Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skrytebilder! :)

Startet av Muffinman, mandag 26. mai 2014, klokken 09:10

« forrige - neste »

janmb

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 07. august 2014, klokken 08:20
tja, det blir jo litt som å kjøre i et lavt gir i nedover bakke ikke sant?

Eller å bruke bremsene med moderat effekt  ;)
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Teslaguten

Bremselyset kjem på når eit akselerometer senser retardasjon over ein viss verdi. Kan komma på ved 10kW i lav fart, og ikkje lysa ved 40kW i (veldig) høg fart.

Ellers er min Drive Unit "approved for replacement" etter service i Stavanger. Tesla har ikkje DU på lager, og prioriterer bilar der DU er kaputt. Greitt nok for min del.
Sirkelsaglyden er til å leva med, og reknar med å få ny om ikkje så lenge.
Tesla Stavanger har imponert meg med god service og kundebehandling, tar gjerne turen dit igjen.
#19329
Model X #1094
P85D RN6614200

Sirka

SitatPerhaps the drive-unit saga will produce one good outcome: a spotlight on this little-noticed hole in Tesla's grand customer-satisfaction strategy.

Your move, Mr. Musk. Can you keep up with Kia?

http://www.greencarreports.com/news/1093713_tesla-model-s-drive-unit-replacements-how-big-a-problem
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

Muffinman

#423
Sitat fra: Teslaguten på torsdag 07. august 2014, klokken 19:11
Bremselyset kjem på når eit akselerometer senser retardasjon over ein viss verdi. Kan komma på ved 10kW i lav fart, og ikkje lysa ved 40kW i (veldig) høg fart.
Testet i Atlanterhavstunnelen ved å øke regen så forsiktig som mulig ved 10% nedoverbakke. Bremselyset kom på ved siste streken før 60kw. Det er vel 55 kw eller deromkring.

BjornH

Jeg har og denne klunkelyden. 13K km. Kan kun høre den ved lave hastigheter. Lyden i seg selv er ikke så urovekkende - men jeg får et rykk i bilen samtidig. Derfor kjøper jeg ikke helt at det skal være en kabel som er løs... Det må være en ganske tung kabel som får hele bilen til å rykke.

Er det noen andre som har både klunk og rykk i bilen?

( Ellers strålenede fornøyd :-) har kun hatt noen "småproblemer" som vann som fosser inn i bagasjerommet - fikk ny luke :-) )

cairnz

Sitat fra: BjornH på torsdag 21. august 2014, klokken 11:17
Jeg har og denne klunkelyden. 13K km. Kan kun høre den ved lave hastigheter. Lyden i seg selv er ikke så urovekkende - men jeg får et rykk i bilen samtidig. Derfor kjøper jeg ikke helt at det skal være en kabel som er løs... Det må være en ganske tung kabel som får hele bilen til å rykke.

Er det noen andre som har både klunk og rykk i bilen?

( Ellers strålenede fornøyd :-) har kun hatt noen "småproblemer" som vann som fosser inn i bagasjerommet - fikk ny luke :-) )
Dette rykket skyldes nok ikke kabelen (som jeg tipper er den "milling sound") men skiven som er slitt/løs/ødelagt, og gjør overgangen mellom pådrag og regen som å vippe en knivegg. Dette fikser de for deg på service, man må bare være tålmodig og vente på ledig time - det skal ikke være noe "fare" for å ødelegge noe mer, selv om det kjennes ubehagelig at den vipper slik.
Elbilist

RuneW

Sitat fra: Sirka på lørdag 09. august 2014, klokken 06:12
SitatPerhaps the drive-unit saga will produce one good outcome: a spotlight on this little-noticed hole in Tesla's grand customer-satisfaction strategy.

Your move, Mr. Musk. Can you keep up with Kia?

http://www.greencarreports.com/news/1093713_tesla-model-s-drive-unit-replacements-how-big-a-problem

Dette ble vel skrevet 8/8 og Mr.Musk har vel "moved" for lenge siden (med den forlengede garantien)?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

BjornH

Sitat fra: cairnz på torsdag 21. august 2014, klokken 12:44
Sitat fra: BjornH på torsdag 21. august 2014, klokken 11:17
Jeg har og denne klunkelyden. 13K km. Kan kun høre den ved lave hastigheter. Lyden i seg selv er ikke så urovekkende - men jeg får et rykk i bilen samtidig. Derfor kjøper jeg ikke helt at det skal være en kabel som er løs... Det må være en ganske tung kabel som får hele bilen til å rykke.

Er det noen andre som har både klunk og rykk i bilen?

( Ellers strålenede fornøyd :-) har kun hatt noen "småproblemer" som vann som fosser inn i bagasjerommet - fikk ny luke :-) )
Dette rykket skyldes nok ikke kabelen (som jeg tipper er den "milling sound") men skiven som er slitt/løs/ødelagt, og gjør overgangen mellom pådrag og regen som å vippe en knivegg. Dette fikser de for deg på service, man må bare være tålmodig og vente på ledig time - det skal ikke være noe "fare" for å ødelegge noe mer, selv om det kjennes ubehagelig at den vipper slik.

Har blitt kalt inn til service 3. november (ikke år-service - bil fra Januar.) men bare at de har "sett på loggene i bilen og gjerne vil ta den inn til en ekstra sjekk." - noe utover det fikk jeg ikke vite..  :o Men Tesla har nå bekreftet at de også vil se på klunking og rykking i samme slengen  :D så da satser jeg på at det ikke utvikler seg veldig utover høsten.

Jimpec

Veldig mange har rykking i bilen og dødgang i giret. De fleste kommer nok til å få klunk også med tiden. Det må mere til enn 8 års garanti og walkmanopptak fra bagasjerommet som sendes til USA..til før jeg er beroliget.  Jeg digger bilen, men dette gjør meg veldig bekymret.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Muffinman

#429
Det begynner å bli temmelig utrivelig å kjøre med min bil nå siden ulydene begynner å bli veldig tydelige. DU skal skiftes neste uke, men inntil da skal det kjøres et 150-200 mil med bilen. En del av disse med en skokk unger, og en annen del med samboeren min alene. Jeg håper virkelig at det ikke nærmer seg havari, men det høres ikke bra ut. Døm selv:

http://speedy.sh/eZ5FY/Tale-007.m4a

Hyperstress

Sitat fra: Muffinman på onsdag 27. august 2014, klokken 20:56
Det begynner å bli temmelig utrivelig å kjøre med min bil nå siden ulydene begynner å bli veldig tydelige. DU skal skiftes neste uke, men inntil da skal det kjøres et 150-200 mil med bilen. En del av disse med en skokk unger, og en annen del med samboeren min alene. Jeg håper virkelig at det ikke nærmer seg havari, men det høres ikke bra ut. Døm selv:

http://speedy.sh/eZ5FY/Tale-007.m4a

Hvor i bilen var plassering av opptaker/telefon?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

Lå i baksetet. Men høres svært godt i hele bilen, og utenfor.

jazzwheel

Ble det ikke forklart med at det var en løs kabel og at man ikke trengte å bytte hele DU lenger, eller er dette et annet problem som ikke er like vanlig? Vi har vel heller ikke klart å komme frem til om nyere biler ikke har dette problemet.

Syns ellers det er mer og mer "slakke" som dukker opp i hele bilen, gulvmatter som løsner, løse setetrekk, taktrekk som løsner fra kantene rundt døra osv - men dette hører vel hjemme i en annen tråd...

ebbrey

Har passert 20.000,- og vært på service.

Rett etter at jeg bestillte service la jeg merke til at DU begynte å lage merkerlige lyder.
Jeg trodde først det var dekkstøy. Men når støyen forsvinner totalt ved regen skjønte jeg at noe er på fære med DU.

Durelyden kommer godt frem i 80 km/t og kan i 110 beskrives som sete i en dash 8 ved propellen. (veldig dyp lyd, ikke samme som den høye strøm pipelyden ved gasspådrag innimellom) Kan minne litt om lyden man får i høyttalere når man kobler feil.

Service har kjørt rundt med bånnopptaker i baksetet og sendt til moderkontoret. Jeg venter på svar da støyen er irriterende høy.

Jeg merker ingen ting i overgang mellom gasspådrag og regen. Ingen forandring siden ny.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

ellholt

Det er akkurat det samme som jeg har fått etter ca 16000km. Merker det ikke noe særlig i lave hastigheter, men over 110-115 er det tydelig.
Det rare er at det skjedde plutselig , kjørte på autobahn i Østerrrike, da lyden plutselig oppstod.
Skal til service og sjekk 13/9, og håper de skifter DU da.
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA