Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Torpedo Ted, tirsdag 27. mai 2014, klokken 08:05

« forrige - neste »

shb

Min har rullet 21 000 med 21"Michelin og 19" Pirelli på vinter. Ble målt til 5 mm bak og 6 fremme. På service nå for 1 uke siden. Tror Conti blir fortere slitt ja. For styre unna Conti ved bytte når den tid kommer.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

tstens

Tror nok kjørestil har  litt å si. Etter de første 4000 så sjekket jeg dekk og så da at bakdekkene var godt slitt , rotere hjulene og deretter roet ned betraktelig . Hadde vel trodd at de skulle holde en sesong men desverre. Har hatt mine akselerasjonen og tilog med etpar burnouts også . Men ser at man må roe ned . Selv om jeg(vi) har fet bil  8)så er ikke lommeboka så fet at man kan holde på sånn he he . Noe her inne som har prøvd noe annet enn Conti og Michelin ? Tenker primært på Hancook . Skal en tur over dammen i vinter og tenker på å ta med et sett eller 2 m dekk fra Tirerack . Og der får man jo Hancook for ca 200$ stykket .
P85,White

Havebigfun

Sitat fra: tstens på onsdag 02. juli 2014, klokken 23:19
Tror nok kjørestil har  litt å si.
Jeg tror det samme -gjennomsnittsforbruket er jo en faktor som kan si noe om det- selv om det åpenbart er andre faktorer for forbruket også...

Muffinman

Klart kjørestil har noe å si, men ikke så mye at bakdekk på en bil med hjulstillingsfeil skal vare lengre enn framdekk på en bil med ihvertfall mindre feil.

Mitt forbruk etter 29000km er så langt 206. Har økt jevnt og trutt fra 187 ved 19000km når sommerdekkene ble lagt på. Bilen ble levert på vinterdekk 30 oktober.

Synes ikke forbruket mitt tyder på hard kjøring, heller motsatt.

Spinner

Har nesten 10.000 km på 21" nå, knapt antydning til slitasje :D

Nuvolari

Sitat fra: Sbr på onsdag 02. juli 2014, klokken 23:51
Har nesten 10.000 km på 21" nå, knapt antydning til slitasje :D

Dette er gode nyheter! Har du fått sjekket hjulstillingen?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Spinner

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 03. juli 2014, klokken 00:12
Dette er gode nyheter! Har du fått sjekket hjulstillingen?
Nei, og fikk bilen levert 13. september :)

Muffinman

tstens

Her nå byttet til Pirelli vinter, satan for stor forskjell på støy  :o
Ble sykt stillestående . Har nå adressert problemet til Skøyen . Har en time allerede neste uke for en "ulyd" testkjøring, de skulle se på det m en gang . Tar også med hjulene for bytte av dekk . Nesten så jeg vil forlange nytt, ihvertfall kraftig prisreduksjon på er nytt sett. Vi får se. Elles kan jeg nevne at mitt snittforbruk på 23600 km er 230wh/km . Når jeg monterte sommer hjulene hadde jeg et snitt på 250... Kryper sakte nedover men ligger ca på 180-190 i snitt m sommerdekkene . Men siste tiden sliter jeg m å komme under 200 . Kjører pent og følger trafikken på E6 for det meste(pendler 180 km per dag) . I vinter følte jeg at bilen var veldig"løs" på bakenden. Noe som kan indikere at delene ikke har feste. Klart går den å "ploger" m bakstilliga så har jeg ikke feste. Dette ble fortalt tesla tidligere i vinter uten at de begrunnet dette m Bakhjulstrekk, brede dekk osv osv bla bla. Madamen nektet ihvertfall å kjøre bilen etter 10 minutter på vinterføre .
Håper de nå får opp øya  ???
Terje
P85,White

Muffinman

Dine bakdekk er der mine framdekk var på vei ser det ut til. De fikk leve 100-200 mil til på bakhjulene før de ble tatt av, og slitasjen på innerkanten hadde tydeligvis akselerert. Dumt jeg ikke tok bilde, men jeg var vel egentlig mest glad for å bli kvitt dem. Det ble en helt annen bil med Michelin PS2.

Ronny

Husk at det er stor forskjell på gamle vs nye dekk også ;)
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

rsomby

Sitat fra: tstens på onsdag 02. juli 2014, klokken 23:19
Tror nok kjørestil har  litt å si. Etter de første 4000 så sjekket jeg dekk og så da at bakdekkene var godt slitt , rotere hjulene og deretter roet ned betraktelig . Hadde vel trodd at de skulle holde en sesong men desverre. Har hatt mine akselerasjonen og tilog med etpar burnouts også . Men ser at man må roe ned . Selv om jeg(vi) har fet bil  8)så er ikke lommeboka så fet at man kan holde på sånn he he . Noe her inne som har prøvd noe annet enn Conti og Michelin ? Tenker primært på Hancook . Skal en tur over dammen i vinter og tenker på å ta med et sett eller 2 m dekk fra Tirerack . Og der får man jo Hancook for ca 200$ stykket .

Hva med Falken? Det er hvertfall noen som kjører på Falken med 22" her inne. Kanskje de kan dele sine erfaringer?

Muffinman

Nå er det kommet gode tips til verksteder som kan ta hjulinnstilling på østlandet og Bergenstraktene. Det blir litt langt i ens ærend fra nordmøre - noen som har tips til noen som ligger nærmere? Alt som kan nås ved å kjøre på superlader, og tur/retur på 16 timer er akseptabelt :)

Ser antydninger til begynnende trapping på innsiden av de nye PS2 - dekkene foran, og det er greit å få justert før enda et sett dekk går til gammelerik på rekordtid.

jazzwheel

Jeg har endelig fått time for hjulinnstilling hos s-sentrum.no på Stabekk på onsdag neste uke så da blir jeg prøvekanin og skal melde tilbake  :)

Havebigfun

Sitat fra: Muffinman på fredag 04. juli 2014, klokken 10:22
Nå er det kommet gode tips til verksteder som kan ta hjulinnstilling på østlandet og Bergenstraktene. Det blir litt langt i ens ærend fra nordmøre - noen som har tips til noen som ligger nærmere? Alt som kan nås ved å kjøre på superlader, og tur/retur på 16 timer er akseptabelt :)

Ser antydninger til begynnende trapping på innsiden av de nye PS2 - dekkene foran, og det er greit å få justert før enda et sett dekk går til gammelerik på rekordtid.
Skulle ikke du til østlandet snart?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA