Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Minnesund og kø? (i morgen ca 17)?

Startet av Tai, tirsdag 27. mai 2014, klokken 22:24

« forrige - neste »

sisc1337

#15
Kjørt 2700 km og kjenner ikke noen forskjell! Det eneste som irreterer meg er at 21" dekkene slipper tak veldig lett og tracsion control griper inn. Føler nesten jeg har litt for mye krefter for dekkene og at jeg bruker litt gummi hver gang jeg skal gi maks akselerasjon ifra under 40 km/t! Slik har det vært ifra dag 1.
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

frekri

Standard er mye mykere i akselerasjonen. Det er litt vanskelig å kjøre performance pent og mykt... :)
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

Leif1

0-50 er forholdsvis rolig på standard 85. Derfra og opp virker det å være mer enn nok..
Blir jo fratatt sine kjørerettigheter på null komma svisj om en ikke besinner seg.
Konvertitt fra S til X

Quintilian

Jepp. 50-100 og 70-120 har mye høyere WOW-faktor på S enn 0-50.... Rullende 30-70 føles også ganske heftig...

Tok meg selv i å kjøre 160 på motorveien i går uten "å kunne for det".... Lå i 110 bak en annen Tesla av samme farge og bare på gøy ville jeg "suse forbi" og legge meg inn foran.... Ga bånn gass og kikket ikke på fartsindikatoren (vi trenger HUD) men fokuserte opp og ut for å se at den andre bilen ikke la seg ut foran meg, og når jeg var forbi viste nåla 160+.... Jeg ble skikkelig overraska; "mentalt" trodde jeg at jeg lå i 130-140ish....

Egentlig ikke en hyggelig opplevelse siden jeg stort sett kikker ned på slike folk som grisekjører fra den høye hesten min ....

Car-El

@Quintilian

Godt å høre at det ikke bare er jeg som "bæsjer på leggen". Det har vært et par ganger at man trør litt på og glemmer at det er krefter som sender deg rett på ruten "gå rett i fengsel (selv om du passerer start, får du ikke 2000kr)"

Det er nok slik at vi tilvender oss ting som skjer ofte. Da er det fint for meg som bare kjører bilen når den skal vaskes, og trør skjelden inn "fartsregulatoren" i bunn. Jeg har ennå WOW! de ganger jeg "flater fjøla".

5000km kjørt og alt virker bra.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

D.O

Synes også det føles som om bilen har mindre futt. Særlig siden den får grep med 19" orginal hjulene med trc av. Null spinning på tørr asfalt. Men filmet den fra 0-100 med 160km igjen på batteri, og etter tiden å bedømme fungerer den som bare det. Er ikke 100deler på filmen, men 4sek ut i filmen er 100kmt nådd.
Men jeg ser enkelte hevder at kw nålen går over 320kw på en standar 85, noe den ikke gjorde på min P. Stopper på 320kw
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Kagex

Er nok vanesak ja.  Kjenner ikke så mye av aksen lenger.  Men fikk en Honda civic lånebil av tesla og det føltes som å se på maling tørke....
P29687

Tuxedo

Jeg tok SpeedMonster på Tusenfryd i helgen.  Der må det ha skjedd noe.  Nå føltes aksen pinglete i forhold til da jeg sist tok den i høst (før jeg hadde fått Tesla'en).  ;D
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

ew

Sitat fra: Tuxedo på mandag 12. mai 2014, klokken 10:18
Jeg tok SpeedMonster på Tusenfryd i helgen.  Der må det ha skjedd noe.  Nå føltes aksen pinglete i forhold til da jeg sist tok den i høst (før jeg hadde fått Tesla'en).  ;D


Åh, pokker! Nå vil fornøyelsesparker over hele verden forene seg imot Tesla!  ;D
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

bb

Min P85 er fortsatt like brutal som da jeg fikk den, om ikke mer. Fordi i vinter har jeg holdt tilbake kreftene for å skåne piggdekkene. Men nå som jeg har fått på sommerdekkene har ting i bilen begynt å flytte seg bakover. Nå varsler jeg kona et par sekunder før jeg skal foreta forbikjøring så hun ikke får mobilen sin i ansiktet :P

Før synes jeg det kilte i magen når flyet akselererer for å ta av. Nå blir både jeg og kona skuffet hver gang. Akselerasjon er som heroin. Man trenger mer!
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Sense

Sitat fra: Høgis på søndag 11. mai 2014, klokken 12:12
Merker jo stor forskjell om batteriet er fulladet eller 50% ladet. Etter 6500 km. kan jeg ikke si at jeg har lagt merke til noen forandring i forhold til da den var ny.

Mener du virkelig at det er merkbar forskjell i akselerasjonen om bilen er fulladet eller halveis ladet?
Jeg har kjørt min 8300 km nå med mye langkjøring, med både fullt og nesten tomt batteri, og kan ikke kjenne den minste forskjell.

Har du målt dette på noen måte?

bb

Sitat fra: Sense på tirsdag 13. mai 2014, klokken 01:39
Mener du virkelig at det er merkbar forskjell i akselerasjonen om bilen er fulladet eller halveis ladet?
Har du Performance eller standard?
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Øyvind.h

Sitat fra: Sense på tirsdag 13. mai 2014, klokken 01:39
Sitat fra: Høgis på søndag 11. mai 2014, klokken 12:12
Merker jo stor forskjell om batteriet er fulladet eller 50% ladet. Etter 6500 km. kan jeg ikke si at jeg har lagt merke til noen forandring i forhold til da den var ny.

Mener du virkelig at det er merkbar forskjell i akselerasjonen om bilen er fulladet eller halveis ladet?
Jeg har kjørt min 8300 km nå med mye langkjøring, med både fullt og nesten tomt batteri, og kan ikke kjenne den minste forskjell.

Har du målt dette på noen måte?
Se på kW meteret i bilen din. Når min er fulladet passerer det 320kW. Når jeg er eks på 50% stopper den rett før 320kW. Merker litt forskjell, men mest fra rundt 25% SOC og nedover.
Om du kjører med nesten tomt batteri og ikke merker det minste forskjell må du ha en helt spesiell bil. Ved nesten tomt batteri vil det normalt dukke opp en gul stiplet linje som viser effektbegrensning. Dette for å skåne batteriet og/eller fordi pakkespenningen er blitt så lav at batteriet ikke klarer å levere mer.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Sense

Jeg har standard.
Joda, jeg får opp de gule stripene som begrenser ytelsene de siste milene. Det samme skjedde i vinter når batteriene ikke var forvarmet.
Men er det f.eks. 70 km igjen, så merker jeg ingen forskjell på ytelsene.
Det betyr ikke at det ikke eksisterer forskjell, men at de er så små at jeg ikke merker den.

Øggen

Stor forskjell om batt er fullt eller under 50%
Har vært på film innspilling denne og forrige uke og mange har fått prøve av det tyske film teamet. Og ja STOOOOR forskjell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA