Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla app får ikke kontakt

Startet av Radiobil1, lørdag 31. mai 2014, klokken 11:04

« forrige - neste »

pottle

En ny schuko-kabel koster fra 3000 kroner og oppover. I bunn og grunn utfører de det samme arbeidet uansett pris og design.
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

dagandrek

Jeg betalte 5750,- for Schukokabelen. Ser ut til at de har en rimeligere hos elbilhjelpen.. I og med at jeg bestilte den sammen med bilen så var det momsfritak på denne også, så å kjøpe en etterpå blir vel det dyrere vil jeg tro.

Hyggelig å se at du har fått hentet bilen din tinker. Overbevist om at du blir fornøyd med den.

Zoe64

Fikk min nye Zoe (Intense Easycharge, brun) hjem i går, og ladeboksen installert i garasjen samtidig.  Alt ser ut til å virke perfekt sålangt. Venter på tilgang til Z.E. Services, bare.... Bilen skal i hovedsak brukes til jobbkjøring Lillesand-Kristiansand.
Polestar 2 2020
Renault Zoe Intens 2014, Brun

tinker

Grattis Zoe64! Jeg så den brune stod og ladet der oppe i går formiddag. Veldig fin farge!

Jeg blir fremdeles overrasket over plassen i bilen. Jeg satte inn barnesetene i dag, ett bakovervendt og ett forovervendt og det var god plass til dette. Mye mer enn jeg hadde forventet!



I passasjersetet foran det bakovervendte setet var det fremdeles plass til at jeg kan sitte rimelig komfortabelt. Kona vil ha god plass. I Aurisen var det ikke egentlig plass til en voksen person foran det samme setet i det hele tatt.

Førersetet er kjørt helt tilbake, og jeg tipper 4-åringen får greit med plass i det forovervendte selv når det er meg som kjører. Regner med at jeg må få kjøpt en setebeskytter alikevel så han ikke sparker igjennom stoffet :)

(Og det er jo selvfølgelig ISOfix på begge sider bak, men jeg må ha et sete som jeg kan ha bakovervendt i besteforeldrenes bil også og den har ikke ISOfix.)
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

el cargador

Fikk min fine lysegrå Zoe forrige fredag, endelig kan jeg og farte rundt på strøm.
Hele familien er stor fornøyd, ungene har fått bedre plass en det var i diesel Poloen og kona har fått ladestasjon i garasjen som hun også kan bruke til sin i3.  Her vil jeg forresten gi en liten honnør til en meget hyggelig elektriker fra Knut Knudsen som gjorde en flott jobb med montering av trafo og veggboks, helt etter mine ønsker og fagmessig bra arbeid.

Motorforum har ikke klart å få til ZE Services enda har blitt lovet at dette kommer i orden en av de første dagene.   

I3 til kona en har vi tatt på noen "langturer" 100 + km med 48% batteri igjen, i helgen prøver vi samme ruten med Zoe (Laksevåg til Tørvikbygd), samtidig skal vi sjekke ut den oppgraderte 48KW AC hurtigladeren i Norheimsund.
Kjøpte bilen med original Schuko supertreglader (maks 8A virker det som), den har jeg litt delte erfaringer med, i morges parkerte jeg på Flesland, satte bilen på lading, og bilen summet lystig mens jeg hastet meg avgårde til sikkerhetskontrollen, når jeg kom tilbake ca 8t senere var bilen mørk altså ferdig ladet.. Vel ikke helt, åpnet døren og der startet den å lade (gjorde ingenting annet enn å åpne døren), og da med kun 48% batteri, samme som da jeg parkerte... Hmm ustabile greier. 

Jeg prøver å kartlegge litt hvor jeg Zoeen kan lades så her er en foreløpig oversikt fra mine runder i Bergen :
Vestkanten parkeringshus i kjeller (schuko) :   :)
Oasen parkeringshus i plan 1 (schuko) :          :(
Os Ungdomsskule (schuko) :   :)
Bystasjonen  (schuko) :          :(
Nytt parkeringshus Lagunen 16A lader (schuko og mode 2) :   * :(
Flesland flyplass  (schuko) :        *  :(


lokasjonene med stjerne starter ladingen men den stopper og melder feil etter kort tid.
Tenkte jeg skulle låne med meg I3 laderen og teste litt med den også..

Har forøvrig bestilt en prototype "spøkelseskladd 16A IT/TT/TN" ladekladd fra elbilhjelpen dog uten annen garanti en at jeg iallefall kan bruke den i TN nett til begge bilene..


Flips

På alle bilder av interiøret på bilen i brosjyren er setene svarte og ser veldig kule ut, men da vi prøvekjørte bilen var setene grå, og var litt kjedelige. Hvordan er deres seter? Hvilken farge er det på de avtagbare setetrekkene?

Da vi prøvekjørte så jeg også at den eneste måten å styre volumet på var med en knapp ved rattet. Kan dere bekrefte/avkrefte dette?

abc

Det er vanlig volumknapp på "stereoen" også.

Flips

Takker for svar! Er det fastmontert kabel på ladeboksen?

tinker

2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

el cargador

Har nå vært på langtur til Hardanger og testet hurtigladeren i Norheimsund,
Etter å ha kjørt med helt full bil (3voksne og fullt med verktøy og bagasje), er resultatet følgende :
Start 100% batteri og 159 i range, ankomst Norheimsund etter 80 km stod rangen på 73 altså brukt 86km range, batteriet var på 48%, dette var med viskere og varmetråder bak på hele tiden.  Koblet til 43kW laderen og etter 17 min var batteriet på 88% :-) .
Hjem igjen kjørte jeg alene og regnet hadde sluttet, bilen ble ladet 100% og rangen viste 163km, vel hjemme etter 91km hadde jeg brukt 73km av rangen, og med hele 58% igjen på batteriet. Dette med normal kjøring et par forbikjøringer i fartsgrense + over 2 små fjell.  Etter litt knoting på kalkissen gir dette en total range på 216,67 km....  Samme turen med fruens i3 ga 193km i kalkulert range...

Kan ikke si meg annet en meget fornøyd med bilen så langt...
Testet lading med i3 laderen, ladet 50% raskere en Renaults egen schuko lader.  Hold deg vekke fra Renault sin, kjøp heller en uorginal..




tinker

Sitat fra: Flips på fredag 04. juli 2014, klokken 18:16
På alle bilder av interiøret på bilen i brosjyren er setene svarte og ser veldig kule ut, men da vi prøvekjørte bilen var setene grå, og var litt kjedelige. Hvordan er deres seter? Hvilken farge er det på de avtagbare setetrekkene?

Setene mine er gråe, med svarte sidekanter. Det ser ut i brosjyren som om de andre fargene bare er overtrekk? Noen som vet noe mer om det? I brosjyren står Blått setetrekk som standard på LIFE og Sort som standard på INTENS. Jeg har INTENS, men jeg har ikke sett noe sort setetrekk noe sted. Det ser også ut som om det finnes et mørkeblått setetrekk.

Sitat fra: el cargador på torsdag 03. juli 2014, klokken 20:10
Motorforum har ikke klart å få til ZE Services enda har blitt lovet at dette kommer i orden en av de første dagene.   

Har du hørt noe mer om dette? Selgeren min skulle sjekke, men det er nesten gått en uke siden jeg har hørt noe...

Sitat fra: el cargador på søndag 06. juli 2014, klokken 19:50
Testet lading med i3 laderen, ladet 50% raskere en Renaults egen schuko lader.  Hold deg vekke fra Renault sin, kjøp heller en uorginal..

Jeg innser jo at det hadde vært nyttig med en shukolader etter hvert. Hvilken bør man gå for hvis man ikke skal ha Renault sin?

Sitat fra: dagandrek på lørdag 28. juni 2014, klokken 14:36
Jeg spurte selger på Motorforum om takstativ, og han svarer meg med at importør bekrefter at takstativ vil være tilgjengelig i slutten av året.

I manualen står det "Ej tillåtet" på "Max. taklast inkl fästanordning".
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

Flips

Sitat fra: tinker på mandag 07. juli 2014, klokken 09:52
Sitat fra: Flips på fredag 04. juli 2014, klokken 18:16
På alle bilder av interiøret på bilen i brosjyren er setene svarte og ser veldig kule ut, men da vi prøvekjørte bilen var setene grå, og var litt kjedelige. Hvordan er deres seter? Hvilken farge er det på de avtagbare setetrekkene?

Setene mine er gråe, med svarte sidekanter. Det ser ut i brosjyren som om de andre fargene bare er overtrekk? Noen som vet noe mer om det? I brosjyren står Blått setetrekk som standard på LIFE og Sort som standard på INTENS. Jeg har INTENS, men jeg har ikke sett noe sort setetrekk noe sted. Det ser også ut som om det finnes et mørkeblått setetrekk.
Hvis bilen ikke leveres med svarte seter som det er på nesten alle bilder av interiøret er det ganske skuffende. Jeg var på Bil-Service i Larvik i forrige uke, og de hadde en Clio med svarte seter som var avtagbare, derfor er det mulig at de avtagbare setetrekkene som koster 6000,- ekstra på Zoe er de svarte det er bilde av. Det burde det stå i brosjyren hvis det er sånn...

Jeg sendte en mail til Renault om de kunne bekrefte at takstativ var på vei, fikk følgende svar:
SitatHei

Takstativ er lagt opp i delekatalogen, men vi har fått beskjed om at dette er til godkjenning.

Om det blir klart i september eller slutten av desember er fortsatt uklart, men at det vil komme er i utgangspunktet sikkert J

Flips

I denne videoen på ca. 23:20 kan man høre en lyd når bilen starter å lade. Er det denne lyden som blir diskutert i starten av tråden? Den er ikke så veldig høy... :)

tinker

Den lyden der kommer når den lader ja. Ligner veldig på lyden som kommer når man booster induksjonsplaten på kjøkkenet.

Den forsvinner lett i andre lyder, men det er klart at hvis det er helt helt stille kan den nok være plagsom rett utenfor et soverom...
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

Flips

Sitat fra: Zoe64 på torsdag 03. juli 2014, klokken 09:21
Fikk min nye Zoe (Intense Easycharge, brun) hjem i går, og ladeboksen installert i garasjen samtidig.  Alt ser ut til å virke perfekt sålangt. Venter på tilgang til Z.E. Services, bare.... Bilen skal i hovedsak brukes til jobbkjøring Lillesand-Kristiansand.
Hei, kan du ta et bilde av bilen din og legge ut på forumet? Familien er litt i tvil om fargen, vi syntes brunt var fint, men det er ikke et eneste bilde av en brun bil på nettet bortsett fra de i brosjyren, men det ser litt ut som de er 3D-modeller. Takk :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA