Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av Lunde, onsdag 28. mai 2014, klokken 09:36

« forrige - neste »

Lunde

Om det finnes noen lokale helter bør lufte sine elbiler i morgen. Jeg stiller som vanlig og det ville vært stas med konkuranse i klassen elbil :-) http://autoslalom.no/wp/?p=1283
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Lunde

Hmm hadde jeg hatt en i3 ville jeg ikke gått glipp av en eneste Autoslalom konkuranse. Bilen er jo som skapt for det. Kanskje er den til å med raskere enn TH!NKen, men sikker er jeg ikke enda ;-)
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Pit

Sitat fra: Lunde på søndag 11. mai 2014, klokken 00:12
Hmm hadde jeg hatt en i3 ville jeg ikke gått glipp av en eneste Autoslalom konkuranse. Bilen er jo som skapt for det. Kanskje er den til å med raskere enn TH!NKen, men sikker er jeg ikke enda ;-)
Grattis med bra tid, Lunde! Ser du banket Porsche 911 med Thinken din...
Kanskje jeg skal prøve dette i Bergen når jeg få i3'en. Er det noen risiko forbundet? Velting f.eks.? Stiller folk med nye biler også?

Vind

Sitat fra: Lunde på lørdag 10. mai 2014, klokken 21:23
Om det finnes noen lokale helter bør lufte sine elbiler i morgen. Jeg stiller som vanlig og det ville vært stas med konkuranse i klassen elbil :-) http://autoslalom.no/wp/?p=1283
Fikk den litt sent desverre - skulle gjerne ha vært med med en i3, ser gøy ut.  Du både vant og kom sist ser jeg (men tiden var jo bra i forhold til veldig mange)

Er det lademuligheter på banen, eller tar du bilen dit på henger?
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Lunde

Sitat fra: Pit på mandag 12. mai 2014, klokken 11:09
Sitat fra: Lunde på søndag 11. mai 2014, klokken 00:12
Hmm hadde jeg hatt en i3 ville jeg ikke gått glipp av en eneste Autoslalom konkuranse. Bilen er jo som skapt for det. Kanskje er den til å med raskere enn TH!NKen, men sikker er jeg ikke enda ;-)
Grattis med bra tid, Lunde! Ser du banket Porsche 911 med Thinken din...
Kanskje jeg skal prøve dette i Bergen når jeg få i3'en. Er det noen risiko forbundet? Velting f.eks.? Stiller folk med nye biler også?

Speakern sa en gang når jeg kjørte NM i Bergen en gang at folk kunne ta det med ro. Selv om bilen ser ut som om den skal velte er det umulig. Hadde det vært mulig hadde Øyvind Lunde klart det for lengst sa han. Det ble litt latter å mange senket skuldrene.

Nå er den nye TH!NKen vesentlig bedre og BMW er ekke langt (etter?) :o) tipper jeg så det er bare å kline til. Det er kjempemorro og gir en unik kjøretrening du fort kan få glede av i en situasjon i trafikken. Ikke alltid brems er det som skal til for å komme unna en situasjon. Da er det veldig greit å vite hva som bor i bilen og lære seg å bruke den ;-)
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Lunde

Sitat fra: Vind på mandag 12. mai 2014, klokken 11:25
Sitat fra: Lunde på lørdag 10. mai 2014, klokken 21:23
Om det finnes noen lokale helter bør lufte sine elbiler i morgen. Jeg stiller som vanlig og det ville vært stas med konkuranse i klassen elbil :-) http://autoslalom.no/wp/?p=1283
Fikk den litt sent desverre - skulle gjerne ha vært med med en i3, ser gøy ut.  Du både vant og kom sist ser jeg (men tiden var jo bra i forhold til veldig mange)

Er det lademuligheter på banen, eller tar du bilen dit på henger?

Bilene er så forskjellinge og selv om det er en gitt modell er det sjelden den er original. Mange rallyriggede og trimma biler. Listen kan derfor gi et litt feil inntrykk av "hva som er best" .

Derfor er en slik konkuranse som nevnt først og fremst en kamp med seg selv. Knipe hundredeler og etterhvert få jevne runder som er en indikasjon på at du har "skutt deg inn" . I år skilte det 14 hundredeler mellom de to tellende omgangen :-)
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA