Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Første bulken på plass

Startet av jorkus, tirsdag 27. mai 2014, klokken 19:13

« forrige - neste »

jorkus

Jeg har hele tiden hatt litt problemer med at bilen ikke føles stabil når jeg kommer opp i fart. Må liksom "gjete" den hele tiden. Det er ikke så mye, men er alle TMS-er slik? Tenkte først det var Nokian R2 dekkene som var for myke, men har samme følelsen med Goodyear dekkene.. Kan det være noe feil med "spissing" eller forstilling? Jeg har lite peiling på slikt..
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Muffinman

Min er slik. Styringen er ikke progressiv, men prøv å sette den til "sport" på motorveien. Hjelper mye hos meg.

jorkus

Ah det har jeg ikke tenkt på, skal prøve det! 8) Takk!
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

janmb

Ja, min må også gjetes litt. Føles nesten som jeg har en mikroskopisk anelse frigang i styringen også, selv om det selvsagt ikke er tilfellet. Er nok mer kombinasjonen av brede hjul, tung bil og norsk veistandard med spor som i en nypløyet åker som får ta skylden. Har ikke feil hjulstilling heller.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

laumb

Sjekk at boltene har 175nm.
Blir litt merkelig og slarkete med mindre.

janmb

Godt tips, skal sjekke.

Så noen tips til egnet momentnøkkel en gang tidligere, men finner ikke igjen. Noen som husker?
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

D.O

Den bare er slik, føles som litt slakke i styringen. Har korrekt momment og min er også slik. Samme med de andre model s jeg har prøvd. Missliker at den er sånn!
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

RaBalder

Sitat fra: janmb på lørdag 10. mai 2014, klokken 13:18
Godt tips, skal sjekke.

Så noen tips til egnet momentnøkkel en gang tidligere, men finner ikke igjen. Noen som husker?

Biltema har flere stykker

janmb

Godt gjort at de snakker om god presisjon med en misvisning på inntil 4% i begge retninger.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Tai

Dette har jeg aldri lagt merke til. Synes bilen ligger fint på veien, uavhengig av styringsmodus.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Leif1

Konvertitt fra S til X

smaug01

Sitat fra: laumb på lørdag 10. mai 2014, klokken 13:13
Sjekk at boltene har 175nm.
Blir litt merkelig og slarkete med mindre.
175Nm høres veldig mye ut! Sikker på at det ikke er 75Nm som er litt mer normalt?
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

smaug01

Sitat fra: janmb på lørdag 10. mai 2014, klokken 14:19
Godt gjort at de snakker om god presisjon med en misvisning på inntil 4% i begge retninger.
4% er normal god presisjon på en momentnøkkel. En veldig god nøkkel er +/-3%, normal verksted presisjon er 5%.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

sigurdi

Er M14 med 1.5 stigning og 175Nm uten lube på boltene.
Så kvaliteten på pinneboltene er nok 10.9
Husk å ikke smørre gjenger siden det gir ca 30% mer belastning på pinnebolt/mutter.
Og med +30% kommer en litt vel høyt, ikke for at de blir vanskelige å demontere men kan ryke.

Denne artikkelen var litt fin, riktig verktøy er ikke hagle for å løse hjul mutter.

http://www.nbcnews.com/id/21758302/#.U24feH8aySM

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Hetlsh

#14
Sitat fra: Leif1 på lørdag 10. mai 2014, klokken 17:29
Spissingen bestemmer dette.
Det er riktig at mer spissing vil gjøre bilen mer stabil og sikrere i noen tilfeller. Men har lest på US forum at ved for mye spissing så slites dekkene mer. Føler min P85+ er veldig fin med Michelin dekkene. Mercedes E320 har jeg også justert så nær null som mulig for å unngå slitasje på kantene.

Det samme med bakhjulene. Har man justert disse noen få vertikale grader bak så slites de skjevt, men er tryggere mot å kjøre ut hvis en slipper pådraget midt i svingen. Tesla kan sikkert justere +\- noen få grader etter hva man prioriterer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA