Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjøp av Pak Trakr til PSA

Startet av eljet, onsdag 10. desember 2008, klokken 20:13

« forrige - neste »

eljet

I dag på luksus fellen på TV 3 så anbefalte økonomane å gå over til Elbil
Der de hadde fått låne en Gul Buddy for test

Deltageren bestemte seg for å selge lexusen etter testen  :)
Sveio nord for Haugesund
(x) Kewet 4  fra 94
(x) kewet 2 fra 93
(x) Kewet 2 fra 92
Kjørt 10 000 km med Kewet

cra

Disse tullingene som er med på luksusfellen har vel strengt tatt ikke så mye valg når det gjelder hva som skal selges eller ikke, trur jeg. ;)  Men en el-bil kan nok være et fornuftig alternativ, ja.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Det er dyrt å være fattig, og resultatet av bilbytte kan bli at den driftsikre Leksussen selges med stort tap grunnet finanskrise og generell forståelse for at SUV er tull.

Samtidig kjøper de en gammel Elbil, som i dag er overpriset og med en batteripakke som tar kvelden kort tid etter kjøp.

Med andre ord graver de seg enda dypere ned i "uløkka"

Får inderlig håpe jeg tar feil.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

cra

Jeg har sett et par av disse programmene, og de får hjelp av folk som vet hva de driver med. Alle luksusvarer som store flatskjermer, laptop'er, smykker, dyre klær osv selges på nettet, og pengene går til å betale ned gjeld. Biler selges også, og de får til nød ha en iten som er billig i drift. Av de programmene jeg har sett har det ikke vært nødvendig for noen å selge huset, men det var like før for et av parene.

Det settes opp en plan for forbruk og avt sparing, og banker og kreditorer kontaktes for å komme fram til en løsning. Og ikke minst får disse folkene banket inn i hodet at det ikke går an å ha et forbruk på 45.000 i måneden når de har en samlet inntekt på 30.000.

Alle jeg har sett innser hvor dumme de har vært, og ofte skyldes dumskaphn at de rett og slett ikke tenker over at tusen kroner her og tusen kroner der faktisk blir to tusen kroner til sammen, og så kommer de andre tusenlappene i tillegg. Når de besøkes seinere har de fleste fått kontroll over forbruket sitt og gjerne klart å spare opp litt, kjøpe seg en billig bil kontant e.l.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

skeptisk

Sitat fra: elektrolux på fredag 28. november 2008, klokken 09:40
Samtidig kjøper de en gammel Elbil, som i dag er overpriset og med en batteripakke som tar kvelden kort tid etter kjøp.
Med andre ord graver de seg enda dypere ned i "uløkka"
Får inderlig håpe jeg tar feil.

Harde ord electrolux. Er det virkelig tilfelle at batteripakka i Buddyen tar kvelden så raskt? Det garanteres rundt 20.000 km levetid. Noe som for de fleste av oss bykjørere fint betyr 2-3 år med batteriene. Ikke akkurat "kort tid" for meg. Den økonomiske risikoen oppfatter jeg heller ikke som så høy. Det er vel heller andre batteriteknologier og kjøretøy, les PSA og særlig gamle-Think, som har voldt eierne store økonomiske bekymringer når kostnader på 50-150.000 kr plutselig påløper for å holde kjøretøyet i drift? Da gir det opprinnelige suget etter kollektivfeltet, en sterk motivasjon for elbilvalget deres, meg assosiasjoner om "luksusfellen".


bosonic

Hei skeptisk

Du vil etterhvert se hvilke batterikjemier som er favoritter hos den enkelte her på forumet, mange digger ikke bly, men det gjør jeg ;D
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

skeptisk

Artig svar, dette bosonic.
Selv er jeg svært pragmatisk når det gjelder batterikjemi. Det er vel ikke religion? Kun til enhver tid skiftende kost/nytte-vurderinger.

bosonic

Sitat fra: skeptisk på fredag 28. november 2008, klokken 13:00
Artig svar, dette bosonic.
Det er vel ikke religion?

På innleggene kan det nok se sånn ut til tider ;D

Det som irriterer meg er når noen bare svartmaler og ikke diskuterer seriøst.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Rav4_EV

Ikke noe galt med bly så lenge det blir behandlet riktig. Se bare på Citystromer.

AM
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

elektrolux

Sitat fra: skeptisk på fredag 28. november 2008, klokken 12:43
Harde ord electrolux. Er det virkelig tilfelle at batteripakka i Buddyen tar kvelden så raskt?

Neida. Dette var svartmaling, og sammensurium, og tankene på delepriser på Think og PSA, ikke Buddy.

Bytte til en Buddy, som jo er en relativt ny bil med en "billig" batteripakke, burde ikke by på de største sjokkregningene.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA