Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Slakke i transmisjonen - skal det være slik eller er det noe galt?

Startet av LMOR, tirsdag 27. mai 2014, klokken 08:09

« forrige - neste »

Klykken

Det kan også være at effekten som fylles på ikke går direkte til batteri, men også for å holde bilens andre funksjoner igang (kjøling/varming av batteri bl.a.). Samt at noe går tapt i varme, så klart.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Sitat fra: power59 på mandag 12. mai 2014, klokken 08:38
En feilkilde er selvsagt unøyaktig strømmåler, men det kan også være unøyaktigheter i bilens rapporteringssystem.
Er det flere som måler den reelle strømmengden som tilføres bilen og sammenholder dette med utkjørt distanse og bilens rapportering?
Du kan ikke gjøre det (eller forsåvidt har du rett, men du tar ikke mer transportforbruket tankbilen hadde når han fyller på bensinpumpen heller ++).
Alle bilene har en "overhead" i det å holde systemene stabile mens du lader). Det ser du f.eks. i ladetabellen. Det kan være så mye som 25% +/-.

Målingene i bilen er nøyaktige nok, og det er de som er interessante å sammenligne. Hvor mye av "tanken" som tømmes mens du kjører. i3 har f.eks. mindre tank enn Leaf, men kjører nesten like langt, fordi den er mer effektiv.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA