Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skrytebilder! :)

Startet av Muffinman, mandag 26. mai 2014, klokken 09:10

« forrige - neste »

cairnz

Sitat fra: scoot på fredag 06. juni 2014, klokken 09:54
Sitat fra: cairnz på fredag 06. juni 2014, klokken 09:34
Samme her også etter ~6000km etter lyden oppstod. Virker som den er litt mer volum i nå. (20000km kjørt totalt). Får se hva de gjør på service 26. Har blitt så vant til det nå at jeg gidder ikke mase mer på de om det enda.

Hahah unnskyld at jeg ler, men har du kjøpt en bil til over en halv million og du "gidder ikke mase på dem"?.. Skulle nesten tro du syns synd på dem siden de må ordne opp etter seg.

Sagt det før, dette er faktisk ikke akseptabelt etter 6000km.
Jeg har vært på Skøyen og blitt forsikret om at det ikke var farlig. Tekniker kjørte bil 2 minutter

Jeg har vært i Drammen og de har hatt bilen på jekk og dobbeltsjekket at det ikke var noe løst. Service Manager kjørte bil og mente den skulle rett på fiks. Teknikere sa de ikke hadde noe å gjøre, det var helt vanlig.
Jeg har vært på Skøyen en gang til, og denne gangen gikk de så langt at de tok opp lyd, og sendte til USA. Ikke fått noe oppdatering om det siden.

Å si at jeg ikke gjør noe for det er å dra det litt langt, men, når jeg nå har service den 26. så klarer jeg leve med det i minst 20 dager til. Jeg er ganske sikker på at de kommer gjøre noe for å fjerne lyden på sikt, men de kan ikke trylle, og hvis de bytter drivenheten til en annen som kommer få samme feilen etter samme tid er det jo litt bortkastet.

Jeg kan vente hvis løsningen blir permanent. Burde kanskje hatt trykk på mer i det innlegget mitt over. De har fått høre både det ene og andre i forbindelse med saken.
Elbilist

scoot

Det som uroer meg mer er at Tesla sier det er "normalt". At det er normalt at en bil får merkbar slakk i drivlinjen etter veldig få kjørte kilometer er diskuterbart i mine øyne.
2009 Revai

cairnz

At det er vanlig at det skjer, betyr ikke at det er slik det skal være, noe alle som har denne lyden er enig i.

Men gitt at det er en defekt en plass, enten i en del av en produksjonsserie, eller i design, så vil det jo ta tid å få byttet ut, testet, produsert og sendt ut. Akkurat det har jeg forståelse for, derfor stresser jeg ikke særlig med det, feilen er rapportert inn, og uansett når de har en fiks på plass, vil jeg få den kostnadsfritt, noe annet ville vært uakseptabelt.
Elbilist

Elbilist79

Sitat fra: cairnz på fredag 06. juni 2014, klokken 12:54
At det er vanlig at det skjer, betyr ikke at det er slik det skal være, noe alle som har denne lyden er enig i.

Men gitt at det er en defekt en plass, enten i en del av en produksjonsserie, eller i design, så vil det jo ta tid å få byttet ut, testet, produsert og sendt ut. Akkurat det har jeg forståelse for, derfor stresser jeg ikke særlig med det, feilen er rapportert inn, og uansett når de har en fiks på plass, vil jeg få den kostnadsfritt, noe annet ville vært uakseptabelt.

Eg er forsovidt enig med deg, men tilbakemeldingen eg fekk ifrå Tesla service var ikkje at dette ikkje er ein feil. Derfor ser eg ikkje at Tesla kjem til å utvikle eller lage nokon fiks på dette sidan det ikkje er ein feil, utifrå dei tilbakemeldingane eg fekk.
Men om det er slik som du seier so er det forståeleg at Tesla treng tid til å utvikle ei løysning, men det gjør det likevel ikkje greit at veldig mange har ein bil med godt merkbare defekter det første halvåret når bilen skal vere ny og strøken.
S85, Sølv

Høgis

Mulig Tesla ikke ser dette som et problem, men når jeg sitter i kø er det forferdelig irriterende å høre på hele tiden...(klakk.....klakk.....KLAKK....KLAKK......KLAKK....KLAKK....). Så lenge jeg har folk i bilen kan jeg ikke overdøve "klakkingen" med høyt volum på anlegget. Slik skal det bare ikke være på en ny bil som koster 770' helt uten avgifter. Må bare inndrømme at jeg har litt "angst" mot ulyder i biler, men dette kan rett og slett ikke Tesla være bekjent av. 
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

cairnz

Sitat fra: Høgis på fredag 06. juni 2014, klokken 20:30
Mulig Tesla ikke ser dette som et problem, men når jeg sitter i kø er det forferdelig irriterende å høre på (klakk.....klakk.....klakk....KLAKK....KLAKK...). Så lenge jeg har folk i bilen kan jeg ikke overdøve "klakkingen" med høyt volum på anlegget. Slik skal det bare ikke være på en ny bil som koster 770' helt uten avgifter. Må bare inndrømme at jeg har litt "angst" mot ulyder i biler, men dette kan rett og slett ikke Tesla være bekjent av.
Helt enig. Det er i tillegg relativt umulig å få en sømløs overgang fra pådrag til regen, uansett hvor "forsiktig" man er, i hastigheter rundt 15-25 km/t.. det er alltid et lite "hugg" (i det klakket kommer).. kjenner det i stumpen :)
Elbilist

OddB

Det er ikke kontaktorer el.l. som skifter mellom forbruk og regen som lager lyden...siden det lugger i overgangen ??
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

BEG

Min har akkurat passert 12 000km. For et par uker siden merket jeg en klakke/klonke lyd bak fra drivverket. Spesielt når jeg kjørte i kø, hvor jeg måtte skifte mye mellom pådrag og regen.

Sist onsdag endte det med motorhavari. Ble stående midt i et kryss på Tranby utenfor Drammen.

Kunne hente bilen igjen i går (fredag). Jeg hadde da fått en helt ny motor.

SÅ IKKE TA DISSE LYDENE FOR GITT. Tesla er nok mere bevisst på disse lydene etter dette.

Jeg må samtidig få rose Teslaservice i Holland og Tesla Drammen for hvordan de løste dette.

Trustno1

Motorhavari hørtes kjedelig ut.

Har selv fått gradvis værre lyder , og min runder nå snart 11 000km. Har vært innom tesla og fått time for å skifte driveunit, men ikke før midt i juli.

Har planer om å ta en lengre kjøretur i sommerferien, men misstenker jeg ikke tar tjangsen på turen før etter driveuniten har blitt skiftet...

Mr.Hansen

Høres ikke bra ut BEG.  :o
Jeg begynte å høre disse lydene allerede etter 2500km, kjørt nå 5500km. Men kan ikke si at det har blitt værre. Sa ifra til Tesla sist jeg var inne hos dem. De mente at det var vanlige ulyder. Men der er irriterende å høre og føle dette. Men det er bare kjøre til det stopper.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Muffinman

Hmm...samboeren min er på tur alene med bilen i helga og den vil nok nærme seg 27.000km før hun er hjemme. Et havari vil kunne få konsekvenser for den elektriske framtiden hos oss, vi planlegger nemlig å anskaffe en TMS til. Den planen blir vanskelig å gjennomføre om hun blir stående med havari. Tror vel ikke det kommer til å skje, men vi drar på et bra antall kilometer fra driveuniten ble besluttet skiftet til det faktisk skjer. Jeg ble dog forsikret om at det ikke var noe problem.

Håper det stemmer.

88charlie

Tesla har helt klart et problem med opphenget til enten motor, gear eller begge deler. Igjen er dette kjente problemstillinger fra bilverdenen men problemet ligger nok mer i at designet av opphenget er for dårlig enn at det er snakk om kvalitetsproblemer. Dvs. at det lønner seg bedre for Tesla å behandle dette som et garantiproblem enn som et modellproblem (les=innkallinger av samtlige biler osv). Jeg vil tro at problemet er størst for de som utsetter drivverket for størst variasjon (+/-) samtidig som de har toleranser i drivverkets komponenter som ligger i den "dårligste" enden. Et slags worst case scenario.

Nå kan det tenkes at deler av Norge er spesielt utsatt pga. bratte bakker (både opp ned), temperaturvariasjoner, fuktighetsvariasjoner osv osv.

Bekreftelsen kommer den dagen vi ser et revidert design av opphenget på drivverket.

t0ffluss

Rundet 5200km nå på min, og har også lagt merke til klakking / klonking ved lav hastighet. Det er helt klart noe som har blitt lausere i reduksjonsgiret. Det skjer i overgang pådrag og regen.
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

Trøndertesla

Har akkurat passert 24.000 km og hadde den på service i går. Jeg rapporterte inn litt slakke i drivlinjen  og "klonkelyder". Meldte også inn en høyfrekvent lav lyd som kommer av og til, og oftere i det siste. Merker den best i lave hastigheter eller ved "coasting" i N. Da jeg hentet bilen i går ettermiddag så fortalte de at de hadde tatt opp lydfiler og sendt til USA og mine lyder var utenfor toleranserammene. Så, de kommer til å bytte ut hele drivlinjen og inverteren. Min gamle drivlinje m.m. vil bli sent til labben for analyse. De fortalte at ca. 7% av bilparken hadde dette problemet, men jeg mistenker at dette skyldes dårlig teknisk design og at det er iboende i alle biler. Håper jeg tar feil, for det blir kjedelig å bytte "motor" hver 20K km... Forøvrig veldig bra kundeservice; ingen forsøk på bortforklaringer eller på å gjøre noen quick-fix. Hadde dette vært en tradisjonell fossil-dealer så tror jeg dette hadde blitt en lang og tung sak...
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

Havebigfun

Sitat fra: Trøndertesla på lørdag 07. juni 2014, klokken 23:51
De fortalte at ca. 7% av bilparken hadde dette problemet, men jeg mistenker at dette skyldes dårlig teknisk design og at det er iboende i alle biler.
Er det ca 7% som har gått over 20000 km? Antakelig er det noen flere % men ikke langt unna iallefall :o

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA