Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skrytebilder! :)

Startet av Muffinman, mandag 26. mai 2014, klokken 09:10

« forrige - neste »

D.O

Sitat fra: teslaz på søndag 25. mai 2014, klokken 14:22
Sitat fra: bjoris på søndag 25. mai 2014, klokken 14:16
Mer som det er kast i ett dekk eller liknende...
Nei det kan jeg aldri tenke meg at det er kast fra felgen.
Det er mere lik en slakk fra driv unit eller lignende.
Har merket dette på min også. Værst på 55kmt, så tror det er ett av hjula bak.
Kom samtidig som jeg satte på sommeehjula, men installerte også samtidig sw5.9 så kan være noe der? Sommer hjula var orginale og ubrukt
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.


Muffinman

Sitat fra: D.O på søndag 25. mai 2014, klokken 17:37
var orginale og ubrukt
Det er ingen garanti for at de er i balanse. Jeg tok levering på min bil med vinterdekk, og etter kort tid begynte det å riste. Tesla gjorde en ny avbalansering og det ble noenlunde bra en stund. Så begynte det igjen. Mistenkte at det var brukt lodd med dårlig lim, og at de falt av. Det endte med at jeg dro til en kjenning som hadde avbalanseringsutstyr avbalanserte skikkelig fra scratch med vekter som hadde skikkelig lim på felgen.  Da holdt det til vinterhjulene skulle av og to av dem var utslitte.

På et av mine ubrukte 21" hjul var det forresten tydelig at det hadde falt av et lodd siden det satt igjen lim. Merker ingen ubalanse så jeg har ikke gjort noe med det.

Moralen må vel være at om det rister er første bud å få hjulene avbalansert på nytt.

Øggen

Sitat fra: SK901 på søndag 25. mai 2014, klokken 17:28
Enkelte på dette forumet er til de grader grinete. Blir mindre og mindre lesing av dette forumet, da jeg rett og slett blir flau på vegne av Tesla.

Tesla har vist stor vilje til å løse problemer tidligere, og kommer nok med løsning til de fleste av oss.

+1
Virker som det er viktig å rope mest mulig ULV ULV for å gi mat til trollene.

Muffinman

Det ville vært hyggelig om vi kunne begrenset oss til konstruktiv diskusjon rundt drivverket i TMS i denne tråden og postet innlegg lik det over et annet sted. Takk.

teslaz

Sitat fra: Øggen på søndag 25. mai 2014, klokken 19:01
Sitat fra: SK901 på søndag 25. mai 2014, klokken 17:28
Enkelte på dette forumet er til de grader grinete. Blir mindre og mindre lesing av dette forumet, da jeg rett og slett blir flau på vegne av Tesla.

Tesla har vist stor vilje til å løse problemer tidligere, og kommer nok med løsning til de fleste av oss.

+1
Virker som det er viktig å rope mest mulig ULV ULV for å gi mat til trollene.
OT men, er nok litt enig med dere her. Men mye som kommer her på forumet er for det meste brukerfeil etter min mening. Men synes ikke det er mye grining i DENNE tråden. Det jeg skrev her er min erfaring med min egen TMS. DEN VAR IKKE SLIK FØR. Synes ikke det er å grine med å fortelle hva jeg opplever med min TMS. Og JA Tesla tar dette seriøst og dette er blitt skrevet før også. Det jeg skrev er ikke normalt på TMS (tror jeg)
Etter min mening så er ikke dette grining. Men heller omvendt.
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Bjoris

Sitat fra: teslaz på søndag 25. mai 2014, klokken 14:22
Sitat fra: bjoris på søndag 25. mai 2014, klokken 14:16
Mer som det er kast i ett dekk eller liknende...
Nei det kan jeg aldri tenke meg at det er kast fra felgen.
Det er mere lik en slakk fra driv unit eller lignende.

Nei, det er ikke noe kast i hjulet, det bare for å beskrive følelsen. Jeg har merket det ett par ganger, i går kjørte jeg 170 km uten at jeg merket noe til det. Jeg tror det har med resonans å gjøre, dvs at forskjellige svingninger tilfeldigvis treffer på ett uheldig tidspunkt som gir merkbar vibrasjon. Ganske kjent fra båt feks der propell og motor kan komme i slike områder på tilfeldig turtall. Jeg har opplevd merkelige vibrasjoner, fra tid til annen, i all bilene jeg har hatt så dette bekymrer meg ikke mye før det evt begynner å opptre permanent, ingen tegn på det enda.

Fungerer strålende, håper ikke det var jeg som var grinete, det må jo være lov å diskutere ting, men all er ikke feil. Noe er brukerfeil, noe er "det bare er sånn" og noe er faktisk feil... Det er vel derfor vi diskuterer her før vi ringer Tesla for å mase om ting vi ikke en gang vet om er en feil...

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Muffinman

På min bil virker det som lyden forverrer seg. Skal kjøre 27 mil i kveld, og nye 30+ i løpet av tirsdag og onsdag. Spent på hvordan det vil utvikle seg.

cairnz


Sitat fra: Muffinman på mandag 26. mai 2014, klokken 14:45
På min bil virker det som lyden forverrer seg. Skal kjøre 27 mil i kveld, og nye 30+ i løpet av tirsdag og onsdag. Spent på hvordan det vil utvikle seg.

Har kjørt ca 4000km med dunk og smell baki, det har ikke forverret seg her nevneverdig siden den kom.
Elbilist

gt3000

Leste siste autofil som har testet model s i dynobenk, og der kom det fram at den hadde over 4000nm.
Det er vel idet bilen går fra stillestående og oppover, så blir dreiemomentet gradvis lavere, pga at den har ett gir.
Siden dyno'en ikke gikk høyere, så må det vel bety at drivverket blir ganske mye belastet.
Det kan vel være en god grunn for at drivverket blir litt slitt etter lengre tids hard akselerasjon fra lav fart?
Har selv en gt 3000 hvor drivverket også er litt klunkete når jeg slakker opp og går fort på gassen.

Muffinman

Sitat fra: cairnz på mandag 26. mai 2014, klokken 16:50

Sitat fra: Muffinman på mandag 26. mai 2014, klokken 14:45
På min bil virker det som lyden forverrer seg. Skal kjøre 27 mil i kveld, og nye 30+ i løpet av tirsdag og onsdag. Spent på hvordan det vil utvikle seg.

Har kjørt ca 4000km med dunk og smell baki, det har ikke forverret seg her nevneverdig siden den kom.
Jeg har ikke dunk eller smell, men slakke og en ulyd som later til å følge motorturtallet. Hører den fra stillestående og opp til ca. 15 km/t, da blir den overdøvet av dekkstøy. Minner om en sirkelsag på lavt turtall.

Elbilist79

Noen som vet hva denne lyden kommer av? Er det slark i tannhjula på giret?
S85, Sølv

pberg

Er det 4000Nm på hjulene?  Det er vel ikke så uvanlig på overmotoriserte biler som har girkasse.  Har du 500Nm i motoren, og 4:1 i girkassen,  har du 2000Nm inn i diffen.  Har du så 3:1 der,  har du 6000Nm på hjulene i 1.gir...
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

cairnz

pberg, det er vel 9.7:1 utveksling i girkassa, så med 600Nm på hjul er det vel 600*9,7, altså 5820Nm ett eller annet sted.
Elbilist

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA