Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vaske / Behandle / Beskytte skinntrekk i dør på Leaf?

Startet av patjo, fredag 30. mai 2014, klokken 07:58

« forrige - neste »

patjo

Hei!

Jeg prøvekjørte Model S i dag og må si jeg er imponert over kjøreegenskapene! En egen klasse av en bil! Derimot var opplevelsen av den store skjermen en liten nedtur, jeg synes den var ganske treg i responsen. Gjelder dette flere, eller er det kanskje et resultat av en prøvekjøringsbil som kobles opp til mange forskjellige enheter og har mange profiler?

Og sammenkoblingen iPhone og Bluetooth hadde jeg litt vanskeligheter med å forstå. Man kan ikke se gjennom spillelister og sanger på skjermen, men man kan trykke neste og forrige sang osv. Hvis man vil endre lister og album må man gjøre dette på iPhonen? I tillegg hvis man vil spille musikk fra Spotify må man også gå inn i den appen på iPhone og velger hva man skal spille der?

Mitt første innlegg i dette forumet. Veldig mye bra å lese her!

- Patrick
Tesla Model S S85
Utlevert 30.09.14
P46771

tho

Er mye som ikke er bra med skjermen ja. Men Hardwaren er bra så det gjelder bare for Tesla å få ut fingeren å gi oss noen skikkelige oppdateringer. bl.a. Chrome som nettleser og bedre musikkavspiller. DAB interfacet er også helt på trynet spør du meg. Saner også en form for konfigurerbare hurtigknapper på den store skjermen!!!

Se også her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14041.0.html
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

patjo

Tesla Model S S85
Utlevert 30.09.14
P46771

Torpedo Ted

Jeg synes overhode ikke skjermen oppleves som treg på noe annet enn Web browseren. Og der er nok dessverre hardwaren flaskehalsen (Chrome hjelper kanskje litt, men treg vil den nok være).

Ellers er jeg enig i at Media interfacet er dårlig.

Sense

Sitat fra: Torpedo Ted på mandag 12. mai 2014, klokken 21:18
Jeg synes overhode ikke skjermen oppleves som treg på noe annet enn Web browseren.

Nei, sånn er det også for meg. Alt som ligger under "Control" -mekanismene går fort.
Nettleseren derimot trenger kraftigere linjetilgang for å være særlig funksjonell. På den annen side så får vi denne gratis fra Tesla, enn så lenge. Så det har jeg ikke tenkt å klage på.

Kunne ønske meg større "x" på skjermen (når du skal krysse ut et vindu), slik at dette kan gjøre mens øynene er på veien. Kommer sikkert i en software oppdatering en dag.

Chlangum

@Sense

Tips:

Ved å trykke på enhver plass på skjermen utenfor boksen du ønsker og lukke fungerer også. Trenger ikke å sikte på "x".

Control menyen kan også lukkes ved å trykke på "control" igjen
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

tho

Hardware er mer enn bra nok for å få kjapp nettleser. http://www.nvidia.com/object/automotive-infotainment-navigation.html

Er kun snakk om å få programmert den skikkelig med HW Akselerasjon osv. Samme CPU står i en haug med nettbrett som er helt smooth.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Thor2014

Sitat fra: tho på tirsdag 13. mai 2014, klokken 13:40
Hardware er mer enn bra nok for å få kjapp nettleser. http://www.nvidia.com/object/automotive-infotainment-navigation.html

Er kun snakk om å få programmert den skikkelig med HW Akselerasjon osv. Samme CPU står i en haug med nettbrett som er helt smooth.

Kan hende at de har gitt nettleseren lav prioritet ytelsesmessig slik at alle andre prosesser kommer foran.
Min nettleser er veldig treg, men tregheten varierer litt opp og ned..

Birger

Sitat fra: Torpedo Ted på mandag 12. mai 2014, klokken 21:18
Jeg synes overhode ikke skjermen oppleves som treg på noe annet enn Web browseren. Og der er nok dessverre hardwaren flaskehalsen (Chrome hjelper kanskje litt, men treg vil den nok være).

Ellers er jeg enig i at Media interfacet er dårlig.
+1

Den er kjapp og fin til alt utenom web browsing som er hårete dårlig. DAB Radio interfacet er latterlig.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

CFM

Jeg må smile litt når bilen kalles en iPad med fire hjul. iPad utmerker seg (ofte) blant tablets som spesielt responsiv og smooth på scrolling, mest av alt i nettleseren. Min tesla's skjerm utmerker seg som lit uresponsiv og hakkete på scrolling, spesielt i nettleseren. Tror hardwarebegrensninger er til å komme rundt.

Jeg leste litt om nettleseren og HTML-støtte at Tesla bare hadde slengt på en ganske basic nettleser, eller om den fulgte med linux, uten å legge særlig mye jobb i det. Jeg tror de vil bytte den når de får unna det som haster mer. Straubel sier selv at alt annet er designet og programmert inhouse hos Tesla.
2013 S85
2017 S90D (ap2 fsdc)

Bjoris

Jeg syns ikke skjermen er så treg, men det er irriterende at autofunksjonen knapt fungerer, vi kjørte over fjellet i sollys og den blender ikke ned når vi kommer inn i tunnellen. DS sa også at det ikke var så lurt å ha den på auto og det fikk vi erfare, jeg har lagt inn dette på ene knappen på rattet slik at jeg kan rask stille ned i tunnell, er det slik hos alle?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

fonberg

Sitat fra: bjoris på onsdag 14. mai 2014, klokken 12:56
Jeg syns ikke skjermen er så treg, men det er irriterende at autofunksjonen knapt fungerer, vi kjørte over fjellet i sollys og den blender ikke ned når vi kommer inn i tunnellen. DS sa også at det ikke var så lurt å ha den på auto og det fikk vi erfare, jeg har lagt inn dette på ene knappen på rattet slik at jeg kan rask stille ned i tunnell, er det slik hos alle?

Samme her. Jeg justerer også skjermlysstyrken med høyre scroll-hjul, bruker dette mye ifm tunnelkjøring.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

BMW850

Synes det går greit å ha skjermen på "Night" modus hele tida ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

krister461

Sitat fra: bjoris på onsdag 14. mai 2014, klokken 12:56
Jeg synes auto-funksjonen fungerer fint, og kan ikke skjønne hvorfor DS skal "advare" mot denne. Men man må selvsagt forstå hvordan den fungerer. Auto skifter mellom natt og dag-modus. Dette fungerer alltid hos meg: Er det lyst ute velger den dag-modus, er det mørkt ute velger den natt-modus.

Men, auto-funksjonen justerer ikke(!) brightness på skjermen fortløpende - og ei heller velger den nattmodus når man kjører i tuneller. Derfor benytter jeg også høyre scrollehjul til å justere brightness inn og ut av tuneller. Skulle gjerne hatt en "auto-brightness", evt. at den valgte nattmodus i tuneller. Nærlysene er jo alltid raske med å slå seg av og på inn og ut av tuneller.

ew

Autodimming kan nok fikses i programvare, så det kommer nok etter hvert. Det virker i alle fall som nødvendig lyssensor er der, så det er bare snakk om å legge til funksjonaliteten. Slik den er nå, høres det ut som skifte automodus fungerer omtrent på samme måte som i vår Toyota Prius 2011-modell. Jeg hadde autodimming på Lexus 220d i 2008...

Ser for meg prioriteringslistene for Tesla sitt programvareteam, der er det litt å ta i, og prioriteringene skifter nok mye etter hvert som brukerne finner ting. Likevel er det litt underlig at de ikke har lagt inn autodimming med én gang, kanskje de rett og slett ikke visste hvordan det burde fungere?
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA