Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bompengene i Bergen kan dobles - på samme tid skal elbilene vurderes

Startet av frekri, mandag 26. mai 2014, klokken 22:19

« forrige - neste »

Muffinman

Hmm, den så faktisk mer hensiktsmessig ut ja. Tror ikke jeg kommer til å bytte min da siden jeg har adaptere fra både blå og rød til schuko ombord. I tillegg til den noe vanskapte originale schukoadapteren.

krister461

Sitat fra: HKS på tirsdag 10. juni 2014, klokken 19:07
Kan også bekrefte at man kan bytte gammel schuko-adapter inn i en ny. Fikk gjort det når jeg hadde bilen inne hos Skøyen i dag. Se vedlegg.
Dette er jo et steg i rett retning, men det finnes ladestolper som krever at man har et "vinklet" støpsel for å få lukket og tatt i bruk stolpen. :-\

pottle

Sitat fra: krister461 på onsdag 11. juni 2014, klokken 18:36
Dette er jo et steg i rett retning, men det finnes ladestolper som krever at man har et "vinklet" støpsel for å få lukket og tatt i bruk stolpen. :-\

I følge standarden IEC 62196 så skal støpslene til ladekablene være rette. Vinklede støpsel er ikke lov. Ladestolpene følger ikke standardene hvis de krever vinklet støpsel.
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

arnkl

Då rettar altså ikkje den 13A Mennekes-kladden seg etter standarden. Der går kabelen inn i støpselet i ein rett vinkel. Den har hjulpe meg å lade på ein god del offentlege ladestolpar der verken Schuko-adapteret til Tesla eller Kirkebøs Schuko-Blå overgang fekk plass.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Bugge

Noen som vet om det lar seg gjøre å kjøpe denne separat, evt ikke levere tilbake det originale adapteret?

rene

Da jeg var innom og byttet i går fikk jeg først beskjed om at de solgte disse inne på serviceverkstedet. Gikk så inn på serviceverkstedet og spurte om å få bytte schuko-adapteret jeg hadde med (men aldri har brukt) og det gikk smertefritt.

Basert på første beskjed vil jeg derfor tro at disse selges løst, ja.

cstromme

Var og hentet bilen min i dag, og mens jeg stod med "skranken" var det en som kom inn med sin gamle og fikk byttet til en ny gratis. Kunne kjøpe den nye, eller levere inn den gamle og gi de VIN og få den nye gratis.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA