Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skrytebilder! :)

Startet av Muffinman, mandag 26. mai 2014, klokken 09:10

« forrige - neste »

Philip Marlowe

Jeg har prøvd å legge merke til denne klunkingen, men jeg klarer ikke å høre noe. Jeg har heller ikke kjørt så langt, har nettopp passert 4000km.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Muffinman

Snart 24.000 her, og langsom kjøring på helt nylagt asfalt (ingen dekkstøy) med avskrudd klimaanlegg avslørte at noe definitivt er i ferd med å utvikle seg. Kommer av og til en sterkere lyd a la den jeg la ut lenger fremme når jeg slipper opp pedalen. Slakken later til å bli større, men ingen klunking. Bilen skal inn til litt småfiks neste uke, så får de ihvertfall vurdere. Mitt tips er at man velger å ta tak i det - siden det utvikler seg forholdsvis raskt i forhold til kjørelengden har man neppe noe valg.

Men spent.

TRM

Dette bør Tesla ta tak i umiddelbart, og samtidig informere eiere ærlig om hva lyden kommer av, og hvordan Tesla skal løse problemet. Gjør de ikke det kommer dette til å smelle i media. Og det kommer til å smelle betydelig høyere enn ladeissuet som var i vinter!

Tipper det sitter endel aktører rundt omkring som har venta på en slik anledning til å "ta" Tesla, og den anledningen har de nå fått - med mindre Tesla er i forkant.

Så Tesla - jeg vet dere leser dette:

1. Ta tak i problemet!
2. Informer kundene!
3. Gjør noe med problemet!

TRM
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

arnkl

Eg har nettopp passert 8000 km, og har ikkje merka noko. Høyrde godt etter i dag, men hadde saumlaus overgang mellom akselerasjon og regenerering både i høg og lav fart. Min bil er ein S85 levert i februar.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Tai

Sitat fra: TRM på tirsdag 13. mai 2014, klokken 23:31
Dette bør Tesla ta tak i umiddelbart, og samtidig informere eiere ærlig om hva lyden kommer av, og hvordan Tesla skal løse problemet. Gjør de ikke det kommer dette til å smelle i media. Og det kommer til å smelle betydelig høyere enn ladeissuet som var i vinter!

Tipper det sitter endel aktører rundt omkring som har venta på en slik anledning til å "ta" Tesla, og den anledningen har de nå fått - med mindre Tesla er i forkant.

Så Tesla - jeg vet dere leser dette:

1. Ta tak i problemet!
2. Informer kundene!
3. Gjør noe med problemet!

TRM

Det var da voldsom strengt ordlag du brukte.

Tesla har gjentatte ganger vist stor vilje til å fikse alle reklamasjoner og feil som oppstår på bilen så jeg tviler sterkt på at de ignorerer denne feilen hvis den er alvorlig. Det er hverken nødvendig eller konstruktivt å true med mediaoppslag. La dem ordne det slik de har ordnet alle andre hendvendelser som har dukket opp.

At Tesla er klar over at en hel verden venter på å se dem snuble kan jeg garantere deg. Du kan trygt slappe av og stryke bunaden til 17 mai. Dette ordner seg ;D

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

TRM

Sitat fra: Tai på onsdag 14. mai 2014, klokken 00:20
Sitat fra: TRM på tirsdag 13. mai 2014, klokken 23:31
Dette bør Tesla ta tak i umiddelbart, og samtidig informere eiere ærlig om hva lyden kommer av, og hvordan Tesla skal løse problemet. Gjør de ikke det kommer dette til å smelle i media. Og det kommer til å smelle betydelig høyere enn ladeissuet som var i vinter!

Tipper det sitter endel aktører rundt omkring som har venta på en slik anledning til å "ta" Tesla, og den anledningen har de nå fått - med mindre Tesla er i forkant.

Så Tesla - jeg vet dere leser dette:

1. Ta tak i problemet!
2. Informer kundene!
3. Gjør noe med problemet!

TRM

Det var da voldsom strengt ordlag du brukte.

Tesla har gjentatte ganger vist stor vilje til å fikse alle reklamasjoner og feil som oppstår på bilen så jeg tviler sterkt på at de ignorerer denne feilen hvis den er alvorlig. Det er hverken nødvendig eller konstruktivt å true med mediaoppslag. La dem ordne det slik de har ordnet alle andre hendvendelser som har dukket opp.

At Tesla er klar over at en hel verden venter på å se dem snuble kan jeg garantere deg. Du kan trygt slappe av og stryke bunaden til 17 mai. Dette ordner seg ;D

Tai
Kall det en sterk oppfordring til Tesla. Da enkelte hadde problemer med lading i vinter gikk Tesla på en informasjonsblemme, og det førte til negative medieoppslag.

Jeg er ingen medievarsler - til det er jeg altfor "lojal" til Musk og hans ideer. Nå som leveringstiden har gått ned til 4-5 måneder, og folk som bestiller ikke nødvendigvis er like entusiastiske og lojale til alt rundt Tesla ("det er jo bare en bil") - så skal du ikke se bort i fra at veien til media har blitt kortere. Derfor frykter jeg at dette fort blir en negativ greie for Tesla hvis de ikke er tidlig ute med informasjon. Fakta ødelegger ofte en god historie...

- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Øyvind.h

Jeg er redd vi ser konturene av et problem alle har eller vil få. Bakgrunnen for antakelsen er at dunkelyden kommer i biler som har kjørt kort/langt (ingen har egentlig kjørt langt!) og på både gamle og nye biler. I tillegg er det noe som oppstår over tid, slik at det at man ikke har dunkelyden i dag ikke betyr at man ikke feilen kommer til å oppstå snart. Her er det ett eller annet som må fikses. En dunkelyd ved overgang fra fremdrift til regen er ikke noe jeg vil akseptere, uavhengig av om Tesla påstår at det er normalt. Lyden var ikke der når jeg fikk bilen (og ikke pt heller), men om den oppstår over tid er jeg tydelig på at det er noe som er blitt slarkete.

La oss håpe det er så enkelt som en foring eller et feste som må byttes. Worst case er det noe i selve drivlinjen hvor enkleste løsning er bytte av drivenheten (girkasse og motor). Må de bytte motor og girkasse på alle biler blir det en veldig kostbar sak. Ikke like kostbar som for en fossilbil naturligvis, men allikevel en stygg sak.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

chal

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 14. mai 2014, klokken 07:25
Jeg er redd vi ser konturene av et problem alle har eller vil få. Bakgrunnen for antakelsen er at dunkelyden kommer i biler som har kjørt kort/langt (ingen har egentlig kjørt langt!) og på både gamle og nye biler. I tillegg er det noe som oppstår over tid, slik at det at man ikke har dunkelyden i dag ikke betyr at man ikke feilen kommer til å oppstå snart. Her er det ett eller annet som må fikses. En dunkelyd ved overgang fra fremdrift til regen er ikke noe jeg vil akseptere, uavhengig av om Tesla påstår at det er normalt. Lyden var ikke der når jeg fikk bilen (og ikke pt heller), men om den oppstår over tid er jeg tydelig på at det er noe som er blitt slarkete.

La oss håpe det er så enkelt som en foring eller et feste som må byttes. Worst case er det noe i selve drivlinjen hvor enkleste løsning er bytte av drivenheten (girkasse og motor). Må de bytte motor og girkasse på alle biler blir det en veldig kostbar sak. Ikke like kostbar som for en fossilbil naturligvis, men allikevel en stygg sak.

USA har jo lenger brukererfaring enn oss. Hørt om dette på US forumsider?

tjomswrx

Sitat fra: TRM på onsdag 14. mai 2014, klokken 06:53
Sitat fra: Tai på onsdag 14. mai 2014, klokken 00:20
Sitat fra: TRM på tirsdag 13. mai 2014, klokken 23:31
Dette bør Tesla ta tak i umiddelbart, og samtidig informere eiere ærlig om hva lyden kommer av, og hvordan Tesla skal løse problemet. Gjør de ikke det kommer dette til å smelle i media. Og det kommer til å smelle betydelig høyere enn ladeissuet som var i vinter!

Tipper det sitter endel aktører rundt omkring som har venta på en slik anledning til å "ta" Tesla, og den anledningen har de nå fått - med mindre Tesla er i forkant.

Så Tesla - jeg vet dere leser dette:

1. Ta tak i problemet!
2. Informer kundene!
3. Gjør noe med problemet!

TRM

Det var da voldsom strengt ordlag du brukte.

Tesla har gjentatte ganger vist stor vilje til å fikse alle reklamasjoner og feil som oppstår på bilen så jeg tviler sterkt på at de ignorerer denne feilen hvis den er alvorlig. Det er hverken nødvendig eller konstruktivt å true med mediaoppslag. La dem ordne det slik de har ordnet alle andre hendvendelser som har dukket opp.

At Tesla er klar over at en hel verden venter på å se dem snuble kan jeg garantere deg. Du kan trygt slappe av og stryke bunaden til 17 mai. Dette ordner seg ;D

Tai
Kall det en sterk oppfordring til Tesla. Da enkelte hadde problemer med lading i vinter gikk Tesla på en informasjonsblemme, og det førte til negative medieoppslag.

Jeg er ingen medievarsler - til det er jeg altfor "lojal" til Musk og hans ideer. Nå som leveringstiden har gått ned til 4-5 måneder, og folk som bestiller ikke nødvendigvis er like entusiastiske og lojale til alt rundt Tesla ("det er jo bare en bil") - så skal du ikke se bort i fra at veien til media har blitt kortere. Derfor frykter jeg at dette fort blir en negativ greie for Tesla hvis de ikke er tidlig ute med informasjon. Fakta ødelegger ofte en god historie...

Veldig bra poeng TRM!
S85

Øyvind.h

Sitat fra: chal på onsdag 14. mai 2014, klokken 08:17
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 14. mai 2014, klokken 07:25
Jeg er redd vi ser konturene av et problem alle har eller vil få. Bakgrunnen for antakelsen er at dunkelyden kommer i biler som har kjørt kort/langt (ingen har egentlig kjørt langt!) og på både gamle og nye biler. I tillegg er det noe som oppstår over tid, slik at det at man ikke har dunkelyden i dag ikke betyr at man ikke feilen kommer til å oppstå snart. Her er det ett eller annet som må fikses. En dunkelyd ved overgang fra fremdrift til regen er ikke noe jeg vil akseptere, uavhengig av om Tesla påstår at det er normalt. Lyden var ikke der når jeg fikk bilen (og ikke pt heller), men om den oppstår over tid er jeg tydelig på at det er noe som er blitt slarkete.

La oss håpe det er så enkelt som en foring eller et feste som må byttes. Worst case er det noe i selve drivlinjen hvor enkleste løsning er bytte av drivenheten (girkasse og motor). Må de bytte motor og girkasse på alle biler blir det en veldig kostbar sak. Ikke like kostbar som for en fossilbil naturligvis, men allikevel en stygg sak.

USA har jo lenger brukererfaring enn oss. Hørt om dette på US forumsider?
Jepp. Men heldigvis ikke i omfanget jeg frykter.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Bjoris

Jeg har merket en lyd når jeg stopper å legger inn reversen, men det regner jeg med er vanlig, mulig det er bremsene som legger seg på?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Tai

Sitat fra: TRM på onsdag 14. mai 2014, klokken 06:53
Kall det en sterk oppfordring til Tesla. Da enkelte hadde problemer med lading i vinter gikk Tesla på en informasjonsblemme, og det førte til negative medieoppslag.

Jeg er ingen medievarsler - til det er jeg altfor "lojal" til Musk og hans ideer. Nå som leveringstiden har gått ned til 4-5 måneder, og folk som bestiller ikke nødvendigvis er like entusiastiske og lojale til alt rundt Tesla ("det er jo bare en bil") - så skal du ikke se bort i fra at veien til media har blitt kortere. Derfor frykter jeg at dette fort blir en negativ greie for Tesla hvis de ikke er tidlig ute med informasjon. Fakta ødelegger ofte en god historie...

De fikset ladeproblemene og jeg mener at noen med store problemer fikk gratis menekes ladekabel. I tillegg sto de på pinne for å hjelpe kunder med problemer. Ladeproblemene var langt mindre fokusert enn f.eks. Spetalens uttalelser og maset rund hvordan Tesla snøt staten.

Jeg er som deg, frelst på Tesla. Men jeg maner til litt moderasjon ovenfor et nystartet firma. Klart vi skal ha det vi betaler for men vi må gi Tesla tid til å se på dette og ikke minst se om problemet er så stort som du mener. De amerikanske kundene hadde visst ikke opplevd denne feilen i stort omfang.

Jeg tror faktisk at veien til media er blitt mye lengre. Tesla er ingen nyhet lenger, det auler av model S i trafikken. Det er gårsdagens nyheter og selv om mediene selvsagt ville kastet seg over en slik sak vil det blåse over mye fortere enn før. Massene er mettet på nyheter om det og personlig tror jeg at Tesla er blitt et mer akseptert merke nå som folk har blitt kjent med bilen og gjerne fått litt førstehånds erfaring om den. Har snakket masse med naboer som i utgangspunktet var negativ men etter å ha sett på bilen, sittet på og pratet litt har de endret mening til fy søren for en bil. Tipper det er gjengse i mesteparten av Norge.

Er det en feil på bilen vil Tesla fikse det, der finns der liten tvil. Men husk at alle biler blir slakkere i oppheng, koblinger og bevegelige deler. Jeg sier ikke at det skal smelle hver gang du går fra aks til brems men at man vil merke litt forskjell med tiden er nok sannsynlig. Kanskje etter 50-100 000 km.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

TRM

Noen som vet hva elmotor og "girkasse" koster?

Det kommer en tid der garantien er utgått, og det er derfor interessant å vite hvilke priser man har å forholde seg til.

TRM
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Pitter fra Madla

Merkbart økende slakk og lyd i min standard 85kW, km. 13000. Har vært der ca. 5000 km. Veldig irriterende. Hadde tenkt å stikke innom for å få en kommentar fra Tesla, men det virker ikke som de kommer til å ta det alvorlig (enda).
P223/RN017580/VIN15137/EL22956
Lykkelig eier siden 28. august 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA