Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Minnesund og kø? (i morgen ca 17)?

Startet av Tai, tirsdag 27. mai 2014, klokken 22:24

« forrige - neste »

Tai

Nå nærmer jeg meg 3000 kjørte km og bilen er aldeles vidunderlig. Har fått prøvd den på langtur med superduperlading og en 7 nasjoners hær ville ikke fått meg tilbake til fossilbil.

Men...

Jeg synes virkelig ikke at bilen har det samme draget som da den var ny. Den er fremdeles veldig rask og har krefter i bøtter og spann. Men brutaliteten er borte liksom.

Nå er jeg fullt klar over at grunnen mest sannsynlig er at jeg har blitt vant til kreftene og at det ikke kan føles like brutalt som de første turene. Men jeg har ikke vært spesielt hard på fartspedalen (der unngikk jeg å si gasspedal ;)) snarere tvert imot. Jeg har kjørt svært forsiktig og kun en skjelden gang i blant har jeg dradd skikkelig på. Dessuten synes jeg tiden det tar å komme opp til 100 er endel lengre enn det var i begynnelsen.

Som sagt er det nok jeg som er vant til det men synes likevel det er spennende å se om alle har det på denne måten.
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Leif1

Samme her. Tror vi blir vant til det. Alt annet jeg har kjørt etterpå føles ihvertfall dødt og motvillig.
Konvertitt fra S til X

Øyvind.h

#2
Når jeg hentet bilen tenkte jeg at dette er en syk syk bil! Batteriet var da ladet til 100%, og dekkene var ikke helt innkjørt (dvs den slet med grepet, noe som underbygde opplevelsen.

Har blitt mer vant til bilen nå, men jeg tenker fortsatt innimellom at det er en syk syk bil! Aksen er utvilsomt like kraftig. Eneste som er dumt er at jeg måles tilbake i setet, får den sugende følelsen, men så må jeg nesten umiddelbart gå av pedalen fordi farten er blitt tresifret....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Sjøhyene

Har tenkt det samme noen ganger, men så får jeg en skikkelig reality sjekk hver gang jeg setter meg inn i den gamle fossilen.  ;D
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Hyperstress

Før kunne jeg vurdere "bra" og dårlig aks i vanlige fossilbiler. Nå opplever jeg bare at ingenting skjer når jeg trøkker fossilpedaler i bånn. Så tror kanskje vi har blitt litt tilpasset en ny hverdag.. :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

Jepp, "butt dynoen" er neppe et spesielt presist måleinstrument :)

Anew

Sitat fra: Leif1 på lørdag 10. mai 2014, klokken 17:27
Samme her. Tror vi blir vant til det. Alt annet jeg har kjørt etterpå føles ihvertfall dødt og motvillig.
Jeg hadde en Honda CR-V som lånebil en dag. 2l bensinmotor med 150hk, så den burdte ikke være helt død. Jeg lo høyt på E18, når jeg bokstavelig talt ga full gass og det ikke føltes som om det skjedde noe som helst.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Lokführer

Har hatt bilen 10.000km og blir overrasket hver uke hvor rask den er! Kjører den ca 1 gang i uka dessverre. Kan absolutt ikke si at den har blitt tregere, men hvis det er full bil, så merker jeg selvsagt at aksen ikke er helt sinnsyk.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Cowboystrekk

Jeg kjørte før en bil som greide 0-100 på 13.5. Kjørte en jobbil som gjorde det på 12 sek og følte den var ok sprek. Leaf synes jeg var rå. Nå er alle de skikkelig daukjørte :p
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

JohanH

#9
Jeg har kjørt 11000 km med min. Hadde en snikende følelse om at den ikke var like rask som før, så kort tid etter sommerdekkene kom på kjørte jeg noen 0-100 tester i et industriområde med en "stripe" hvor det aldri er trafikk i helgene... ladet range mode og kjørte 10 km for å varme dekkene noe. 4.11 sekunder ble min beste tid... Så min konklusjon er at man blir vant fort :)

pekle

Blir som når ein tek ut motorsykkelen på våren etter ein lang vinter i fossilbil - det kjennes svært sprekt. Men utpå hausten tenker ein at til neste vår må den same treige gamle sykkelen byttes i noko sjefare. Rinse and repeat :)

Høgis

Merker jo stor forskjell om batteriet er fulladet eller 50% ladet. Etter 6500 km. kan jeg ikke si at jeg har lagt merke til noen forandring i forhold til da den var ny.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

jakoys

Litt OT, men er du fornøyd med grønnfargen? Jeg får min om et par uker men har ennå ikke sett noen grønn TMS IRL. Bestilte på grunnlag av bilder og videoer jeg fant på nett - og da var grønn den eneste fargen jeg ikke gikk 'lei' av etter timesvis med nistirring.

Tai

Dere har nok rett.  man blir for godt vant. Synes sammenligningen med MC var god,  det føles nok slik mot høsten. 
Det sagt kom sykkelen min på veien for noen uker siden.  Jeg har en 650 adventuresykkel asomjjeg er utrolig fornøyd med.  Men fy Søren så treg den føles etter jeg fikk min model S.

@jakoys : grønnfargen på Teslaer ffantastisk dyp og rik.  Jeg er veldig fornøyd med valget mitt.  Det sagt skal det ikke være mye skumring ute før bilen ser svart ut. Veldig mange som der bilen mener det er den peneste fargen.  Nå er jo dette selvsagt svært subjektivt  ;)

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

frekri

Jeg opplever akselerasjonen som mindre kraftig nå etter 5000km, men jeg har konkludert med at det sannsynligvis er tilvenningen.

Testet en performance for noen dager siden, den hadde også kjørt 5000km. Jeg opplevde den som brutal. :)
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA