Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla i norske medier

Startet av tomrh, fredag 30. mai 2014, klokken 14:41

« forrige - neste »

tomrh

Det er vanskeligere å finne ladepunkt i byen, ladepunktene forsvinner ett etter ett. Øverst i Munkegata er det bedrevet hærverk på ladestolpene ser det ut som, kontakten er røsket ut med makt. Rådhusalmenningen er stengt med stabbesteiner. Endte opp i Ravnkloa i kveld, måtte ha litt juice på Leafen til hjemturen mens vi var ute og spiste. Da vi kom tilbake hadde noen dratt ut kontakten. Heldigvis var det likevel nok til å komme seg hjem. Likevel ekkelt å tenke på at en eller annen elbilhater har vært nær bilen vår og bevisst gått inn for å sabotere, vedkommende kunne jo funnet på noe mer alvorlig. Tenker på ham med Teslaen som fikk sparket inn skjermen i Fjordgata for et par måneder siden. Og alle Adressa-artiklene som renner over av elbilhat, både i artiklene og i kommentarfeltet. Føler meg faktisk ikke velkommen med elbil i Trondheim sentrum lenger. :(
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Warlock

Tror "begynner å bli" ikke er helt dekkende, det virker på meg som om de har vært det en god stund. Selv oppegående og intelligente personer tror på mytene om at elbiler snylter og at de er svært lite miljøvennlige...

tomrh

Finner stor trøst i at det hver måned pumpes 100-200 nye elbiler ut i byen. :) For hver elbil som anskaffes er det gjerne en kjernefamilie samt noe øvrig slekt/venner som vil bli positive til elbil, dvs. for hver solgte elbil "frelses" kanskje 5-15 personer? Tiden jobber for oss, gruppen av elbilister blir stadig større, og vi blir en mektigere gruppe. Opinionen vil snu, "alle" har en elbil og elbilhaterne vil komme i mindretall. Akkurat nå ønsker kanskje handelsstanden i midtbyen at elbilene drar dit pepper'n gror, men når det blir en realitet at en større andel av kundene heller drar på Sirkus eller Lade Arena fordi de har elbil og kan lade der så blir det nok en annen låt i pipa!  ;)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Sharp

Det kommer nye ladestasjoner i Munkegata etter den er ombygd i sommer.

Miljøpakken og Green Highway samarbeider om ny hurtiglader på St. Olavs.

Trondheim kommune får stadig flere og flere elbiler som tjenestebiler.

Det gjøres mye bra, så vil ikke si Trondheim er elbilfientlig.  :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA