Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla app får ikke kontakt

Startet av Radiobil1, lørdag 31. mai 2014, klokken 11:04

« forrige - neste »

Flips

Noen som vet hva dette er? Min bil har ikke noe sånt.

tinker

Det er en luftfrisker eller noe slikt. Tror ikke det var mulig å få med i Norge.
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

K S

Sitat fra: abc på tirsdag 19. august 2014, klokken 11:20
Jepp. Zoe kommer med sort dashbord i fremtiden. Solgte biler får mulighet for gratis bytte til dette.

Det kan lønne seg å klage på refleksjoner i skriftlig form, slik at selger har ryggen fri.

Godt fornøyd med bilen her også :-)

Prøvde Zoe i dag, kjekk bil, men jeg reagerte også på mye reflekser/skinn i frontruta fra dashboard.

Har du ide om servicekostnader???? Fikk pris for e-VW (både up og golf) For 3 år og 45000 km skal de visstnok ha 3375 kroner, noe som er en brøkdel av Mitsubishi og Nissan...nå har jo Zoe samme forhandler som Mitsubishi.....så da blir vel prisen deretter???

Flips

Jeg anbefaler forresten alle som har tenkt til å kjøpe å ta med de avtagbare setetrekkene, da blir setene mye finere :) (svarte i stedet for grå)

tinker

Flips, så du hadde fått en mail fra Renault med bekreftelse på at vi kan få byttet dashbordet.

Stod det noe om hvordan vi skal gå frem for å få byttet?
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

Flips

Nei, men jeg vil tippe at alle vil få en mail eller noe en gang etter at produksjonen av bilene med sort dashbord har startet.

Flips

#81
Her er et bilde av det sorte dashbordet. Det kommer fra et fransk Zoe-forum.

EDIT: Dette er fra en "Dynamique Zen"-versjon, som ikke selges i Norge. Life og Intens får et mørkere dashbord.

Flips


ZoeViggo

Har fått byttet dashbordet, og det gjorde susen.
Reflekser fra det lyse dashbordet er det eneste vi ikke har vært helt fornøyd med. Ellers er den strålende :)
Renault Zoe, hvit, juni 2014

Flips

Sitat fra: ZoeViggo på søndag 31. august 2014, klokken 21:27
Har fått byttet dashbordet, og det gjorde susen.
Reflekser fra det lyse dashbordet er det eneste vi ikke har vært helt fornøyd med. Ellers er den strålende :)
Hva gjorde du for å få det byttet? Ble du kontaktet, eller kontaktet du de om det?

ZoeViggo

Sitat fra: Flips på søndag 31. august 2014, klokken 21:42
Sitat fra: ZoeViggo på søndag 31. august 2014, klokken 21:27
Har fått byttet dashbordet, og det gjorde susen.
Reflekser fra det lyse dashbordet er det eneste vi ikke har vært helt fornøyd med. Ellers er den strålende :)
Hva gjorde du for å få det byttet? Ble du kontaktet, eller kontaktet du de om det?
Vi nevnte "problemet" for selger rett etter vi hadde fått bilen i juni. Så ble vi kontaktet nå i august.
Det greieste er sikkert å ta kontakt med selger.
Renault Zoe, hvit, juni 2014

edakcots

Jøss!
Utrolig hva farger kan gjøre med en bil?
Husker min første Leaf, den var lys inni. Så fikk jeg DMG Tekna med sort interiør, det var nyyydelig i forhold til gamle leafen.
Sort på hele dashbordet på siste bildet der var jo rett og slett frekt!
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

emil

Jeg har vært flink til å påpeke ladeutfordringene til Zoe, men tenkte jeg nå skulle komme med noen kommentarer på hvordan jeg opplevde selve bilen etter prøvekjøring for en liten stund siden.

Motorveiforbruk (5 mils testtur i 80-90km/t med cruisecontrol) var som på Leaf og eGolf på rundt 1.35kWh/mil.

Lokalkjøring (2 mil i 50-60km/t) rolig gassfot og eco var forbruket ca 10% over de andre. Leaf/eGolf på 1kWh/mil, Zoe på 1.1kWh/mil.

Så noen negative ting:
- Vindusviskeren stoppet lenge før A-stolpen, ble et stort område der som ikke ble tatt.
- Det er vel typisk fransk å plassere bryter for CC mellom setene, bør plasseres i synsfeltet selv om man sikkert venner seg til plassering etterhvert.
- Liker ikke "klumpen" til styring av radio og sånt bak rattet, få knappene frem på rattet (men ikke så mange knapper som eGolfen hadde).
- Alt for følsom bremsepedal, gikk rett fra nesten ingenting til alt for mye bremsekraft. Vanskelig å finne en mellomting.
- Litt ubehagelig å kjøre over fartsdumper med, men kan være at jeg har blitt vant til veldig myke biler med Leaf og CR-V.
- Hvorfor så stor girspak på en bil uten gir? Bilen beveget seg også et godt stykke når den sto i slak bakke med kun girvelger i P og ikke håndbrekk på.
- Hvorfor skrur CC seg av når man skrur av/på ECO?

Noen andre småting:
- Ingen klokke tilgjengelig i bilen når man har på medieenheten? Kanskje det er en instilling jeg ikke fant.
- Likte ikke displayet foran rattet, stor skjerm med lite info.
- Dårlig med oppbevaringsrom rundt førerplass, hvis det ikker er noe jeg har oversett? Merkelig dimmensjon på koppholdere?
- Ingen CD spiller? Jeg hører fortsatt mye på CD plater.
- Klarte ikke helt å bli venn og forstå meg på logikken til klimaanlegget.
- Lakkert metall i åpningen til bagasjerommet ber om å bli oppskrapet og stygt. Her burde de ha spandert på seg noe plast.
- Dashbord refleksjoner, men det blir jo fikset. Men sånt skulle jo ha vært luket ut og fikset for flere år siden.
- Lyden fra fotgjengervarselet var irriterende inni kupeen.
- Litt kronglete å finne info om forbruk, kjørelengder osv.
- "Nøkkelkortet", hvofor lage det så stort?

Positivt
- Hundeburet jeg har i Leafen gikk rett inni bagasjerommet.
- Utvendig utseende.

Mye av de tingene jeg ikke liker kan man sikkert venne seg til, men de to største problemene:
- Dårlig sidestøtte i førersetet, føler at jeg faller ut av setet i litt krappe svinger.
- Dårlig plass i baksetet. I Leafen sitter jeg behagelig bak meg selv, i Zoe fikk jeg knapt plass bak meg selv.


Legger vi til utfordringene med lading som jeg ikke har sett noen 100% løsning på er dette en bil som idag ikke ville bli vurdert engang hvis jeg skulle kjøpt inn ny bil idag og klarer ikke å skjønne hvordan folk skryter den opp i skyene.

Forhandleren og selgeren derimot var en av de bedre jeg har vært borti. Han var flink på å fokusere på de positive tingene med bilen og innrømmet at det er/var enkelte utfordringer i motsetning til VW-selgeren som brukte mye tid på å slenge dritt om de andre merkene (særlig Tesla).

Rav4_EV

#88
Morro å se noen bruke så mye ressurser på å skrive negative ting om bilen de ikke valgte selv.

Når der gjelder kjørelengde så viser blandt annet NAF testen at Zoe går lenger enn Leaf på vinterdekk.
Blir veldig urimelig å påstå at den da bruker mer strøm.
Problemet et at noen biler ikke oppgir korrekt forbruk.
Speedometeret i Zoe er ganske korrekt. Det samme kan ikke sies om Leaf. 7-10% avvik.

Tror de fleste kan identifisere klokken på bildet.


Hvor vanskelig det er å få oversikt over kjørestrekning, tid og forbruk?


Ser at noen ting som CD spiller kan være relevant for enkelte.

Dessverre preger innlegget ditt ønske om å spre mest "eder og galle".

Hva er motivet ditt?
Skal du redde folk fra å gå på verdens største elbilkjøpstabbe?
Superhelt?



Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

abc

#89
Må nesten si meg enig med Rav4_EV her.

Selv tenker jeg at diverse importører / selgere må ha det mykje morro med å trolle litt rundt i de ulike forumdelene.

Men hyggelig med både engasjement og at du har prøvd bilen da :) Heldigvis er folk ulike, så jeg er godt fornøyd - til tross for at jeg helt bevisst unnlot å kjøpe akkurat den bilen du tydeligvis mener er best - og ville ha gjort det samme igjen om behovet skulle oppstå.

PS! Rav4_EV - du kjører jo som en gris  :o

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA