Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Reservasjon

Startet av tyggis, torsdag 29. mai 2014, klokken 23:29

« forrige - neste »

Leif Leaf

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 13. mai 2014, klokken 09:56
Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 13. mai 2014, klokken 09:54
Det er problematisk at websidene (http://www.nissan.no/NO/no/vehicle/electric-vehicles/leaf/charging-and-battery/range.html) gir bedre informasjon enn selger -og at det ikke henger et "faktakort" på bilen tilsvarende de som står på hvitevarer hos elektrokjedene.

Jepp, slik det gjør i USA. Der var rekkevidden til 2012-Leafen oppgitt til 73 miles (117km), den nye har vel noe mer.

Ja, den nye er oppgitt til 84 miles (134 km) og er svært realistisk.
Kjører Tekna i kaldt klima - Pasvik.

tyggis

Takk for den linken Thomas Parsli.

Allman

Hei,

Ang. rekkevidde og forventninger, les denne:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,13713.msg207972.html#msg207972

200+ km er mulig, eksempel*:
http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=27&t=7022&start=550#p291344

Allman

*Varm klima, flate veier og trolig by/utkant, dvs. ca. 50-70 km/h.

Cowboystrekk

Sommerstid ligger jeg på 1.2-1.4 med gammelleafen som blir 15-17,5. Bruker da klima minimalt (for det meste avslått), gjennomsnittsfarta er nok rundt 60, bruker så og si ikke bremsene, har i ekstra luft i dekkene og kjører jevnt. Men 20 mil har jeg ikke greid ennå!
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA