Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Torpedo Ted, tirsdag 27. mai 2014, klokken 08:05

« forrige - neste »

janmb

Sitat fra: Li-Ion på onsdag 06. august 2014, klokken 22:17
Sikkert lurt...fikk anbefalt Michelin av min dekkforhandler jeg også... Problemet er at Tesla ikke har noe annet en Continental til Tesla S... visst nok en sental besluttning om at det er dette dekket som gjelder... (foreløpig)  :-/

What? De har da levert Michelin på haugevis av biler hittil... Er dette noe nytt?

Uansett er det vel samme hva Tesla leverer så lenge det er garantidekk. Etter normal levetid på ett dekksett er over er det jo uansett vårt eget valg hvor og hva slags dekk vi kjøper.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Muffinman

#406
Her er bilder av mine dekk når de var nye i april (hadde vel rullet noen få meter, bilen ble levert på vinterdekk 30.oktober), samt når de var kjørt 15-20 mil. Det kan vel ikke være noen tvil om at dette var feilvare. Ruglemønsteret som kom til syne etter noen få mil fordelte seg flekkvis over alle fire dekkene. Trykk for full størrelse.

EDIT: Lagt til et bilde av et av Michelindekkene jeg kjøpte i sommer - til sammenligning.


BMW850

#407
Sitat fra: janmb på torsdag 07. august 2014, klokken 08:31
Sitat fra: Li-Ion på onsdag 06. august 2014, klokken 22:17
Sikkert lurt...fikk anbefalt Michelin av min dekkforhandler jeg også... Problemet er at Tesla ikke har noe annet en Continental til Tesla S... visst nok en sental besluttning om at det er dette dekket som gjelder... (foreløpig)  :-/

What? De har da levert Michelin på haugevis av biler hittil... Er dette noe nytt?

Uansett er det vel samme hva Tesla leverer så lenge det er garantidekk. Etter normal levetid på ett dekksett er over er det jo uansett vårt eget valg hvor og hva slags dekk vi kjøper.

Mitt inntrykk er at P85 er levert med Continental og P85+ med Michelin. Og det er jo akkurat "normal levetid" på Continental jeg lurer litt på ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

janmb

Joda, men om du må ha 2-3 dekksett på garanti for å få en normal leveltid så er jo det egentlig greit nok så lenge du får de på garanti og de forøvrig presterer bra.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

BMW850

Da er det store spørsmålet igjen da, hva er normal levetid  ???
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

fonberg

Sitat fra: BjørnP85 på onsdag 06. august 2014, klokken 22:58Ser frem til at riksvei 3 får hurtiglader - Gudbrandsdalen er fin, men det er mye hastighetsbegrensninger på strekningen.

Kjører du fulladet fra Trondheim kan du kjøre Hjerkinn - Folldal - Ringebufjellet - Lillehammer i stedet for å følge E6 om Dombås. Deler av veien har dårligere kvalitet, emn du spare ca. 20 min kjøretid kontra E6 hele veien, og du har plenty batteri igjen når du plugger inn i SC på Lillehammer :)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Harlex

Jeg er nesten skuffet over hvor lav slitasje jeg har på mine goodyear originale 19" Jeg trodde jeg skulle svi de av nå i sommer i forbindelse med rivieraturen min og kjøpte derfor 4 ubrukte for bytte. Det ser ikke slik ut.... De ble rotert på service rett før jeg reiste men det er fremdeles evigheter med mønster igjen nåde foran og bak... Jeg har ikke kjørt veldig forsiktig men tar heller ikke av hele tiden... Ikke har jeg noen som helst skeivsliting heller.... Kan ikke si at jeg er noe annet en fornøyd med goodyeardekkene på alle måter.... Har ikke opplevd noe skummelt ved tyning på ulikt føre heller. Er det noen som har klart å svi av disse goodyear dekkene? (BB f.eks?) Hvor langt ble de da kjørt?
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

tstens

Fikk beskjed om at Tesla ikke leverte Conti til 21" lengre og om det da var greit at jeg fikk et sett m Michelin dekk på garanti istedet . Noe som jeg samtykket til  ;D.
P85,White

Li-Ion

Sitat fra: tstens på torsdag 07. august 2014, klokken 20:28
Fikk beskjed om at Tesla ikke leverte Conti til 21" lengre og om det da var greit at jeg fikk et sett m Michelin dekk på garanti istedet . Noe som jeg samtykket til  ;D.
What...!!!? Fikk høre akkurat det motsatte av Tesla i Trondheim i forrige uke, og fikk da nye Conti 21.... Med forventet levetid på 500 mil.... Nå skjønner jeg ingen ting.... :(
Be afraid...

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Hognet

Har kjørt 5000 km siden mars med min P85+. Stort sett korte turer til og fra jobb samt en
vestlandstur. Kjører ikke aggresivt eller stygt på noen som helst måte.

Avleverte kona og minstemann på Gardermoen i ettermiddag og var på vei hjemover.
Etter 1 km fikk jeg varsel om lavt trykk i dekkene. Kjørte ut til siden og innså at
begge bakdekkene var helt nedslitt på begge innersider (medialt) og
at de begge var revnet med ståltråder stikkende i alle rettninger og lyden av
ett luftslott som var skutt i fillebiter hveste i ørene.

Kontaktet DNB veihjelp som kontaktet Viking.De ringte tilbake etter 2 timer og sa de kunne
prøve å skaffe dekk og få de lagt om samme dag, men desverre ikke mulig å oppdrive 21" 265 dekk
etter nok 1 times venting.

Ringte deretter Tesla sin service telefon som virkelig reddet dagen. Fikk Falck``en
på plass innen 30 minutter som kjørte meg helt hjem (60km) med Tesla``n på
lasteplanet. Avtale om levering av nye bakdekk. Service for å kontrollere hjulstillinga
iløpet av uka, samt de ringte meg opp igjen x 2 for å høre hvordan ting gikk ect.

Service som jeg må ta av meg hatten for. Wow!

Håper bare felgene ikke tok skade under hendelsen, i så fall kan det bli dyrt :/








OddB

Nå begynner tydeligvis konsekvensene av dårlig hjulkontroll å rase inn over Tesla... Det er som jo ut som at  utslitte innsider på bakdekkene er mer regelen enn unntaket !
Mange av oss som fikk bilene i rekordmåneden mars har nå rukket å kjøre 10 -15 000 km. Feilen som er så godt som umulig å oppdage uten at man legger seg under bilen for å sjekke resulterer i punkteringer.
Tror det totalt ville være mye billigere (og bedre for omdømmet) for Tesla å gjennomføre 4-hjulskontroller på alle bilene. Tauing og nye dekk er ikke akkurat billig for dem....
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Amoss

Sitat fra: OddB på søndag 10. august 2014, klokken 15:40
Tror det totalt ville være mye billigere (og bedre for omdømmet) for Tesla å gjennomføre 4-hjulskontroller på alle bilene. Tauing og nye dekk er ikke akkurat billig for dem....

Tror nok de snart lærer seg dette ja ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

OddB

Sitat fra: Amoss på søndag 10. august 2014, klokken 16:39
Sitat fra: OddB på søndag 10. august 2014, klokken 15:40
Tror det totalt ville være mye billigere (og bedre for omdømmet) for Tesla å gjennomføre 4-hjulskontroller på alle bilene. Tauing og nye dekk er ikke akkurat billig for dem....

Tror nok de snart lærer seg dette ja ;)
Tja.... Det er vel et år siden edmunds.com gjorde dem oppmerksom på problemet...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Amoss

Sitat fra: OddB på søndag 10. august 2014, klokken 17:20
Tja.... Det er vel et år siden edmunds.com gjorde dem oppmerksom på problemet...

Sant nok, men som du var inne på, det er de begynner å merke det på pungen :p
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA