Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla app får ikke kontakt

Startet av Radiobil1, lørdag 31. mai 2014, klokken 11:04

« forrige - neste »

Flips

Den høye prisen var visst fordi de måtte ta av hele taket for å bytte ut en antenne. Hvilken forhandler kjøpte du fra? Kanskje vi ordner det hos noen andre.

abc

Berg Auto, Rud, Bærum

Det var nytt for meg at taket måtte ned. Jeg hadde sett for meg at dette var en ekstra antenne montert på dashbord eller limt på innsiden av frontruten. Jeg ville heller ha valgt å få byttet ut takantennen, men jeg ville ikke ha gått med på en så høy pris for noe som egentlig skulle ha vært gjort allerede på fabrikk.

Det kan jo være at vi har fått pris på forskjellige løsninger, selv om at det ikke burde være mulig innenfor samme type bil og tidsrom.

Det er i alle fall original Renault Dab+ som blir installert. Det skal være en fullt ut integrert løsning.

Bilen min blir ikke påbegynt på en ukes tid, så jeg regner med at dere får bil før meg.

Send meg en pm med mailadresse om du trenger engelsk håndbok for R-Link og brukerhåndbok for bilen. Kan jo være greit å lese seg litt opp mens man venter :)


Flips

Motorforum Hamar skulle ha 6500,- for DAB på en Zoe. Han jeg snakket med fortalte at de hadde satt det inn på en Captur for litt siden, og det hadde kostet 5500 kroner, så det er visst noe spesielt de må gjøre akkurat på Zoe. :/

Er ikke bilen din produsert enda? Vi fikk vite at de hadde 22 biler i fargen vi ville ha (svart) stående i Drammen, og at de måtte bare sendes til forhandleren.

Fant den engelske håndboka på denne siden som jeg har lest litt i. Det kjedelige er at jeg skal på ferie den 2. august og får ikke sett bilen før den 16.  :-\

abc

Bilen er produsert og står hos forhandler.

De har bare mye å gjøre  :)

Jeg ser at det ruller ut en del Zoe'er fra dem i disse dager og det er jo hyggelig.

Det kommer montør neste uke med 105 kg trafo og ladeboks. Deretter blir nok bilen satt i stand rett etter.

Målene på trafo er oppgitt til 120 x 70 x 20 for de som måtte lure på slikt noe.

Flips

Noen som vet hva som er under den svarte luka på dette bildet?

Rav4_EV

Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Flips


Zoe64

Sitat fra: Flips på onsdag 16. juli 2014, klokken 09:36
Sitat fra: Zoe64 på torsdag 03. juli 2014, klokken 09:21
Fikk min nye Zoe (Intense Easycharge, brun) hjem i går, og ladeboksen installert i garasjen samtidig.  Alt ser ut til å virke perfekt sålangt. Venter på tilgang til Z.E. Services, bare.... Bilen skal i hovedsak brukes til jobbkjøring Lillesand-Kristiansand.
Hei, kan du ta et bilde av bilen din og legge ut på forumet? Familien er litt i tvil om fargen, vi syntes brunt var fint, men det er ikke et eneste bilde av en brun bil på nettet bortsett fra de i brosjyren, men det ser litt ut som de er 3D-modeller. Takk :)

Hei. Har lagt inn et bilde i tråden "Zoe Galleri".
Polestar 2 2020
Renault Zoe Intens 2014, Brun

Ole Petter

#68
Jeg er fornøyd med mitt kjøp. Har prøvd Leaf og E-golf.

ZOE fremstår som en mye mer moderne bil, med bedre design. Lettkjørt er den også.
20k billigere enn Leaf som er litt eldre, har dårligere løsning på lading og ikke ser like fin ut. 60k billigere enn E-golf som for meg virket gammeldags og med tungvinte løsninger.

Best i sin klasse sikkerhetsmessig:
http://www.euroncap.com/bestinclasscars2013.aspx

Androidbasert trykkskjerm med Tomtom navigasjon osv. Plassert i riktig høyde.
TFT skjerm for instrumenter. Speedometer midt på. Det som mangler er at man kan se gjenværende % av batteriet mens man kjører og ikke bare en indikator med streker og et beregnet KM tall.

Forsetene behagelige, og sitter høyt. Setter seg rett inn i bilen, ikke ned og så sideveis som i mange andre biler. Takhøyde innvendig i forsetene er svært god, mye å gå på selv for de som er over gjennomsnittet høye.
3 bakseter som egentlig er helt normalt store/små for nye biler. Bagasjerom helt ok størrelse, var plass til alle fire vinterhjul da jeg kjøpte bilen.

Varmepumpe, som ikke alle biler har.

Renault har også kommet svært godt ut mht til rust de siste ti årene, så er ikke redd for det.

Ladingen, som det sirkulerer myter om, er kanskje en av de beste løsningene i markedet. Lading foran er genialt, da man ikke vil få den på "feil side". Opptil 43 KW lading på AC i type 2 mode 3. 22 KW ladere av den typen popper opp overalt for tiden . Har 11 KW lader hjemme og vil anbefale det. Skal aldri ha schukolader til den.


Flips

Vi har hatt Zoe siden 6. august, og selve bilen har vært feilfri. Den første dagen ville den ikke lade, men elektriker kom neste dag og byttet ut podpoint-en. I går dro vi fra Lillehammer til Gardermoen og tilbake, det gikk også helt fint. Fortum sin 22 kW i Brumunddal virket ikke, men feilen var visstnok i SMS-systemet deres, ikke selve stolpen, så jeg tror fortsatt at Type 2 er mere stabilt enn CHAdeMO og Combo. Statoil i Minnesund og Statoil Hervakrysset fungerte helt fint.

Det eneste negative jeg kommer på er følgende:

- Koppholderene er veldig små, har ikke plass til en gjennomsnittlig brusflaske.

- TomTom-en henter ikke ladepunkt fra NOBIL, så det eneste den finner er bare noen få Schuko-punkter i Oslo. Burde hentet inn alle 22-44 kW Type 2-punkt i Norge, siden disse er garanterte å funke på Zoe.

- Z.E Services er noe skikkelig dritt å sette opp, har prøvd å registrere meg en milliard ganger, men den sier bare at VIN og kontrakt-ID er feil, men jeg er (nesten) bombesikker på at det er riktig.

- GPS-en er ekstremt pessimistisk med rekkevidden. Vi hadde rundt 82-83% batteri igjen på Statoil Minnesund, og kom oss til Lillehammer med 14 km beregnet rekkevidde igjen, men TomTom-en mente at batteriet ville gå tomt i Brumunddal-området. Greit at den beregner med god margin, men dette er vel kanskje i øverste laget?

Egentlig er dette (med unntak av koppholderene) bare bagateller som lett kan fikses med softwareoppdateringer som sikkert kommer. Alt i alt er Zoe en fantastisk bil, og jeg gir den terningkast 6.

edakcots

#70
Alle ladestasjoner 22-43 vil bli lagt inn i systemet straks de har fått oversikt over alle tilgjengelige og kommende "Renault-Tesla" ladere.

At GPS'n viser mindre rekkevidde enn hva du klarer å få ut, er for meg et mega pluss! Du er tydeligvis flink til å få batteriet til å vare, men ser vi på alle andre biler så viser de jo alt for mye.

Har selv prøvd det som er av Elbil, har Tesla og Leaf selv, de viser alt for optimistiske tall de også selv når jeg lusker rundt for å spare energi. ZOE er ganske riktig etter min kjørestil.

ZOE har også den absolutt raskeste ladeløsningen som finnes i dagens marked og parkerer VW, BMW, Nissan etc når det gjelder rekkevidde med god margin.
Ikke ta hensyn til alle rare tester gjort av journalister som er i3, Leaf eller golf elskere. De er rett og slett ikke objektive nok.
Snakker av laaaang erfaring fra elbil og må si jeg stusser hver gang noen har testet disse bilene for kjørelengde.

I praksis er Tesla et hav foran alle andre selvfølgelig, men Renault ZOE slår de andre med god margin.

Skal man langt med noe annet enn Tesla, så er valget enkelt. ZOE lader faktisk fortere enn tesla'n også på 43kw stasjonene. 22kw gir rundt en times lading, mens med 43kw så tar det kun en halv time.

Det er kun et tidsspørsmål før vi har hundrevis av 22kw rundt om kring og 43 kW blir det også stadig flere av.
Alle kan bruke type 2 kontakt, men det er bare ZOE og Tesla som kan trekke 22 kW. De andre har Max 6,6 og dermed over 3 ganger så lang ladetid minst.

En fordel til er at hvis man tar supercharge pakken, så vil du da ha et system som også er kompatibelt med Tesla hjemme!

Noen ønsker jo å ha 2 elbiler, en for langtur og en (ZOE) for noe kortere turer.

Koppholdere er det dårlig med i andre biler også, inklusive Tesla, så det vil ikke være deal maker om det er som det er nå.

Å komme inn på ZE fra tlf er litt tullete lagt opp, men når du først har fått dette inn så er det en flott app å ha.

Husk å bestille bilen med midtarmlene!

MYE bil for pengene:))
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

breitling

Sitat fra: Flips på mandag 18. august 2014, klokken 22:42
Det eneste negative jeg kommer på er følgende:

- Koppholderene er veldig små, har ikke plass til en gjennomsnittlig brusflaske.

- TomTom-en henter ikke ladepunkt fra NOBIL, så det eneste den finner er bare noen få Schuko-punkter i Oslo. Burde hentet inn alle 22-44 kW Type 2-punkt i Norge, siden disse er garanterte å funke på Zoe.

- Z.E Services er noe skikkelig dritt å sette opp, har prøvd å registrere meg en milliard ganger, men den sier bare at VIN og kontrakt-ID er feil, men jeg er (nesten) bombesikker på at det er riktig.

- GPS-en er ekstremt pessimistisk med rekkevidden. Vi hadde rundt 82-83% batteri igjen på Statoil Minnesund, og kom oss til Lillehammer med 14 km beregnet rekkevidde igjen, men TomTom-en mente at batteriet ville gå tomt i Brumunddal-området. Greit at den beregner med god margin, men dette er vel kanskje i øverste laget?

Egentlig er dette (med unntak av koppholderene) bare bagateller som lett kan fikses med softwareoppdateringer som sikkert kommer. Alt i alt er Zoe en fantastisk bil, og jeg gir den terningkast 6.

Det som kan være et problem med Zoe (ifølge andre forum) er sol refleksjoner fra ganske lyst øvre del av dashbordet.Det er ganske stort som på fleste nye biler med skrå og laaang frontrute. Jeg har merket det selv da jeg har prøvekjørt bilen. Folk kommer med kreative løsninger, men jeg mener at foliering er best.
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

Baard

Sitat fra: breitling på tirsdag 19. august 2014, klokken 09:57
Sitat fra: Flips på mandag 18. august 2014, klokken 22:42
Det eneste negative jeg kommer på er følgende:

- Koppholderene er veldig små, har ikke plass til en gjennomsnittlig brusflaske.

- TomTom-en henter ikke ladepunkt fra NOBIL, så det eneste den finner er bare noen få Schuko-punkter i Oslo. Burde hentet inn alle 22-44 kW Type 2-punkt i Norge, siden disse er garanterte å funke på Zoe.

- Z.E Services er noe skikkelig dritt å sette opp, har prøvd å registrere meg en milliard ganger, men den sier bare at VIN og kontrakt-ID er feil, men jeg er (nesten) bombesikker på at det er riktig.

- GPS-en er ekstremt pessimistisk med rekkevidden. Vi hadde rundt 82-83% batteri igjen på Statoil Minnesund, og kom oss til Lillehammer med 14 km beregnet rekkevidde igjen, men TomTom-en mente at batteriet ville gå tomt i Brumunddal-området. Greit at den beregner med god margin, men dette er vel kanskje i øverste laget?

Egentlig er dette (med unntak av koppholderene) bare bagateller som lett kan fikses med softwareoppdateringer som sikkert kommer. Alt i alt er Zoe en fantastisk bil, og jeg gir den terningkast 6.

Det som kan være et problem med Zoe (ifølge andre forum) er sol refleksjoner fra ganske lyst øvre del av dashbordet.Det er ganske stort som på fleste nye biler med skrå og laaang frontrute. Jeg har merket det selv da jeg har prøvekjørt bilen. Folk kommer med kreative løsninger, men jeg mener at foliering er best.

Når jeg hentet bilen min på fredag fikk jeg beskjed om at de skulle bytte dashbordet på alle Zoe, og at vi ville få innkalling for dette. Årsaken var at det var for mye refleksjoner, spesielt i luftegalleret.

/Baard
Renault Zoe, 2014

abc

Jepp. Zoe kommer med sort dashbord i fremtiden. Solgte biler får mulighet for gratis bytte til dette.

Det kan lønne seg å klage på refleksjoner i skriftlig form, slik at selger har ryggen fri.

Godt fornøyd med bilen her også :-)

emil

Sitat fra: abc på tirsdag 19. august 2014, klokken 11:20
Jepp. Zoe kommer med sort dashbord i fremtiden. Solgte biler får mulighet for gratis bytte til dette.

Men bilen er jo ikke ny, den har jo vært på markedet i Europa i snart to år allerede. Eller er det bare solen her i landet som er problematisk?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA