokken 18:42

« forrige - neste »

OddB

Statusoppdatering fra TOCNs ladefond.

-  I dag ringte driftsleder Ketil Evjen fra Amfi Fauske og kunne fortelle at trafoen på 300k kg som vi har fått kjøpt billig fra dem, nå var løftet ned fra taket på kjøpesenteret og satt på et vogntog med kurs for Namskogan hotell.
Når den er ferdig installert vil eRoute71Ns ladere der bli oppgradert fra 7,4 kW til 22kW.

- I juli fikk også Fauske Hotell en trafo fra oss som gjorde at de kunne oppgradere fra 7,4 kW til 22 kW.

-Tidligere i uka åpnet TOCNs to første egne ladere ved Amfi Svolvær for gratis bruk for alle.

Vi jobber også med et samarbeid med Skibsgården på Sortland, og har følere ute sentralt i Nord-Trøndelag og i Aust-Agder.

Vi tar gjerne i mot tips om steder som kunne tenke seg å få støtte fra Ladefondet.
Helgelandskysten,Troms og Finnmark er områder jeg tror vår innsats kunne gjøre god nytte.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

ew

Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

OddB

Fikk vite i dag at strømmen ikke er koblet til laderne i Svolvær.
Kommer tilbake med info når det er klart. I flg. senterleder burde det være klart før helgen.

petersv

"kunne fortelle at trafoen på 300k kg"

Oi, den var tung. 300 tonn krevde nok en svær lastebil ;)

På emnet: Veldig bra dette! Håper TOCN får litt reklame på rute 71 graders materiell. (Hvorfor må alt være på æææængææælsk?)

OddB

Selv om Setesdalen endelig er kommet inn på Superladerkartet til Tesla jobber vi i TOCN med å få opp et par ladere i der.
Jeg ser for meg at det kanskje vil være mest matnyttig for oss om de havner litt opp i dalen ?
Har noen av dere som er lokalkjente noen innspill ?

Øyvind.h

Har dere vurdert å sette opp noe på Kongsvinger? Leste flere ekstatiske innlegg om røde SC prikker, men ser at ingenting skjer i området rundt Kongsvinger for de som skal kjøre over finnskogen :)
Grønn kontakt har ett enkelt 22kW uttak der, men vet det har vært nede ved et par anledninger så jeg er glad jeg slapp å sette min lit til det i sommer.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

hma

@OddB:
Kjempebra jobb dere gjør! :)
Jeg vil foreslå 22kW-lader på Røros. Det vil være optimalt primært for trafikk som kommer fra Trondheim, evt de som skal ta en svenskehandel over til Funäsdalen. Her kommer vi til kort med plassering av SC. Nærmeste er Alvdal, men den er bare til hjelp for trafikk som kommer sørfra.

Ellers vil jeg foreslå en 22kW-lader lang RV17, et sted mellom Brønnøysund og Sandnessjøen. Har tidligere nevnt Petter Dass-museet på Alstadhaug, hvor man som ladende bilist kan bidra med noen kroner til museet (og få en fin opplevelse samtidig). Det er 290km fra (framtidig superlader på) Grong om man kjører rundt Tosen-fjorden. Eventuelt 240km om man kjører fra Grong og tar korteste vei inn mot RV17.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

OddB

Kongsvinger, Røros og Alstahaug høres ut som gode steder !
Det jeg trenger er å få kontakt med steder som ha interesse.

Prøvde meg på Alstahaug i sommer , men der var det ingen "voksne hjemme" akkurat da, skal følge opp dem etterhvert.
Har også prøvd å finne noen på Røros uten resultat...

Eip

Sitat fra: OddB på onsdag 03. september 2014, klokken 18:58
Statusoppdatering fra TOCNs ladefond.

-  I dag ringte driftsleder Ketil Evjen fra Amfi Fauske og kunne fortelle at trafoen på 300k kg som vi har fått kjøpt billig fra dem, nå var løftet ned fra taket på kjøpesenteret og satt på et vogntog med kurs for Namskogan hotell.
Når den er ferdig installert vil eRoute71Ns ladere der bli oppgradert fra 7,4 kW til 22kW.

- I juli fikk også Fauske Hotell en trafo fra oss som gjorde at de kunne oppgradere fra 7,4 kW til 22 kW.

-Tidligere i uka åpnet TOCNs to første egne ladere ved Amfi Svolvær for gratis bruk for alle.

Vi jobber også med et samarbeid med Skibsgården på Sortland, og har følere ute sentralt i Nord-Trøndelag og i Aust-Agder.

Vi tar gjerne i mot tips om steder som kunne tenke seg å få støtte fra Ladefondet.
Helgelandskysten,Troms og Finnmark er områder jeg tror vår innsats kunne gjøre god nytte.

Hei.

Som finnmarking er nesten elbiler et fremmedord i nordnorge.
Sist jeg sjekket går det 6 teslaer i finnmark.

Ladestasjon plaseringer.

Mange i Finnmark kjører sørover til Sverige/Finland på sommeren mot luleå/haparanda.
Nå er det kommet en bra lader i Levi som er midt i ruten sørover.
Men det skulle ha vært ladere i Kautokeino-Karasjok og Storslett (nord-troms)
Alle tettstedene er langt fra andre ladere så det hadde vært super med mulighet for lading her.
VIN: 509XX PD

hma

- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

OddB

Sitat fra: hma på onsdag 10. september 2014, klokken 22:25
Sitat fra: OddB på onsdag 10. september 2014, klokken 21:22
Har også prøvd å finne noen på Røros uten resultat...
Jeg forhørte meg nettopp en kjenning på Røros. Han anbefalte å kontakt med http://www.destinasjonroros.no info@destinasjonroros.no
Det var nok disse jeg snakket med i vår.... var ikke mye konkret hjelp å få der.. Når man begynner å snakke om 400V etc faller de fleste av...

OddB

Sitat fra: Eip på onsdag 10. september 2014, klokken 22:11

Hei.

Ladestasjon plaseringer.

Mange i Finnmark kjører sørover til Sverige/Finland på sommeren mot luleå/haparanda.
Alle tettstedene er langt fra andre ladere så det hadde vært super med mulighet for lading her.
Har prøvd meg på kafeen på Storslett men de hadde ikke 400V og var ganske lunken til ideen...
Det har nok som du sier med at elbiler stort sett er et ukjent begrep nord for Trondheim.
Da er det enda viktigere at det dukker opp noen MED elbil og etterspør lading.
Tar som sagt gjerne imot tips om det er noen som kjenner noen som vet om noen som synes ladestasjoner er en kul ting å ha :D

Nordtroms

Sitat fra: OddB på torsdag 11. september 2014, klokken 00:57
Sitat fra: Eip på onsdag 10. september 2014, klokken 22:11

Hei.

Ladestasjon plaseringer.

Har prøvd meg på kafeen på Storslett men de hadde ikke 400V og var ganske lunken til ideen...
Det har nok som du sier med at elbiler stort sett er et ukjent begrep nord for Trondheim.
Da er det enda viktigere at det dukker opp noen MED elbil og etterspør lading.
Tar som sagt gjerne imot tips om det er noen som kjenner noen som vet om noen som synes ladestasjoner er en kul ting å ha :D

Nordreisa er ikke den værste plassen å finne lading. Pr nå har Ymber 40A 400v som de sikkert låner ut i et knipetak, i løpet av en måned eller to får jeg 22 kW type 2 i garasjen og Joker i Sørkjosen har planer om å sette opp 2 x type 2 22 kW  snart. De har og kafe og mulighet for overnatting. (De holder på å bygge ut nå).  Men er helt enig i at Finnmark er et u-land i elbilsammenheng. Kan vi klare å få satt opp 22 kW i Karasjok og Tana bru så hadde det vært betydelig enklere å nå til Kirkenes, i alle fall for Tesla eiere.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

OddB

Så bra !
Dette blir nok TOCNs satsingsområde fram over så hvis du har lokalkjennskap til steder som egner seg stiller vi gjerne opp med støtte :D

Øggen

Hva skjer evt i Ålesund's området i regi av TOCN??
Det kommer jo ikke noe SC her tydeligvis.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA