Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skrytebilder! :)

Startet av Muffinman, mandag 26. mai 2014, klokken 09:10

« forrige - neste »

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

Kallisman

Jeg har også en slags summelyd som kommer bare ved kombinasjonen av bestemte hastigheter og kw. Den er mest fremtredende ved ca. 92 km/t i oppoverbakke a la bakken på E6 fra Alnabru til avkjøringen mot Trosterud/Statoil. Altså med litt belastning. Høres ut som noe resonerer. Jeg har hørt tilsvarende lyd rundt 60 km/t.
Har kjørt rød Model S P85, P15059, siden september 2013.
Venter P85D i juni.

Batteritralla

2014 modell P85 med 5500 Km.

Tydelig "klikk-klakk" lyd ved overgang fra regenerering til fremdrift i lav fart.

Har komt ganske nylig, har hørt etter dette tidligere, og det var der ikke ved ca 4000 Km.

Høres ut som en dårlig innfestning/drivaksel kryss eller mye backlash i diffrensial.

Ikke noe jeg bekymrer meg for å kjøre med, men det var tidlig med denne lyden i en ny bil.....

Har rapportert det inn på 800 nummeret til Tesla.

Tipper dette kommer til å dukke opp på alle bilene etter hvert, ettersom det er rapportert både på tidlige og nye modeller.

Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Batteritralla

Sitat fra: OleT på tirsdag 27. mai 2014, klokken 08:53
Sitat fra: 88charlie på tirsdag 27. mai 2014, klokken 08:49
...

Alternativt få en momentkurve med Tesla :)

Jeg har en liggende i hanskerommet etter den omtalte dynotesten, skal se om jeg kan få lagt den ut en dag. ;)

Moment kurven du har vil dessverre ikke være representabel for turtallet/hastigheten vi ser etter.

Alle utgavene i testen vi kjørte slo ut bremsebenken i hastigheter fra ca 70 km/t og oppover.

Det eksisterer mao ingen moment data fra det turtallet/hastigheten som er interessant i denne sammenhengen  :-\
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Bjoris

Sitat fra: Kallisman på fredag 30. mai 2014, klokken 09:23
Jeg har også en slags summelyd som kommer bare ved kombinasjonen av bestemte hastigheter og kw. Den er mest fremtredende ved ca. 92 km/t i oppoverbakke a la bakken på E6 fra Alnabru til avkjøringen mot Trosterud/Statoil. Altså med litt belastning. Høres ut som noe resonerer. Jeg har hørt tilsvarende lyd rundt 60 km/t.
Dette høyres veldig likt ut som på min bil og jeg vil tror alle har dette mer eller mindre. En blir virkelig bortskjemt med lydløs bil:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Patosan

Sitat fra: OddB på tirsdag 03. juni 2014, klokken 19:54
Det neste blir vel stetoskop for å finne støy ? :-D
Det har jag faktiskt brukt ofta på 'drivelines' för att finna fel på tandhjul och lager.  ;D
VIN 15026

LinkedIn

RaBalder

Et par mikrofoner strategisk plassert i kupeen, et par rundt hvert hjul og rundt driv-linjen bak. Vibrasjons-sensorer på strategiske steder.

Så har man en ulyd, så skulle Tesla kunne ta opp lyden.

  • Tidsforskjeller mellom ulike mikrofoner skulle kunne angi hvor kilden er.
  • En frekvens-analyse eller bare å høre på lyden, så kunne man sammenligne med "kjente" lyder.


Det burde kunne lette feilsøking mye.


cairnz

Sitat fra: RaBalder på tirsdag 03. juni 2014, klokken 21:01
Et par mikrofoner strategisk plassert i kupeen, et par rundt hvert hjul og rundt driv-linjen bak. Vibrasjons-sensorer på strategiske steder.

Så har man en ulyd, så skulle Tesla kunne ta opp lyden.

  • Tidsforskjeller mellom ulike mikrofoner skulle kunne angi hvor kilden er.
  • En frekvens-analyse eller bare å høre på lyden, så kunne man sammenligne med "kjente" lyder.


Det burde kunne lette feilsøking mye.

Tekniker holdt en stereo-mic-opptaker-greie mellom førersete og passasjersete og tok opp min lyd. Avventer fortsatt tilbakemelding på hva de fant ut.
Elbilist

Elbilist79

Er det mange her som har fått tilbakemelding ifrå Tesla om at lyden skal vere sånn og ikkje får fiksa det? Eg har fått den tilbakemeldinga, og er ikkje fornøgd med det.
S85, Sølv

Høgis

"Klakkinga" har blitt vesentlig værre siden jeg kommenterte dett på service for et par mnd. siden. Kommer ikke til å godta dette. Lyden er veldig merkbar og passasjerer lurer på om det er noe feil med "bakakselen"
Kjører innimellom i kø og må ha volumet på mell. 7 og 8 for å ikke høre klakkelyden.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Leif1

Hvor langt er din kjørt nå Høgis?
Min har snart 9000, men ikke noen sånn lyd. Dog syns jeg å merke en liten begynnende slakk mellom pådrag og regen. Ikke noe jeg ville bemerket uten å ha sett denne tråden, men ting som dette er jeg litt ekstra var på. Slakk i drivverk på så lav kilometerstand er ikke akseptabelt. (Sist jeg var borti sånt var på en 1979 Ascona B)
Enklere og kortere drivverk enn på Model S er vel knapt mulig å oppdrive, så skjønner ikke hvorfor det skal oppstå slakk.
Konvertitt fra S til X

Høgis

Sitat fra: Leif1 på fredag 06. juni 2014, klokken 00:11
Hvor langt er din kjørt nå Høgis?
Min har snart 9000, men ikke noen sånn lyd. Dog syns jeg å merke en liten begynnende slakk mellom pådrag og regen. Ikke noe jeg ville bemerket uten å ha sett denne tråden, men ting som dette er jeg litt ekstra var på. Slakk i drivverk på så lav kilometerstand er ikke akseptabelt. (Sist jeg var borti sånt var på en 1979 Ascona B)
Enklere og kortere drivverk enn på Model S er vel knapt mulig å oppdrive, så skjønner ikke hvorfor det skal oppstå slakk.

Bilen er gått litt over 7000 km.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

cairnz

Samme her også etter ~6000km etter lyden oppstod. Virker som den er litt mer volum i nå. (20000km kjørt totalt). Får se hva de gjør på service 26. Har blitt så vant til det nå at jeg gidder ikke mase mer på de om det enda.
Elbilist

scoot

Sitat fra: cairnz på fredag 06. juni 2014, klokken 09:34
Samme her også etter ~6000km etter lyden oppstod. Virker som den er litt mer volum i nå. (20000km kjørt totalt). Får se hva de gjør på service 26. Har blitt så vant til det nå at jeg gidder ikke mase mer på de om det enda.

Hahah unnskyld at jeg ler, men har du kjøpt en bil til over en halv million og du "gidder ikke mase på dem"?.. Skulle nesten tro du syns synd på dem siden de må ordne opp etter seg.

Sagt det før, dette er faktisk ikke akseptabelt etter 6000km.
2009 Revai

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA