Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lett vibrasjon under pedaler når jeg svinger på rattet ved kjøring ut fra parkering

Startet av hma, lørdag 31. mai 2014, klokken 18:42

« forrige - neste »

RaBalder

Sitat fra: rene på fredag 20. juni 2014, klokken 19:36
Sitat fra: Bjørn på fredag 20. juni 2014, klokken 19:07
Jepp..! les tre poster opp.. ;) forøvrig fikk du 7580w.. og det har ingen betydning om du har dobbel, el enkeltlader på disse punktene.. tms er veldig snar til å runde opp på hele kw.. tror den viser 8kw allerede på 7200w.
Joda, Model S med enkeltlader spiser ikke mer enn 3,6 kW (16A) via Type 2 en-fase, så her er det kritisk med dobbeltlader. Som alle andre ganger du reiser på tur. Må være dødskjipt å ha mer strøm tilgjengelig enn din konfigurasjon av bilen kan utnytte.
Se forøvrig egen tråd om dette om du ønsker mer info.
De fleste får vel bare 13A.

rene

Det stemmer jo selvfølgelig, frem til 13A>16A-fiksen er implementert på den enkelte bil får man bare 13A på en slik stolpe med enkeltlader.

hma

Angående eRoute71-punktene på Namsskogan, så har jeg informert både Frank Jaegtnes fra Sønnico (muntlig) og Kristian Braathen fra Salto (sms, dog uten å ga fått svar...?).

En annen observasjon jeg gjorde var at det er nesten litt knapt med 4 meters kabel på disse punktene. Om man parkerer "normalt" blir kabelen hengende i strekk i lufta og sperre gangpassasjen mellom parkeringen og kafébygget.
Møtte en hyggelig nybakt Tesla-eier, med kurs mot Harstad, som hadde en mer praktisk 7-meters kabel.

Håper at de øvrige eRoute-uttakene står litt nærmere parkeringen.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Bjørn

Sitat fra: rene på fredag 20. juni 2014, klokken 19:36
Sitat fra: Bjørn på fredag 20. juni 2014, klokken 19:07
Jepp..! les tre poster opp.. ;) forøvrig fikk du 7580w.. og det har ingen betydning om du har dobbel, el enkeltlader på disse punktene.. tms er veldig snar til å runde opp på hele kw.. tror den viser 8kw allerede på 7200w.
Joda, Model S med enkeltlader spiser ikke mer enn 3,6 kW (16A) via Type 2 en-fase, så her er det kritisk med dobbeltlader. Som alle andre ganger du reiser på tur. Må være dødskjipt å ha mer strøm tilgjengelig enn din konfigurasjon av bilen kan utnytte.
Se forøvrig egen tråd om dette om du ønsker mer info.

Men joda.. her får du 7.5kw m enkeltlader..!! Jeg var jo å prøvde selv for (svarte) tre dager siden.. ;)
denne boksen er lasket!
Så selv m enkeltlader får du 7.5kw her.
Det stemmer som du sier her at 4m kabelen kan bli litt kort, men det er bare å rygge nærmere veggen.. man kan bli litt lurt av en litt rar oppmerking av parkplassene der (brosteinmønstret på elbil plassene tilsier stopp 50cm før oppmerkingen av de øvrige parkplasene)

rene

En offentlig ladestasjon som er lasket, slik at alle andre enn Tesla vil få feilmelding her? Nice.

Bjørn

Sitat fra: rene på lørdag 21. juni 2014, klokken 00:21
En offentlig ladestasjon som er lasket, slik at alle andre enn Tesla vil få feilmelding her? Nice.

Tja, dem har to bokser her.. kan det være et mulig scenario at dem vil merke den ene kun for Tesla.. ?!

jkirkebo

Sitat fra: rene på lørdag 21. juni 2014, klokken 00:21
En offentlig ladestasjon som er lasket, slik at alle andre enn Tesla vil få feilmelding her? Nice.

Alle andre? Niks, nesten alle andre har 1-fase lader og vil ikke se forskjell på en lasket boks, en ikke-lasket boks og en 3-fase boks. Foreløpig er det kun Renault Zoe som evt. kan få et problem her. Men den får nok ikke ladet der uansett, siden det høyst sannsynlig er IT-nett (ellers hadde man neppe valgt 7,4kW).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hma

eRoute71 Telemix Mo i Rana gir 18kW med dobbeltlader (og 26A begrensning).
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Fjaegtne

Sitat fra: hma på lørdag 21. juni 2014, klokken 14:24
eRoute71 Telemix Mo i Rana gir 18kW med dobbeltlader (og 26A begrensning).

Det var godt å høre at det var i orden :-). Det skal opp en 22kW lader til på Telemix så fort den lokale elektriker er tilgjengelig.
Signatur Model S P85+, Signaturrød med alt utstyr.

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Dr.Ling

Det var bra å høre, men samtidig betyr det at det er noe feil ved min bil. Som nevnt har jeg dobbeltlader og har ladet på 22kW en gang tidligere (dagen jeg fikk bilen), men fikk bare 16A av denne på Mo. Forsøkte å stille ampere til 26A, men det må nevnes at jeg også har en permanent "charge cable unlatched - fully insert cable into car" feil og gult lys hver gang jeg lader uansett ladekabel. Har ikke tatt det så seriøst tidligere siden jeg hjemme får 16A (maks) ved lading (blå), men feilen må vel ligge der.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Fjaegtne

Signatur Model S P85+, Signaturrød med alt utstyr.

OddB

Sitat fra: Dr.Ling på lørdag 21. juni 2014, klokken 14:55
Det var bra å høre, men samtidig betyr det at det er noe feil ved min bil. Som nevnt har jeg dobbeltlader og har ladet på 22kW en gang tidligere (dagen jeg fikk bilen), men fikk bare 16A av denne på Mo. Forsøkte å stille ampere til 26A, men det må nevnes at jeg også har en permanent "charge cable unlatched - fully insert cable into car" feil og gult lys hver gang jeg lader uansett ladekabel. Har ikke tatt det så seriøst tidligere siden jeg hjemme får 16A (maks) ved lading (blå), men feilen må vel ligge der.
Der har du nok feilen !
Bilen oppdager nok at kontakten ikke er korrekt tilkoblet og dermed reduserer strømmen til en forsvarlig nivå. Siden problemet ikke følger kabelen må det jo være ladeporten din som ikke er helt god...? Har du ladet på superlader ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

hma

Må si det er utrolig flott med disse eRoute-ladepunktene! Uten dem ville turen nord langs E6 blitt adskillig mer krøkkete. :)

Veldig praktisk å plugge rett inn med den nye elbil-kontakten, uten adaptere, kladder og alskens annet utstyr.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Dr.Ling

Sitat fra: OddB på lørdag 21. juni 2014, klokken 15:37
Har du ladet på superlader ?

Nei. Heldigvis, for da hadde jeg vel blitt skuffet muligens. Har skrevet til Tesla nå og spurt om dette med gullyset.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA