Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla app får ikke kontakt

Startet av Radiobil1, lørdag 31. mai 2014, klokken 11:04

« forrige - neste »

ZerOE

Sitat fra: Flips på onsdag 16. juli 2014, klokken 09:36
Sitat fra: Zoe64 på torsdag 03. juli 2014, klokken 09:21
Fikk min nye Zoe (Intense Easycharge, brun) hjem i går, og ladeboksen installert i garasjen samtidig.  Alt ser ut til å virke perfekt sålangt. Venter på tilgang til Z.E. Services, bare.... Bilen skal i hovedsak brukes til jobbkjøring Lillesand-Kristiansand.
Hei, kan du ta et bilde av bilen din og legge ut på forumet? Familien er litt i tvil om fargen, vi syntes brunt var fint, men det er ikke et eneste bilde av en brun bil på nettet bortsett fra de i brosjyren, men det ser litt ut som de er 3D-modeller. Takk :)

Google "brun Renault Zoe" så kommer det opp noen bilder av den IRL.

Flips

Sitat fra: ZerOE på onsdag 16. juli 2014, klokken 18:12
Sitat fra: Flips på onsdag 16. juli 2014, klokken 09:36
Sitat fra: Zoe64 på torsdag 03. juli 2014, klokken 09:21
Fikk min nye Zoe (Intense Easycharge, brun) hjem i går, og ladeboksen installert i garasjen samtidig.  Alt ser ut til å virke perfekt sålangt. Venter på tilgang til Z.E. Services, bare.... Bilen skal i hovedsak brukes til jobbkjøring Lillesand-Kristiansand.
Hei, kan du ta et bilde av bilen din og legge ut på forumet? Familien er litt i tvil om fargen, vi syntes brunt var fint, men det er ikke et eneste bilde av en brun bil på nettet bortsett fra de i brosjyren, men det ser litt ut som de er 3D-modeller. Takk :)

Google "brun Renault Zoe" så kommer det opp noen bilder av den IRL.
Der ja, hadde tidligere søkt etter "renault zoe brown", da kom det ingen resultater. Takk :)

Flips

Prøvde en Leaf idag. Tror vi har gjort det riktige valget :P

abc

#48
Er jo nysgjerrig  :)

Hvilken farge og modell endte dere opp med?

Selv har jeg ikke prøvd leafen. Jeg takler ikke hvordan den bilen ser ut.

Jeg ser at forhandleren min ruller ut en del biler i disse dager, men har fremdeles til gode å se en privat Zoe i trafikken inn og ut av Oslo enda. Og det er jo for så vidt helt greit det  :)

Flips

#49
Vi endte opp med en Intens Easy Charge med vinterhjul, skvettlapper, Premium gulvmatter, seteovertrekk, Schukolader og metallic lakk "Sort stjerne". Prisen ble egentlig 254.055 kroner, men vi fikk rabatt så det ble 249.900. Selgeren sa at den kunne leveres ganske fort :D

Moren min ville prøve Leaf også bare for sikkerhets skyld, og det var en god bil, men den hadde en del irritasjonsmomenter som gjorde oss enda mer sikre på at Zoe er bedre. Blant annet:

1. Skinnseter. I bilen vi har nå er det teksilseter, og selv om skinn kanskje ser bedre ut så blir de ekstremt ukomfortable å sitte i etter en stund.

2. Infotainmentsystemet. Grensesnittet på den skjermen er blant de mindre brukervennlige sakene jeg har noen gang vært borti. Vanligvis har jeg ganske god teknisk innsikt, men akkurat her skjønte jeg ingenting. Det tok meg en evighet bare å finne ut hvordan man skulle koble til telefonen eller velge en destinasjon på GPS-en. Selve skjermen var også mye mer uresponsiv og hadde dårligere oppløsning enn den på Zoe. I tillegg så ryggekameraet ut som de hadde tatt det fra en Nokia-kameratelefon fra 2003, og den "Around View Monitor" som alle skryter av skjønte vi heller ingenting av. :P

3. Bakluka. Designet foran på bilen syntes jeg ikke er så ille, men den bakluka med de rare lysene som bøyer seg rundt den ser skikkelig rart ut.

4. Interiøret. Dette var ikke så ille, alt var ganske oversiktlig, men jeg har alltid tenkt at interiøret i Leaf er mere luksuriøst enn det i Zoe. Det viste seg at jeg tok feil. Det er stortsett hardplast overalt og taket kjennes ut som det skal falle av når som helst. Det rattet er også veldig stygt med de grå knappene.

Det var en ting jeg likte bedre med Leaf og det var stillheten. I Zoe kunne man høre litt lyd fra hjulene, motoren og vinden, men Leaf var helt stille. Det hørtes ut som bilen ikke var i bevegelse. Det var ganske kult.

abc

Høres bra ut!

Fra selger bestilte bil til meg og til den sto hos forhandler tok det bare 3 - 4 dager. Å få den registrert, klargjort og ut fra forhandler tar nok en hel del mer tid i disse ferietider.

Nærmere presentasjon får jeg gjøre når jeg begynner å bruke bilen.

Flips

Selgeren skulle ringe oss på torsdag og fortelle når bilen kan hentes. Han sa at de kan skaffe biler veldig fort, men han nevnte ikke hvor fort. Noen andre sa at det tok 14 dager, en annen sa 3-4 uker. :)

emil

Sitat fra: Flips på tirsdag 22. juli 2014, klokken 10:04
3. Bakluka. Designet foran på bilen syntes jeg ikke er så ille, men den bakluka med de rare lysene som bøyer seg rundt den ser skikkelig rart ut.

Nå er kanskje Zoe en av de bedre, men ellers har vel Renault vært "kongen" av merkelige/forferdelige bakender på bil de de siste årene.

Flips

Sitat fra: emil på onsdag 23. juli 2014, klokken 09:16
Sitat fra: Flips på tirsdag 22. juli 2014, klokken 10:04
3. Bakluka. Designet foran på bilen syntes jeg ikke er så ille, men den bakluka med de rare lysene som bøyer seg rundt den ser skikkelig rart ut.

Nå er kanskje Zoe en av de bedre, men ellers har vel Renault vært "kongen" av merkelige/forferdelige bakender på bil de de siste årene.
Joda, men jeg syntes de har gjort en kjempegod jobb med å designe Zoe, men de kunne kanskje spart seg for de baklysene :) Kongen av rare elbiler er fortsatt, etter min mening BMW i3.

Ser i signaturen din at du har en Leaf, er du enig i det jeg skrev om infotainment-skjermen? :)

abc

Kan ikke unngå å være enig i kommentaren om at Renault har mye rart av bakender.

Frem til Zoe så jeg virkelig ikke for meg at jeg skulle kjøpe Renault. Så får vi se om jeg angrer om en stund.

Basert på antallet solgte leafer så er det nok jeg som er sær.

Ellers; snakket akkurat med elektriker i forbindelse med trekking av kabel fra sikringsskap til ladeboks.

For supercharge (11 kw) sin del er det 40 mm trekkerør og det er EN kabel som trekkes. Med andre ord en ganske tykk kabel.

Jeg hadde håpet at det skulle være løse ledninger slik at den kunne splittes på ledig kapasitet i to mindre trekkerør, men det fikk jeg beskjed om at ikke lot seg gjøre.

Trafo tror jeg ble nevnt til 120 x 40 x 20. Mao også ganske stort. Bryter før trafo slik at den kun står på under lading var ikke noe problem.

Så nå er det hjem og pelle av fronten på sikringsskapet og se hva som skjuler seg bak. Jeg regner med at jeg må ty til kreative løsninger som å demontere en vegg for å få lagt inn nytt trekkerør, alternativt legge synlig kanal.


emil

Sitat fra: Flips på onsdag 23. juli 2014, klokken 11:07
Ser i signaturen din at du har en Leaf, er du enig i det jeg skrev om infotainment-skjermen? :)

Kan ikke si meg uenig, men jeg trykker minimalt på den til vanlig. Musikk styrer jeg fra rattet og navigasjon/carwings ting kan jeg ikke bruke (og ville aldri brukt uansett). Men når de gjelder tilkobling av telefon synes jeg det var den enkleste saken i verden. Kun ryggekamera på min, og kvaliteten der er god nok til at jeg ser det jeg trenger bortsett fra når solen står rett mot.

Flips

Bilen vår kan hentes den 6. august. Litt lengre enn det jeg hadde håpet på, men men :p Prisen på DAB-radio var ganske ekstrem, 7400,- kostet det.

abc

Gå og slå selgeren din. Om ikke fysisk så i alle fall verbalt.

Jeg fikk den for 4900,-.

Også det ganske ekstremt spør du meg, men det er vel nå eller aldri.

Flips

Han nevnte flere ganger at han ikke kunne forstå hvorfor prisen var så ekstrem, så jeg skal ta det opp med han. Mulig det var en misforståelse. En DAB-mottaker kan da umulig koste så mye? Kanskje de må bytte ut hele R-Linken?

abc

Jeg var innom en annen forhandler og sjekket pris på bil og utstyr der for å være sikker på at jeg fikk en ok pris. Der var prisen for DAB 5500,-. Så selgeren din har nok tatt litt for hardt i.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA