Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Webasto på PSA

Startet av gars, mandag 08. desember 2008, klokken 11:32

« forrige - neste »

Elmo

#90
Sitat fra: El rayo på søndag 29. august 2010, klokken 00:05
Denne tråden dreier seg om blybatteri. Th!nk og PSA brukte NiCd, som har helt andre krav til ladeprogram.
Ja ja, jeg vet. Det var bare en digresjon mht Revne og boksen hans. Leser jeg denne Buddy/blybatteri diskusjonen rett så skulle det være vel så stort behov for produktet han på Buddy - dog tilpasset bly selvfølgelig.

Men så sier jo Rav4_EV nå at funksjonen finnes i Buddys lader (også)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Wired

Mye god informasjon i denne tråden.
Men hvor lenge skal bly batterier i en elbil vare ? hvilke andre fabrikanter har gode resultater som langt overgår buddy når det gjelder bly ?
Hadde vært litt artig og se hva andre produsenter får til i noenlunde samme "setting", slik som 50 grader tempraturvariasjon(- 20 til +30 )og topografi med 250-300 høydemeter (for enkelte) i forskjell.
:D

Stefan

Hej, jeg heter Stefan og jeg er fra Tyskland. Jeg snakker lite norsk.
I think, its better in english:
I´m new here in Forum. I drive am Kewet ElJet2 1992 with NiCd-Batteries from SAFT STM 140. I have 72 V an the Batteries are 14 Years old an drive about 70.000 km. They have full capacity. I have a range about 100km an the car makes 100 km/h.
Years ago I had Blybatteries and they go about 20.000 km in 4 Years.
You can see my car in German Forum: www.elweb.info at the link "Bilder" /Kewet
My Nickname is there Stefan Bretscher

There are about 80-90 Kewets in Germany, most Eljet2 and 5.

Ha det
Stefan

Cyberel

Jeg har en Buddy fra 2007. Kjører på andre batteriepakke nå. Første gikk i rundt 17.000 km. Andre har nettopp rundet 12.500 km, og er i ferd med å knele (kan være på grunn av kulda). Klarer nå knapt 30 km på en lading.

Kom over et produkt som heter megapuls som skal gjøre at sulfateringen sprekker opp. Har nettopp installert dette, og venter med spenning på om spenningen går opp igjen. Det var enkelt å montere og teknologien brukes av mange, bl.a. i lastebiler og trucker slik jeg forstår det.

Skal legge inn en oppdatering om et par - tre uker.

Har ellers lest alle innleggene her og blir ikke klok på hva som er best å gjøre. Er det noen som sitter på fasiten.
Buddy

Patriq Backlund

Sitat fra: Elmo på søndag 29. august 2010, klokken 12:07
Sitat fra: El rayo på søndag 29. august 2010, klokken 00:05
Denne tråden dreier seg om blybatteri. Th!nk og PSA brukte NiCd, som har helt andre krav til ladeprogram.
Ja ja, jeg vet. Det var bare en digresjon mht Revne og boksen hans. Leser jeg denne Buddy/blybatteri diskusjonen rett så skulle det være vel så stort behov for produktet han på Buddy - dog tilpasset bly selvfølgelig.

Men så sier jo Rav4_EV nå at funksjonen finnes i Buddys lader (også)

Aprospå, jeg har sendt både mejl og PM til Rav4_EV for å få oppgradert laderen min i Citi Jet 5. Men, jeg har ikke fått noe svar. Det er flere uker nå, er Rav4_EV ikke så ofte på forumet ? Har han ny e-post adresse ? Noen som vet ?
Oslo:
Alfa Romeo 1970 Junior Zagato, Alfa Romeo 1984 GTV6, Volvo 1997 855 , 2003 Volvo XC90, 2004 Kewet Citi-Jet 5, 2010 Buddy Premium, 2019 Mitsubishi Outlander PHEV

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA