Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skrytebilder! :)

Startet av Muffinman, mandag 26. mai 2014, klokken 09:10

« forrige - neste »

finn_roen

Er det noe sammenheng med at de som har problemer med drive-uniten, har vært ute av landet og kjørt i lengre tid med høy hastighet/høy omdreining  på drivakselen ?

Muffinman

Ikke for min del ihvertfall. Knapt sett skikkelige norske motorveier før i forrige uke.

Bjørn

Jeg fikk innvilget ny drive unit for snart to mnd/3000km siden..  klakke og hvinelyd..!
Når høres bilen ut som en... trikk..! særlig når jeg kjører ved autovern og har vinduet nede, så det er ikke bare vi inni som hører lyden nå.. :-\

janmb

Sitat fra: finn_roen på lørdag 26. juli 2014, klokken 22:40
Er det noe sammenheng med at de som har problemer med drive-uniten, har vært ute av landet og kjørt i lengre tid med høy hastighet/høy omdreining  på drivakselen ?

Tviler veldig på det - makes no sense.

Om det skulle være noen årsakssammenheng mellom kjøremønster og dette problemet er det mye mer sannsynlig at det er stikk motsatt: At problemet er overrepresentert hos de som har mye småkjøring.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Tai

Ser jo at langt ifra alle har denne ulyden. Er det noen klare fellestrekk eller er det litt tilfeldig hvem som har ulyd? Har ikke finlest tråden men såvidt jeg har registrert er det alt fra biler som har gått 3000km til 30 000km som opplever problemet.

Til de som har ulyden, har dere brukt bilens krefter ofte? (ikke at det unskylder en slik feil, bilen må være designet for å tåle det)

Jeg har 6000 km på bilen uten noen lyd som helst. Bilen kjennes og ser ut som den dagen jeg fikk den. Jeg fikk hvinelyden ved pådrag etter etpar tusen km men den er vanlig.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Muffinman

Det er flere variabler enn kilometerstand og bruksmønster. Variasjon i produksjonen er en av dem. Likeså om eieren har merket at det er noe på gang. Det kan i så fall forklare at det inntreffer på så forskjellig kilometerstand.

Men husk at bilene våre er for "nye" å regne. Hvor mange har fått problemet når de er ikke er så nye lenger, for ikke å snakke om når de blir gamle? Et slik drivverk bør overleve resten av bilen i all sin enkelhet. Jeg mistenker at flertallet av bilene produsert så langt får dette før eller senere, om ikke alle. Men jeg håper jeg tar feil.

gt3000

Hvor har du lest at mesteparten av understell og drivverk er fra mercedes?
Jeg har fått med meg at kun dempersystemet (airmatic), og gearhendelen er fra mercedes.

Bjoris

Klakkelyd her ogsa >:( Jeg testet i Harstad, uten antydning, men etter kystriksveien til Trheim, kom lyden. mistenker at full regen sliter mye, jeg har ALDRI gitt full pinne fra stillestaende og har snitt forbruk pa 9173 km pa 180! Men det blir mye av og pa gassen. fra na kjorer jeg low regen
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Nordtroms

Hm.... Må si at av alle barnesykdommer som har dukket opp på TMS så er dette noe som bekymrer mer. Litt rart at når de lager en bil med så få bevegelige deler så klarer de ikke å få de som er bevegelige rett. Om det er dårlig herding på tennene i drevene så kan det jo kompenseres ved å sette inn bedre deler. Om det hele er underdimensjonert så blir det hele mer komplisert. Det er sansynligvis ikke plass i drive unit til kraftigere tannhjul. Det hele blir imidlertid kun spekulasjoner fra vår side all den tid vi ikke får vite noe konkret fra Tesla. Må si jeg er bekymret. Er det noen der ute som har kjørt + 40 k km uten å få symptomer eller er dette noe som alle blir rammet av?
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

Muffinman

Noen som har informasjon om hva de defekte driveunitene erstattes med? Hvis det er samme skiten er det jo på``n igjen over nyttår for min del...

jkirkebo

Sitat fra: Nordtroms på søndag 27. juli 2014, klokken 21:27
Hm.... Må si at av alle barnesykdommer som har dukket opp på TMS så er dette noe som bekymrer mer. Litt rart at når de lager en bil med så få bevegelige deler så klarer de ikke å få de som er bevegelige rett. Om det er dårlig herding på tennene i drevene så kan det jo kompenseres ved å sette inn bedre deler. Om det hele er underdimensjonert så blir det hele mer komplisert. Det er sansynligvis ikke plass i drive unit til kraftigere tannhjul. Det hele blir imidlertid kun spekulasjoner fra vår side all den tid vi ikke får vite noe konkret fra Tesla. Må si jeg er bekymret. Er det noen der ute som har kjørt + 40 k km uten å få symptomer eller er dette noe som alle blir rammet av?

Har bare kjørt 27kkm, men har ikke merket noe. Og jeg har tatt en god del maks aks starter fra stillestående. Jeg er til tider ganske hard på regen også.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Car-El

Nå har bilen bare rullet 9k. Etter sommerdekkene kom på så har det blitt noen harde akselerasjoner, men ikke så ofte. Regenerering derimot er jeg ofte rett på maks. Ved forbikjøringer så er det veldig ofte "flat fjøl" og så full regenerering. Kan ikke si at det er noe ulyd i drivverket.

Men æ e redd for at det kan komme...
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

gt3000

På min gamle 91 mitsubishi gt 3000 vr4, så får jeg også et ganske kraftig "klakk" i firehjuls drivverket mitt hvis jeg slipper gassen og gasser på igjen med en gang.
Så derfor unngår jeg det med å kjøre "snilt" med gassen.
Husker en kompis som ikke hadde så peiling med å kjøre sportsbil, vi skulle til molde for å se en film, og det var en pine å sitte på med han, da han kjørte så rykkete at jeg trodde drivverket skulle ta kvelden der og da.
Syntes VELDIG synd på min gamle bil.
Siste gangen jeg la han kjøre for å si det sånn.

Så det lille "kjipe" tipset mitt, er derfor å kjøre med minst mulig regen, klart det blir dyrere i strømforbruk, men regner med at levetiden blir desto bedre på drivverket.

Her er en link til insideevs.com som har en del vettuge ting på hjertet angående problemet.
http://insideevs.com/real-imagined-tesla-model-s-drivetrain-defective/

D.O

Lurer på om der er forskjell på drive unit til P85 og standar 85? Eller er "høy ytelses inverteren" kun en aktivering i softwaren? De som har fått byttet drive unit får jo ny inverter med på lasset. Og er der forskjel må Tesla ha flere forskjellige enheter på lager ved servicesenterene og passe på at bilen får rett bytte enhet.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

cairnz

Sitat fra: D.O på mandag 28. juli 2014, klokken 08:43
Lurer på om der er forskjell på drive unit til P85 og standar 85? Eller er "høy ytelses inverteren" kun en aktivering i softwaren? De som har fått byttet drive unit får jo ny inverter med på lasset. Og er der forskjel må Tesla ha flere forskjellige enheter på lager ved servicesenterene og passe på at bilen får rett bytte enhet.
To forskjellige. S85 og S60 har samme inverter og samme motor. P85 har kun annen inverter, ellers er det samme motor som S85 og S60.
Elbilist

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA