Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla app får ikke kontakt

Startet av Radiobil1, lørdag 31. mai 2014, klokken 11:04

« forrige - neste »

Radiobil1

Nå er det snart 30 solgte biler.

Hvordan er erfaringene til eierne så langt?
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

ZerOE

Det er vel kun registrert opp demobiler foreløpig, så tror ikke det er de store brukererfaringene ennå.
Medio Juni begynner vel folk å få bilene sine.

Radiobil1

Første Zoe spottet i Kristiansand, en hvit en. Sikkert en demvogn.

Men må jo si det er den peneste elibil til nå, sett bort fra Sportsbilen Tesla som er i en annen liga.
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

breitling

Jeg har sett en lyseblå og en svart her i Oslo. Kan være Acar solgte.

BTW: Ser ut som Renault Norge (og deres registrerte forhandlere) har enerett til salg av ZOE (og andre Renault elbiler) UTEN batterileie. Annet parallellimport sliter med batterileie.
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

tinker

Jeg bestilte en svart Zoe i går! Blir min første Elbil - Gleder meg enormt. Får den i midten-slutten av juni ifølge selger.
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

toau

Mottar min Zoe på fredag.. spent på hvor store lade problemer jeg får :)

Bilen skal benyttes mellom Drammen, Oslo og Vestfold.
Håper det kommer opp flere type 2 ladere i drammen og Tønsberg området!

Hører gjerne fra andre vedrørende lade muligheter og adaptere til Zoe

pottle

Zoe er fin og kjøre. Absolutt en bil som ikke står tilbake i forhold til de andre bilene som finnes. Det eneste jeg finner spesielt er den skingrende ladelyden som oppstår på grunn av AC/DC-konverteren. Hva synes dere om denne egenskapen?
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

dagandrek

Bestilte vår Zoe i starten av mai. Skal leveres nå i slutten av juni. Vi gleder oss stort. Det ble en sort, intens easy charge.
Personlig så mener jeg at utfordringene med lading ikke blir så store. Nå bor vi i ett område med mye TN anlegg, så det hjelper jo på litt, men jeg har prata med Lyse Neo som bygger hurtig ladestasjoner i området her, og de skal utvide eksisterende med AC, type 2,  og alle nye får dette. Har også prata med det største parkeringselskapet som sier at mange parkhus har TN nett og alle nye får det.
Ellers så vil bilen ha lengre rekkevidde en det vi kjører på en dag, og det er med henting og bringing av tre barn på forskjellige kveldsaktiviteter.
Alle nye bygg i nye områder får også TN nett og mange bedrifter og kjøpesenter har TN anlegg allerede. På jobben har vi TN anlegg og godt og vel 15 ladepunkter i parkhuset.
Satser også på at det kommer en semiportabel trafo etter vært, kanskje litt naivt, men jeg har troa. Ikke sikker på at jeg vil komme til å trenge en da, men hadde vært kjent å ha en å true med om en skulle gå tom på batteriet en vinternatt.

Jeg er litt bekymra for den hylelyden... Jeg hørte den når bilen stod utenfor hos forhandler. Selger mente at det ikke var slik på vanlig 3,6KW lading, bare på 11KW... Jeg skal ikke ha hurtiglading hjemme så jeg håper for selges del at det er slik han sier.

pottle: har du hurtiglader hjemme? Har du hørt denne lyden på lavere ladeeffekt?

pottle

Jeg har ladet en Renault Zoe ved hjelp av en 16A ladestasjon samt en vanlig EVI 16A ladekabel. Begge gir ca 3,5 kW. Lyden var tilstede også på lading under 11 kW. Må du lade bilen under soveromsvinduet ditt, så ser jeg noen utfordringer med denne bilen.
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

Flips

Vi var på Renault Roadshow idag og prøvde en Zoe. Den var dritkul! Dette er den første elbilen jeg har vært passasjer i, så det var litt rart uten plagsomme lyder og vibrasjoner. Vi skal snart prøve Leaf også, men det er fullt mulig at vi liker Zoe bedre, og da blir det den :)

Den sto en bil til lading da vi var der, og jeg hørte ingen lyd, selv om jeg gikk bort og sjekket om det var noe lyd derfra. Jeg så at det var sånne festegreier til takstativ der, noen som vet hvor man får kjøpt dette?

JBS

Hej Allesammen.
Vil lige fortælle at vi i Danmark har en stor Zoe gruppe på Facebook Dk.
Søg efter Zoe privat, de har en masse viden, som kan bruge.

Mvh Johnny
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

Flips

Til eiere; Hvordan er appen for å kontrollere bilen? (My Z.E Services) Leste at VW sin Car-Net app var kjempedårlig, og Nissan sin Carwings prøvde jeg, og den var veldig treg... Håper denne er bedre :)

dagandrek

Skal hente vår Zoe i starten av neste uke. Så da skal jeg få lagt til mine erfaringer etter noen dager her i denne tråden.
Har lasta ned appen, men får ikke testa den før jeg har bruker på systemet. Ser at den får bra score på google play, men det er relativt få som har ratet den, 47 stk tror jeg. Har ikke sjekka appstore.

tinker

Jeg skal hente min også i neste uke, men jeg har Windows Phone, så jeg må bruke websiden later det til...
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

Flips

Kom gjerne også med tilbakemelding på hvordan det handsfree-telefonanropsystemet fungerer, min fars Mazda 5 har også et sånt, men der er lydkvaliteten helt elendig og man må snakke veldig høyt for at den andre personen skal høre hva du sier :P

Lurer også på hvordan stemmekontrollen er. Har en følelse om at den er ganske dårlig, men det er verdt å prøve? :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA