Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Systemfeil

Startet av smaug01, mandag 26. mai 2014, klokken 22:23

« forrige - neste »

smaug01

Etter en gretten start på min Leaf-historie kom jeg i mål til slutt. Har kveldsskift m/nattevakt hver 3.uke og denne uken var en sånn uke med dertil tre utkallinger og selvsagt utkalling natten før jeg har avtalt prøverkjøring(36km hver vei og to bommer på gang) og gledet meg litt til å prøve en Leaf for første gang hos min nærmeste forhandler, Gravdahl Auto utenfor Tønsberg. Klarte å knekke kroppen opp av sengen etter 2 timer søvn og kom meg til forhandleren for å teste vidunderet og handle hvis dette fungerte for meg.
Da er man ikke noe særlig gretten nå selgeren har rotet med dagene og mener det er jeg som har blander fredag med lørdag når det tross alt var jeg som fikk sette tidspunkt for testing. Bilen var ute og selgeren var egentlig veeeldig lite selger ovenfor meg og så meg knapt i øynene. Der og da var hele Leaf planen lagt på flytende CO2 på ubestemt tid og jeg var i grunnen klar til å hoppe over hele greia! Tørr ikke tenke på hvordan servicen er etterpå hvis selv iveren over å selge er lik null.

Nuvel, tilfeldighetene skulle ha det til at vi(jeg og samboeren) måtte ta en tur til Sandefjord og turen derifra til Solum Bil er ikke lang. Litt knot å finne fram men jøsse navn for en mottakelse det var der i forhold til å komme til Gravdahl. En veeeeldig hyggelig fyr som var lynrask med å finne fram kaffekoppen til oss begge. Dette var karen som ville selge bil helt klart! Demobil hadde han klar på sparket(de har to demoer) og gikk gjennom det meste som man kunne støte på, ved å kjøre elbil, rekkevidde(reell), hva som er hvor, priser, utstyr, hva han synes er greit å ha med(som selvsagt var anneledes enn hva jeg syntes ;-) ) og mye annet prat rundt bilen. Ikke noe push, bare på hugget og interessert i å høre hva jeg trengte.

Tok bilen på en drøyt 11mil tur(Larvik-Holmestrand-Larvik) med 24km igjen på "tanken" som jeg synes er greit nok. Lå i 100 i 100-sonen, dro litt på i starten ellers bare penkjøring og ECO B-modus når rekkeviddeangsten gjorde seg gjeldene ved ca 55% igjen(fortsatt på tur mot Holmestrand).

Vel tilbake tok vi en ny prat og jeg la fram hva jeg vil ha og ikke ha, så min bil er klar-hvit(aldri likt perlemor og det er vanskelig å fikse om man er uheldig) Tekna med sort foliert tak, grill og på innsiden av kromringene til tåkelysene, ellers plain med det vanlige som vinterhjul osv. Til sammen litt over 270K. Bilen var på lager så den kunne leveres innen en uke noe som passer meg bra.
Så blir det jo morro å se om en petrol-head som meg blir venn med dette kjøretøyet etter som tiden går.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Elbil fundamentalist

Gratulerer med ny Leaf. Du kjøpte vel med dobbellader? Ellers synes jeg perlehvit metallic er veldig fin, og ikke minst sterk. Det er en 3 lags lakk med tykt lag med klarlakk.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

smaug01

Kjøpte ikke med dobbellader fordi jeg neppe får mulighet til å bruke den de stedene jeg farter(jobb og hjemme) uten omfattende endring i strømopplegget hjemme(inntaket er for lite og må da oppgraderes samt kurser må endres på) og på jobben(håper på hurtiglader i framtiden siden vi har mange elbiler i parken) er det enn så lenge bare 13A på motorvarmer søylene. Virker for meg som 32A lademuligheter er lite satset på og nærmest litt ukurant/hverken fugl eller fisk? Kanskje jeg komme til å angre på å la være å kjøpe dobbellader hvem vet, for ta det som en mann.

Perlemor fargen på Leaf er faktisk ikke så gærn, mest pga at den nesten er usynlig for meg. Alle ser forskjell utenom jeg som sliter med å se forskjellen mellom en hvit og en perlemor hvit Leaf, da synes jeg 6K er for mye å betale for noe jeg egentlig ikke liker. Vinyl derimot ville jeg ha så den får litt sort i fronten som en "normal" bil og sort tak. Er ikke umulig at den får mer vinyl langs sideskjørtene slik som denne:
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Elbil fundamentalist

Wow!! denne var virkelig tøff. Liker litt "modding". Elbiler er noe nytt og som Buddy har de satset på litt sterke farger, profilering og dekaler. Synes det er gøy at noen tar Leafen litt videre også.
Dette var friskt :-) Like!
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

elektrolux

Enig

Denne var virkelig kul!
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

bjorn_2390

Mjæh.
Men smaken er som baken. Gratulerer med Leaf.
Selv opplever lakken på min bil som svært sensitiv. Har hørt noe om at det vel handler om at jeg ikke har hatt bil med "miljølakk" før? Ikke veit jeg. Men den suger til seg steinsprut, både på lakk og frontrute. Men nå har jeg ENDELIG! (etter over et halvt år ventetid), fått beskjed fra Nissan-leverandøren at de har fått inn lakkstiften jeg har bestilt.
Vakkert blir det uansett ikke.  :'(
Blå Euro-Leaf (2012)

tomrh

Wow, første gang jeg ser en TØFF Leaf! Bra valg. :)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

offpist

Leaf``n på bildet er ikke trådstarter sin.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

smaug01

Nei den på bildet er ikke min. Min får sort tak, sort grill, kromringer rundt kjørelys med sort innenfor ringene og så kan det være at jeg leverer bilen inn for å legge sort vinyl langs sidene som på bildet. Sotet hovedlys er ikke aktuelt selv om det er tøft men det kødder garantert til lyset og da blir det for boiracer superstar over bilen.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA