Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skrytebilder! :)

Startet av Muffinman, mandag 26. mai 2014, klokken 09:10

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Muffinman på onsdag 16. juli 2014, klokken 16:31
Men jeg regner med at jeg får komme inn tidligere om det skulle oppstå noe akutt. Det skal i utgangspunktet ikke være farlig å kjøre med.

Bare en liten strøtanke - du har ikke vurdert om det skulle være mulig å få skiftet denne mens du er på ferien? Tipper det ikke er like mye press på serviceverkstedene nedover i Europa som her "på berget", så kanskje det kan være lettere å få en time der? Om du skulle være ett sted ikke så langt i fra ett serviceverksted ett par dager?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Muffinman

Tja, serviceverkstedene nedover i Europa vil være en betydelig omvei for vår del ;) men tanken er ikke dum den.

i3_X5_730

Ser ut som Tesla har gjort det geniale å få kundene til å betale Tesla for å bli testkjørere for ett overprisa produkt ...  ;D 

Quiz: Hvor mye galt skal være med en TMS, før eieren har fått nok?

Muffinman

Selv om alt går istykker på Tesla``en er det fremdeles for få feil til at jeg setter meg i en BMW uten å få brekninger ;)

haakonl

Jeg snakket med "min" utleveringsansvarlige hos Tesla i dag. Har ikke fått noen bil ennå - bestilte for bare tre uker siden - men jeg ville høre med dem om drivlinje-problemet ble jobbet med. Fikk til svar at problemet er løst og nye biler blir levert med en drivlinje som ikke skal ha dette problemet. Han sa også at alle eksisterende biler vil bli fikset, så da kommer det vel en uttalelse om saken og innkalling til reparasjon etter hvert vil jeg tro.
Leaf Tekna '14
Bestilt TMS 85, levering oktober -14

petersv

Det er en selgers ord. Jeg tror det når jeg får se det  8) Men tror Tesla fikser det til slutt ja.

Br om å få dey skriftlig, og be også om service bullitin som er på denne fiksen/oppgraderingen, da tar jeg selgerens ord for god fisk.

Ikke for å være negativ, men har hørt veldig mye rart fra Teslas selgere og leveringsspesialister.

Høgis

Skal ha min til service i morgen på Skøyen, blir spennende å se om de fikser "klakkingen", den er blitt meget plagsom i lave hastigheter og spesielt ved køkjøring. Min har gått 9000 km. og kjører ikke ofte med harde pådrag fra stillestående.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Muffinman

Jeg er veldig spent på hvordan neste bil som jeg håper å ta levering på våren 2016 blir. Den må bare bli bedre enn den første; feilene slutter jo aldri å komme, de bare renner på i jevn strøm raskere en de kan bli rettet.

Kallagtunet

Sitat fra: haakonl på onsdag 16. juli 2014, klokken 22:03
Jeg snakket med "min" utleveringsansvarlige hos Tesla i dag. Har ikke fått noen bil ennå - bestilte for bare tre uker siden - men jeg ville høre med dem om drivlinje-problemet ble jobbet med. Fikk til svar at problemet er løst og nye biler blir levert med en drivlinje som ikke skal ha dette problemet. Han sa også at alle eksisterende biler vil bli fikset, så da kommer det vel en uttalelse om saken og innkalling til reparasjon etter hvert vil jeg tro.

Jepp, kepp. Få det skriftlig og sørg for at mr Wold signerer.... Sannhetsgehalten fra det som kommer fra Tesla selgerers munn er desverre ganske så lav.

haakonl

Sitat fra: Kallagtunet på onsdag 16. juli 2014, klokken 22:30
Jepp, kepp. Få det skriftlig og sørg for at mr Wold signerer.... Sannhetsgehalten fra det som kommer fra Tesla selgerers munn er desverre ganske så lav.

Ja, har sendt dem en e-post og bedt om dette skriftlig, samt link til den offisielle TSBen.
Leaf Tekna '14
Bestilt TMS 85, levering oktober -14

Kallagtunet

Flott, da gleder vi oss til du rapporterer tilbake her mhp den offesielle tilbakemeldingen fra Tesla.

Elbilist79

Sitat fra: fhovlan på onsdag 16. juli 2014, klokken 10:51
Lyden er vanskeleg å høyre i hastighet over 60. Veldig lett å høyre når du køyrer i 10 km/t og brått slepp pådrag/regenerering - Merkbart når du bevisst prøver å sleppe opp, gje gass, sleppe opp gje gass...

Det virkar som du beskriv ein konstant lyd i 100 km/t - det er noko anna enn det eg beskriv!

Neida, eg meinte den klunkelyden ved skifte frå akselerasjon til regenering. Med meg høyres den godt opp til iallefall 60 km/t, men eg kan høyre den i 100 km/t også om eg høyrer godt etter. Dette var ifølge Tesla Bergen ikkje noko som skulle gjerast noko med.
S85, Sølv

Trustno1

Tenkte jeg bare skulle hive inn noe positivt i denne tråden.

Jeg fikk i dag ny drive-unit hos Tesla i Drammen, og må si det ble bra å bli kvitt klunkelyden. Bilen er som en drøm å kjøre igjen :)

De hadde desverre ikke Tesla som lånebil inne, men fikk en audi som de også dekket drivstoffkostnader på. Kan ikke klage på den servicen syntes jeg.

Hele jobben med skifte av driveunit + noen andre småfiks jeg hadde var gjort unna på en dag.

Jeg har tro på at Tesla rydder opp i problemene bare de får litt tid. De driver jo fortsatt å staffer opp nye service sentere.

t0ffluss

P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

fhovlan

Sitat fra: Elbilist79 på torsdag 17. juli 2014, klokken 00:27
Sitat fra: fhovlan på onsdag 16. juli 2014, klokken 10:51
Lyden er vanskeleg å høyre i hastighet over 60. Veldig lett å høyre når du køyrer i 10 km/t og brått slepp pådrag/regenerering - Merkbart når du bevisst prøver å sleppe opp, gje gass, sleppe opp gje gass...

Det virkar som du beskriv ein konstant lyd i 100 km/t - det er noko anna enn det eg beskriv!

Neida, eg meinte den klunkelyden ved skifte frå akselerasjon til regenering. Med meg høyres den godt opp til iallefall 60 km/t, men eg kan høyre den i 100 km/t også om eg høyrer godt etter. Dette var ifølge Tesla Bergen ikkje noko som skulle gjerast noko med.

"Dette var i følge Tesla Bergen ikkje noko som skulle gjerast med" - Aksepterer du at ein bil til  700k har  klunkelyd/klakkelyd?   
PS! Lyden er der nok heile tida, men blir svekka pga. støy i større hastighet

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA